FOTO O nouă stea descoperită în Moldova: Bârlad V1

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 07.01.2020 - 16:29
Steaua Barlad V1

Astronomii din Bârlad au descoperit o stea variabilă, astru care își modifică strălucirea, a anunțat, marți, Observatorul Astronomic al Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad.

Steaua variabilă, de tip Delta Scuti, a fost botezată „Bârlad V1” și se află la o distanță de aproximativ 4.000 de ani-lumină de Pământ, în dreptul constelației Perseus.

Steaua a fost descoperită la începutul lunii noiembrie 2019, după observații astronomice și confirmată în urma procesării unor teste de observație fotometrice, după analizarea curbei de lumină și după raportarea la American Association of Variable Star Observers.

Aceasta este cea de-a doua descoperire importantă a astronomilor din Bârlad, după ce, în 2015, au descoperit Nova Roșie Luminoasă din galaxia Messier 101, o supernovă aflată la aproximativ 21 de milioane de ani-lumină de Pământ, pe teritoriul constelației Ursa Mare.

De asemenea, în 2018, astronomii gălățeni au descoperit alte cinci stele variabile, fiind primele de acest fel descoperite pe teritoriul României.