Facebook a redus conținutul violent cu ajutorul unui nou software

DE Edi Neagu | 20.05.2021 - 09:18
Facebook a lansat un nou soft. Foto: Pexels.com

Compania Facebook folosește un nou software care poate stabili legături între mesaje, imagini și comentarii și a redus, astfel, conținutul violent. Astfel, Facebook poate avea o viziune de ansamblu a situației în mediul virtual.

SHARE

Facebook a redus, în ultimele luni, diseminarea conţinutului violent, de ură sau sexual, ca urmare, mai ales, a implementării unui software bazat pe inteligenţă artificială, capabil să stabilească legături între mesaje, imagini sau comentarii, informează AFP.

Până în prezent, sistemul de detectare a reţelei sociale permitea analizarea unui singur conţinut la un moment dat, fără a putea să încrucişeze semnalele provenind de la, spre exemplu, un mesaj şi o fotografie.

CITEȘTE ȘI: „Pașaportul COVID” divizează statele UE: vaccinare vs testare gratuită. Cioloș refuză vaccinul

Cu noul algoritm, implementat în 2020, Facebook poate avea acum "o viziune de ansamblu", a explicat miercuri Mike Schroepfer, manager tehnic al platformei, în cadrul unei conferinţe.

Astfel, reţeaua socială poate descifra mai bine semnificaţia unor "meme-uri" a imaginilor sau a animaţiilor, cel mai adesea cu scop umoristic, dar care uneori au un caracter de ură sau discriminator care poate fi înţeles doar prin asocierea textului cu imaginea.

CITEȘTE ȘI: Contestaţia Dianei Șoșoacă, respinsă. Ea nu mai reprezintă Senatul timp de trei luni

Funcționează în mai multe limbi

"Trebuie înţeles întregul context" pentru a analiza şi, eventual, a respinge mesajul, a detaliat Mike Schroepfer, care a explicat că software-ul este, de asemenea, capabil să încrucişeze conţinuturi în mai multe limbi.

Instrumentul informatic evită, totodată, eliminarea anumitor mesaje care ar fi declanşat anterior o alertă pe baza unui cuvânt sau a unei imagini identificate prea literal.

Facebook atribuie parţial acestui sistem declinul distribuirii conţinutului dubios pe site-ul său.

Indicatorii trimestriali publicaţi miercuri măsoară numărul de vizualizări ale acestui tip de conţinut şi nu numărul lor pe site.

În primul trimestru, între 0,05% şi 0,06% din conţinutul vizionat de utilizatorii Facebook a avut un caracter de ură, comparativ cu 0,07% - 0,08% în al patrulea trimestru al anului 2020 şi între 0,10% şi 0,11% în al treilea trimestru al aceluiaşi an.

Reţeaua socială a intervenit şi asupra a 34,3 milioane de conţinuturi violente sau şocante, faţă de 15,9 milioane în al patrulea trimestru al anului 2020.

Software-ul vă permite de acum să treacă "dincolo de o singură postare" şi să identifice o tendinţă la scara unui întreg grup Facebook, a mai precizat Schroepfer.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te