Aqua, primul super-iaht pe pile de combustie cu hidrogen

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.03.2020 - 11:30

Aqua, primul super-iaht de 112 metri lungime pus în mișcare de motoare electrice alimentate de un sistem de pile de combustie cu hidrogen, însă, deschide „Cutia Pandorei“ energiei alternative și în acest segment.

SHARE

Dacă în industria auto se caută și se dezvoltă de ani buni sisteme alternative de energie, în încercarea a reduce poluarea generată de autovehicule, în industria navală abia s-au făcut câțiva pași timizi, lucrurile fiind, probabil, mult mai complicate din cauza puterilor superioare necesare.

Aqua, primul super-iaht de 112 metri lungime pus în mișcare de motoare electrice alimentate de un sistem de pile de combustie cu hidrogen, însă, deschide „Cutia Pandorei“ energiei alternative și în acest segment.

Proiectat de Sinot Yacht Design & Architecture și pus în operă de Feadship, o companie olandeză specializată în construcția de super-iahturi, Aqua este o navă de lux, cu un design futurist, inspirat, parcă, din filmele SF.

Prora aparent inversă se ridică până la nivelul punții superioare, unde se află o cameră cu vedere spectaculoasă. Apoi, liniile exterioare curbe ascund mai multe zone de relaxare și distracție.

Iar în centrul navei se află o scară interioară, care duce către puntea de la pupa, unde se află „Beach Club“-ul cu șezlonguri și piscină, și o cascadă.

În interior, înălțimea spațiilor este extrem de generoasă, variind între 2,8 metri și 3,8 metri, ceea ce conferă, mai ales living-ului și pavilionului central cu pereți exteriori din sticlă, o ambianță ieșită din comun pentru o navă.

Zona privată dedicată proprietarului super-iahturi include un dormitor generos, un dressing și o zonă Spa. Iar undeva în centrul navei, pe puntea inferioară, există un apartament VIP, decorat minimalist, în stil japonez.

Bineînțeles, de la bordul Aqua nu lipsesc o sală de fitness, un spațiu pentru yoga, o cameră pentru hidro-masaj și un heliport.

Elicopterul sau vehiculul tip dronă imaginat de proiectanți poate ateriza la „etajul 4“ (dacă luăm în calcul că prima punte este la nivelul mării, a doua este cea cu piscină iar a treia, cea cu camera de observație spectaculoasă), în spatele punții de comandă cu vedere la 360 de grade.

Două motoare și 2.682 cai putere

Dacă primele mașini pe pile de combustie cu hidrogen comercializate, Hyundai Tucson FCEV (2013) și Toyota Mirai (2015), aveau 136 de cai / rezervor de 5,64 kg de hidrogen și, respectiv, 152 de cai / rezervor de 5 kg de hidrogen, Aqua este pus în mișcare de două motoare electrice cu o putere de 1 MW fiecare (1.341 CP), care antrenează un sistem de elice ce se învârt în sens invers, și două sisteme de propulsie Voith Schneider Propeller (VSP), de 550 kW fiecare (748 CP), care își pot schimba aproape instantaneu sensul pentru maximum de manevrabilitate. De asemenea, la prora, Aqua are două „Bowthrusters“, două motoare cu jet lateral, de 300 kW fiecare (408 CP).

În ceea ce privește rezervoarele de hidrogen lichid necesare sistemului pe pile de combustie, acestea au o capacitate totală de 28 de tone și țin combustibilul la o temperatură de minus 252 de grade Celsius.

Aqua poate naviga cu o viteză maximă de 17 noduri, are o viteză de croazieră de 10-12 noduri și oferă o autonomie de până la 7.000 de kilometri.

Super-yacht-ul nu este doar un concept, ci a fost comandat de boss-ul Microsoft, miliardarul Bill Gates, contra sumei de 600 de milioane de euro, lansarea la apă fiind programată în 2024.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te