Migrarea către mediul digital a tot mai multor servicii și folosirea acestora din ce în ce mai mult trebuie să aducă cu sine o siguranță sporită atât pentru consumatorul final, cât și pentru companii. De aceea, este de așteptat ca în următorii zece ani companiile să aloce de două ori mai mult timp pentru a se apăra împotriva atacurilor cibernetice și creează astfel o provocare tot mai mare pentru furnizorii de soluții de securitate cibernetică.
“Trecem printr-o transformare digitală, companiile trebuie să se alinieze și să devină competitive și atractive, pentru că vor avea conexiuni diferite cu clienții, furnizorii și angajații. Migrarea către cloud este din ce în ce mai prezentă, companiile tind să lucreze astfel și să renunțe la sistemele fizice de stocare a datelor, ceea ce înseamnă o nouă provocare, cu noi riscuri asociate”, a declarat Emiliano Massa, Vicepreședinte EMEA Forcepoint.
Mai devreme sau mai târziu, companiile nu vor mai deține infrastructura IT decât la nivel minim. În câțiva ani, vor delega infrastructura către o parte terță - cloud. În acest caz, preocuparea de securitate cibernetică a unei companii nu se va adresa sistemelor și echipamentelor, ci userilor, angajaților care folosesc datele companiilor. Astfel de date vor deveni baza afacerii și vor aparține companiilor, care vor deveni responsabile pentru administrarea lor în siguranță.
“Companiile pot crea proceduri interne pentru respectarea cadrului legal (GDPR sau Directiva NIS) sau pot numi responsabili, dar nu este suficient. Noua generație a soluțiilor de securitate cibernetică analizează comportamentele umane, pentru depistarea proactiva a anomaliilor în cadrul acestora și eliminarea riscurilor. Suntem preocupați să oferim cele mai noi tehnologii de securitate cibernetică și ne dorim să devenim un hub de securitate cibernetica și management al infrastructurii informatice”, a declarat Emil Munteanu, Managing Partner Power Net Consulting.
Soluțiile de securitate cibernetică au revenit în atenția reglementatorilor odată cu preocuparea Uniunii Europene pentru crearea pieței digitale unice, în cadrul căreia este imperios necesară protecția cetățenilor și încrederea acestora în serviciile electronice. Odată cu transpunearea în legislația naționala a binecunoscutei Directive NIS, prin Legea 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, toate companiile furnizoare de servicii esenţiale pentru populaţie trebuie să își ia măsuri pentru a reduce riscurile unui potențial atac cibernetic. Ca urmare, este de așteptat ca începând cu acest an, companiile vizate vor trebui să aloce bugete de investiții în sisteme și servicii de securitate cibernetică și să le adapteze continuu la noile tipuri de amenințări. Sectoarele afectate de aceasta reglementare sunt: energie, transporturi, sectorul bancar și infrastructuri ale pieței financiare, sănătate, funizare apa potabilă, furnizori de servicii digitale (piețe online, motoare de căutare online, servicii de cloud computing, hosting etc).
Cele mai noi soluții de securitate cibernetică au fost prezentate în cadrul unui seminar organizat de Power Net Consulting, împreună cu compania Forcepoint România.
Despre Power Net Consulting
Compania activează de 20 ani pe piața de IT&C și este lider în proiectarea, externalizarea și integrarea soluțiilor de securitate cibernetică cât și de management și monitorizare a infrastructurilor IT. Serviciile și soluțiile Power Net Consulting acoperă în mod special cerințele de implementare pentru regulamentul de protecție a datelor cu caracter personal și ale Directivei NIS.
Despre Forcepoint
Forcepoint face parte din grupul Raytheon. Este o compania care oferă soluții de securitate cibernetică care înțeleg comportamentele umane și reacționează la riscurile asociate anomaliilor înregistrate. Platforma Forcepoint Human Point oferă protecție împotriva riscurilor, pentru a asigura în permanență utilizarea în siguranță a datelor și a sistemelor critice. Cu sediul în Austin, Texas, Forcepoint protejează date și identități pentru mii de clienți - întreprinderi private și organizații guvernamentale din peste 150 de țări.