RLR BMW GT Challenge: mașini de curse mai puternice, de GT3, și noi dueluri virtuale

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.09.2021 - 15:09

Popularul format de anduranță din mediul de simulare Assetto Corsa Competizione a revenit în Racing League Romania. În al doilea sezon BMW GT Challenge al anului se aleargă cu mașini mai puternice, de GT3, iar duelurile din primele două curse anunță o campanie extrem de disputată

SHARE

Tranziția către un nou mediu de simulare la începutul anului 2021, Assetto Corsa Competizione, a reprezentat o bornă importantă în dezvoltarea motorsportului virtual din România. Peste 100 de sim raceri au răspuns prezent la cursele cu BMW M4 GT4, la vârf purtându-se până în ultima clipă o fascinantă bătălie între patru echipaje de top.

Emoțiile generate de competiție i-au făcut pe sim raceri să aștepte cu nerăbdare noul sezon, fapt ilustrat de formarea a nu mai puțin de 40 de echipaje.

Citește și: CNVC 2021, Trofeul Câmpulung 500: Mihai Leu, campion matematic la „Categoria I”

Cea mai importantă schimbare în cel de-al doilea sezon BMW GT Challenge 2021 este categoria de mașini – de la mașini de GT4 s-a trecut la mașini GT3, BMW M6 GT3, ceea ce implică nu doar abilitatea de a controla modele cu o putere mai mare, ci și o paletă mai amplă de setări ce trebuie evaluate și făcute de către piloții virtuali înaintea curselor.

Al doilea sezon BMW GT Challenge are programate nouă curse, la interval de două săptămâni. Iar după primele două etape, desfășurate la Imola și Hungaroring,  campionii en-titre, Victor Taraş şi Mihai Şuţeanu, au deja un avans sănătos în clasamentul general.

Runda inaugurală de la Imola a fost gazda unei bătălii intense, în care trei echipaje au vizat victoria. În final, s-au impus campionii en-titre, Victor Taraş şi Mihai Şuţeanu (Walk Racing), graţie unei strategii ce le-a permis să devanseze echipajul Textar eSports, format din Sebastian Apostol şi Dragoş Simion, care a pornit din pole position.

Citește și: FOTO Tatăl lui Cabral, deținut politic în Congo, eliberat în stare gravă din închisoare

Apoi, pe circuitul vitual de la Hungaroring, vremea schimbătoare a pus la grea încercare echipajele. Victor Taraş şi Mihai Şuţeanu au câștigat din nou, dar în spatele lor, pentru celelate două trepte ale podiumului, lupta a fost marcată de deșiri de senzație și probleme tehnice.

Următoatea cursă este programată pe 27 septembrie, pe circuitul de la Snetterton.

BMW M6 GT3, noua mașină de concurs

BMW M6 GT3, al treilea model BMW omologat FIA GT3 (după Alpina M6 şi Z4) şi al doilea construit de uzină, a debutat pe circuite în 2016 şi este folosit în continuare în cele mai importante serii de profil: GT World Challenge, DTM, NLS, Intercontinental GT Challenge, IMSA Weathertech Sportscar Championship.

M6 GT3 are în palmares victorii de prestigiu la Spa-Francorchamps 24h (cu ROWE Racing în 2016 şi cu Walkenhorst Motorsport în 2018), Nürburgring Nordschleife 24h (ROWE Racing, 2020) şi Daytona 24h (Turner Motorsport, 2021).

Clasament general

Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 41.5 puncte

Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 27

Textar eSports (Apostol/Simion) 18

Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 14.5

Motul eSports (Berindea/Bechir) 12

BMW Trophy

VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 34.5 puncte

Textar eSports (Apostol/Simion) 25

PG Motors Racing (Pirvu/Frincu/Șoimu) 24

Clasament piloți licențiați

Alex Cascatău 41.5 puncte

Aldrin Opran 24.5

Sergiu Nicolae 20

Clasament piloți debutanți

Andrei Miclea 37 puncte

Mihai Belașcu 25

Mihai Mezselos, Cosmin Deacu 21.5

Calendar RLR BMW GT Challenge

1.    Imola (2h) – 30 august

2.    Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie

3.    Snetterton (2h) – 27 septembrie

4.    Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie

5.    Donington Park (2h) – 25 octombrie

6.    Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie

7.     Silverstone (2h) – 21 noiembrie

8.    Zolder (1,5h) – 5 decembrie

9.    Misano (4h) – 19 decembrie

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.