În ce condiții poate fi practicat sportul pe teren, în sală sau la bazin în perioada următoare

DE Mihai Duță | Actualizat: 02.06.2020 - 12:47
Foto: INQUAM Photos/ Ștefan Constantin

Ministrul Tineretului și Sportului e explicat în ce condiții pot începe antrenamentele și chiar competițiile după data de 1 iunie.

SHARE

"Au fost discuții zilnice cu reprezentații Ministerului Sănătății, și am reușit să pune  în acord interesul uriaș pentru sport cu condițiile actuale", a declarat Ionuț Stroe.

Ce avem în plus de la 1 iunie:

Deshiderea e la toate categoriile de vârstă, copii, juniori, seniori.

Ordinul reglementează activitatea tuturor sportivilor legtimiați la un club.

Se pot deschide competițiile în aer liber la sporturile individuale, dar și la sporturi de echipă, în condițiile ordinului comun al MTS și MS.

Sunt permise antrenamentele individuale și la sporturile de sală.

Se pot realua antrenamentele și competițiile la sporturile în bazin.

În continuare rămâne regula fără spectatori.

Există un mare interes pentru realuarea activității la juniori. Aeștia se pot antrena în aer liber, darși în sală, în regim de pregătire individuală, în grupuri de câte trei participanți, cu distanțare.

Administratorii bazelor sportive pot deschide cu respectarea regulilor din ordin, tabel nominal, triaj epidemilogic, termoscanare, etc.

Juniorii sporturilor de sală, pot începe antrenamentele respectând regula celor 7 metri pătrați pentru fiecare sportiv.

Măsuri de antrenament în spații închise: purtarea măștii este obligatorie până în momentul începerii antrenamentului. Organizarea spațiului se va face păstrând distanța de 2 metri între fiecare sportiv, se interzice folosirea dușurilor, saunei sau altor zone cu risc ridicat de transmitere a virusului.

Sportivii legitmiați la sporturile în apă pot începe antrenamentele la bazine, individual, respectând regula de a folosi un singur culoar pentru fiecare participant. Ei vor purta masca până în momentu în care intră în apă. 

Sportivii de la tenis, atletism, pot relua competițiile în aer liber, dar în anumite condiții, cu informarea prealabilă a MTS, după o perioadă specifică de pregătire, cu acord parental la copii și juniori. 

La fotbal, în cazul în care cluburile lasă jucătorii să meargă acasă, ei trebuie retestați la reîntoarcerea în cantonament. Vor exista măsuri foarte stricte la reluarea meciurilor de campionat, toți cei prezenți, echipele, staff-ul, arbitri, reprezentanții mass-media vor trece prin filtrul epidemiologic. 

ORDIN comun MTS - MS privind reluarea activității sportive

Competiții outdoor

ANEXA Nr. 1
Regulament privind condițiile necesar a fi respectate de către sportivii profesioniști,
sportivii de performanță și/sau legitimați în vederea reluării competițiilor sportive
organizate în aer liber.


A. PRINCIPII GENERALE
I. Scop
Prezentul regulament stabilește criteriile care trebuiesc îndeplinite de către structurile sportive
pentru reluarea competițiilor în cazul sporturilor practicate în aer liber și diminuarea riscului de
infecție COVID-19.
Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecție COVID-19, dar
nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.
Structurile sportive care organizează competiții își pot modifica normele și regulamentele
specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situația creată de criză, cu condiția ca acestea să
nu vină în contradicție cu normele legale în vigoare.
Structurile sportive își reiau activitatea competițională cu informarea prealabilă a Ministerului
Tineretului și Sportului.
II. Descrierea simptomelor și măsurilor generale privind COVID-19
Toți membrii personalului trebuie să fie informați și atenți în ceea ce privește apariția
simptomelor COVID-19. Informațiile generale despre COVID-19 și simptomele acestei boli pot
fi găsite pe site-urile autorităților de sănătate publică (Ministerul Sănătății, Institutul Național de
Sănătate Publică).
Simptomele includ:
• cele mai comune sunt următoarele: febră, dificultate în respirație (creșterea frecvenței
respiratorii), tuse, durere în gât, stare de oboseală, dureri musculare etc.;
• rare: dureri de cap, greață, diaree.
Măsuri generale de prevenție pentru a limita răspândirea COVID-19:
• Spălarea frecventă a mâinilor cu apă și săpun timp de 20 de secunde sau folosirea unui
dezinfectant pentru mâini, pe bază de alcool;
• Acoperirea gurii și nasului în caz de tuse sau strănut cu plica cotului sau cu o batistă de
hârtie și aruncarea imediată a batistei urmată de igienizarea mâinilor;
• Evitarea atingerii feței, ochilor, gurii, nasului cu mâinile neigienizate;
• Folosirea pentru dezinfecție doar a produselor avizate de Ministerul Sănătății pentru
scopul și nevoia identificată;
• Dezinfectarea riguroasă a tuturor materialelor și echipamentelor sportive după fiecare
utilizare;
• Dotarea cu dispensere cu dezinfectant pentru tegumente în toate locațiile unde se
organizează competiții sportive.


B MĂSURI APLICABILE SPORTURILOR INDIVIDUALE ÎN AER LIBER
I. Măsuri cu caracter general:
• Reluarea competiției în cazul sporturilor individuale practicate în aer liber nu se poate
face înainte ca sportivii să treacă prin perioada de antrenament necesară pentru
acomodarea lor la regimul de efort și pentru prevenirea accidentărilor grave în timpul
competiției;
• Fiecare structură sportivă implicată în organizarea sau desfășurarea unei competiții
sportive va asigura o persoană de contact responsabilă cu organizarea și coordonarea
aplicării protocoalelor stabilite;
• Vor participa la organizarea și desfășurarea competițiilor doar persoanele a căror prezență
este absolut necesară, pentru a limita pe cât posibil numărul celor care sunt expuși unui
potențial risc de infectare;
• Medicul structurii sportive organizatoare va fi implicat în asigurarea sănătății și
securității în muncă pe parcursul întregii competiții sportive.
II. Măsuri pentru organizatorii evenimentului sportiv :
II.1. În pregătirea evenimentului:
• asigurarea echipamentului de protecție (mască, mănuși) pentru întreg personalul implicat
în organizarea competiției;
• asigurarea măsurilor de igienizare a mâinilor cu dezinfectante pe bază de alcool la
intrarea în spațiul destinat evenimentului pentru toți participanții;
• atenționarea în toate spațiile folosite de competitori (inclusiv vestiare, dacă utilizarea
acestora va fi permisă conform legislației în vigoare la momentul respectiv) prin anunțuri
scrise/postere informative plasate la loc vizibil privind regulile de igienă a mâinilor și
igiena respiratorie, practicarea responsabilității sociale prin distanțarea socială și
monitorizarea propriei stări de sănătate;
• la locul organizării evenimentului sportiv, personalul medical va efectua termometrizarea
digitală a persoanelor implicate în desfășurarea competiției (sportivi, arbitri, antrenori,
voluntari etc). În cazul înregistrării unei temperaturi peste 37,3°C, aceasta se va raporta
către medicul coordonator al competiției respective în vederea izolării cazului suspect, cu
anunțarea imediată a autorităților competente;
• dotarea cu echipament de protecție (mănuși, halate, măști) a personalului medical angajat,
a personalului de curățenie, a personalului care manipulează articole sportive, prosoape
etc. (în cazul în care nu se pot folosi articole de unică folosință), a personalului de
securitate și pază etc.;
• asigurarea igienizării periodice a elementelor folosite de mai multe persoane (de ex.
mânerele ușilor, balustradele, recepția, podelele etc.) cu substanțe biocide avizate în acest
scop;
• amplasarea în vestibulul grupului sanitar a dispenserelor cu săpun, a dispenserelor cu
soluții dezinfectante, precum și a prosoapelor igienice de unică folosință (din hârtie);
• pentru uscarea mâinilor, se vor folosi șervețele de hârtie;
• dezinfecția periodică a grupurilor sanitare cu substanțe biocide avizate.
II.2. În timpul evenimentului:
• interzicerea accesului spectatorilor la competiții pe perioada epidemiei de COVID-19;
• toți participanții (sportivi, antrenori, arbitri, organizatori, voluntari, reprezentanți ai presei
etc.) vor fi supuși unui triaj epidemiologic și vor fi trecuți pe o listă nominală, pentru a
facilita o eventuală anchetă epidemiologică;
• asigurarea serviciului de prim ajutor și a altor servicii medicale, inclusiv triajul
epidemiologic al competitorilor efectuat de către personal calificat;
• asigurarea a câte unei sticle cu apă potabilă precum și a unui set individual de protecție
pentru fiecare sportiv în parte, care să cuprindă măști medicale, batiste de unică folosință,
șervețele pentru igiena mâinilor impregnate cu alcool, gel dezinfectant, pahar de unică
folosință etc.;
• asigurarea îndepărtării hainelor purtate de către participanți prin depozitarea lor în saci
biodegradabili amplasați în coșuri marcate vizibil cu inscripția „obiecte pentru
dezinfecție”;
• organizatorii se vor asigura că pentru toți participanții sunt create condițiile pentru a
putea respecta distanța socială de 1,5 metri de fiecare dată când nu sunt folosite
echipamente de protecție care limitează posibilitatea răspândirii virusurilor.


III. Măsuri pentru participanții la eveniment
III.1. Înainte de eveniment
Toți participanții (sportivi, voluntari, oficiali, etc) trebuie să-și monitorizeze starea de sănătate și
să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena
mâinilor, distanțarea socială, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei
respiratorii și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală,
dacă există simptome specifice bolii.
Sosirea participanților în locația unde va avea loc competiția sportivă se va face astfel:
• Transportul interurban către locația unde va avea loc competiția sportivă se va face cu
autobuze/microbuze proprii sau rezervate în acest scop și folosite exclusiv pentru
participanți, sau cu mașina individuală. Se vor respecta reglementările Ordinului
minstrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor și al ministrului sănătății nr.
984/829/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul virus SARS-CoV2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în
domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă (Anexa 2, MĂSURI ȘI REGULI
care se impun a fi implementate în domeniul transportului rutier de persoane, pe perioada
stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19);
• Pentru transportul intraurban, este recomandată sosirea individuală a participanților cu
mașina personală sau cu autocarul/microbuzul închiriat în regim de uz exclusiv;
• Este recomandat ca participanții să ajungă la momente diferite la locul de desfășurare a
competiției, pentru a evita aglomerarea de persoane în anumite puncte. În funcție de
infrastructura locației, este recomandat să fie folosite căi diferite către punctul de
desfășurare a competiției;
• În cazul în care participanții la competiție sunt obligați să călătorească în afara localității
unde locuiesc, cazarea lor se va face respectând Ordinul ministrului economiei, energiei
și mediului de afaceri și al ministrului sănătății nr. 1731/832/2020 privind măsurile
pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea
desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe
durata stării de alertă (Anexa nr. 3, RECOMANDĂRI privind funcționarea structurilor de
primire turistice cu funcțiuni de cazare).
III.2. În timpul derulării și după derularea evenimentului
• participanții trebuie să păstreze distanța socială de minim 2 m între persoane sau cel puțin
7 mp pentru o persoană de fiecare dată când nu sunt folosite echipamente de protecție
care limitează posibilitatea răspândirii virusurilor;
• participanții trebuie să respecte regulile de igienă (ex. folosirea unei batiste de unică
folosință, în caz de tuse sau strănut, evitarea schimbului de echipament sportiv, săpun,
sticle cu apă și alte articole personale între competitori, interzicerea folosirii dușului sau a
saunei, evitarea contactului fizic – strângeri de mână, îmbrățișări la sfârșitul
evenimentului.
III.3. Măsuri care trebuie respectate de reprezentanții presei:
• Toți reprezentanții presei care asistă la competiție trebuie să declare că sunt de acord să
respecte normele de igienă, să se supună examenelor medicale și să respecte distanța
socială de cel puțin 2 metri.
• Conferințele de presă se pot organiza exclusiv on-line. Declarațiile de presă vor fi oferite
reporterilor doar individual, păstrând distanța de siguranță.
• Acolo unde nu este posibilă reducerea aglomerării camerelor de luat vederi în alt fel,
organizatorul competiției va instala pereți despărțitori din plexiglas.
IV. Proceduri în eventualitatea depistării unui caz suspect de COVID-19
Se va amenaja in toate locațiile unde se desfășoară competiții sportive un spațiu de izolare pentru
cel puțin o persoană cu simptomatologie COVID-19, care să fie bine ventilată, să nu comunice
cu alte incinte sau spații definite; utilitatea este aceea de a izola de persoanele prezente la
competiție, orice persoană care prezintă simptome până la un consult de
specialitate/testare/evacuare. Se anunță imediat eventualul caz suspect către personalul medical
aflat la locul competiției și se informează obligatoriu Direcția de Sănătate Publică locală si
serviciul de urgențe 112. Această încăpere este folosită doar pentru o astfel de situație.
V. Proceduri în eventualitatea apariției unui focar de infecție pe perioada competiției
Organizatorii competiției vor întrerupe competiția în cazul în care se descoperă un caz/cumul de
cazuri de infecție, până la finalizarea anchetei epidemiologice.


C. MĂSURI APLICABILE SPORTURILOR DE ECHIPĂ ÎN AER LIBER
Reluarea competiției în cazul sporturilor de echipă practicate în aer liber se poate face numai
după ce sportivii trec prin perioada de antrenament necesară pentru acomodarea sportivilor la
regimul de efort și pentru prevenirea accidentărilor grave în timpul competiției.
De asemenea, la reluarea competiției trebuie avute în vedere și următoarele aspecte:
• Situația epidemică generală din țară;
• Îndeplinirea de către toate cluburile care doresc să participe la competiție a condițiilor
descrise în Anexa 1 la Ordinul ministrului tineretului și sportului și al ministrului
sănătății nr. 583/842/ 2020;
• Prin derogare de la prevederile stipulate în Anexa 1 la Ordinul ministrului tineretului și
sportului și al ministrului sănătății nr. 583/842/19.05.2020 pentru aprobarea
Regulamentului privind condițiile necesar a fi respectate în vederea reluării
antrenamentelor sportive în cantonamente, precum și a Regulamentului privind condițiile
necesar a fi respectate în vederea reluării antrenamentelor în cazul sporturilor individuale
care se practică în aer liber, structurile sportive pot desfășura activitatea de pregătire
sportivă și pot participa la competiții fără a fi necesară continuarea măsurii de
cantonament închis, pe baza asumării răspunderii, în condițiile legii, în cazul apariției
unei infectări cu virusul Sars-Cov-2 în rândul propriilor sportivi și staff tehnic. În cazul în
care structura sportivă își asumă decizia de a renunța la cantonamentul în regim închis,
aceasta întocmește proceduri proprii, specifice ramurii sportive, care să stabilească
masuri pentru protejarea sănătății participanților la activitatea sportivă, în condițiile legii;
• În cazul în care se produce infectarea cu SarsCov2 a unui participant la activitatea de
pregătire sportivă sau la competiție, se aplică toate normele legale în vigoare cu privire la
izolarea suspecților și contacților acestora, procedurile de anchetă epidemiologică și
măsurile legale dispuse de organele abilitate.


I. Calendarul de testare
Testarea jucătorilor, a staff-ului tehnic, staff-ului medical, și a personalului de suport implicat în
activitatea echipei (prezent în cantonament și la meciuri) se va face după cum urmează:
• T3 – cu 2/3 zile înainte de primul meci– RT-PCR (opțional, se poate face și test serologic
pentru IgM și IgG Covid-19)
• T4,T5,T6…din 14 în 14 zile – RT-PCR
Testarea arbitrilor se face după cum urmează:
• T0 – cu 2/3 zile înainte de vizita medicală obligatorie – RT-PCR (opțional, se poate face
și test serologic pentru IgM și IgG Covid-19) – valabil pentru toți arbitrii ce vor putea fi
delegați la meciurile restante din acest sezon;
• T1, T2, T3…. din 14 în 14 zile – RT-PCR;
• Se vor testa toți arbitrii care pot fi delegați în acel interval de timp.
Testarea RT-PCR a delegatului de joc se va face cu 2 zile înainte de cea a jocului.
Testarea ofițerilor de control doping delegați pentru meciuri se va face cu 2 sau 3 zile înainte de
meci, folosind metoda RT-PCR.
Dacă, în orice moment, una dintre persoanele menționate dezvoltă simptome COVID-19, aceasta
se izolează și se testează RT-PCR.


II. Organizarea meciurilor


II.1. Delimitarea zonelor unui stadion / teren de joc
ZONA 1: Zona interioară a stadionului / terenului de joc. Aceasta cuprinde următoarele sectoare:
• Terenul de joc
• Marginea terenului de joc, între linia de margine/poartă și tribune, inclusiv suprafața
tehnică
• Tunelul de acces
• Zona vestiarelor jucătorilor/arbitrilor, camera delegaților de joc, cabinet testare antidoping
ZONA 2: Zona tribunelor. Aceasta cuprinde sectoarele de tribune, scările de acces, inclusiv
spațiile administrative pentru:
• Transmisiunea TV a jocului
• Zonele specifice media
• Camerele/punctul de comandă și control
ZONA 3: Zona exterioară. Aceasta include:
• Locul de parcare pentru carele de transmisie TV ale deținătorului de drepturi
• Zona imediat exterioară a stadionului / terenului de joc
II.2. Limitarea numărului de persoane care au acces în fiecare zonă, în funcție de rolurile pe
care le au de îndeplinit
• Zona 1: maximum 80 de persoane
• Zona 2: maximum 85 de persoane
• Zona 3: maximum 60 de persoane
Numărul persoanelor care îndeplinesc fiecare funcție esențială în parte va fi stabilit de
organizatorul competiției prin norme, cu încadrarea în numărul maxim de persoane prevăzut în
prezentul Ordin.
II.3. Proceduri de siguranță pentru fiecare zonă:
Persoanele implicate în organizarea meciului la stadion / teren de joc (inclusiv presa) vor trece
prin filtru epidemiologic (chestionar stabilit prin Ordin al Ministrului Sănătății, termometrizare)
înainte de a pătrunde pe stadion / terenul de joc. Sunt exceptate delegațiile celor două echipe
(jucători, staff tehnic), dat fiind că aceștia se află în programul de pregătire în regim de carantină
și se supun calendarului de testare descris la punctul II.
Acest triaj va fi realizat de echipajul medical prezent la stadion / terenul de joc pentru acordarea
asistenței medicale de urgență. Persoanele care nu întrunesc criteriile triajului epidemiologic nu
au acces pe stadion / terenul de joc.
Triajul se aplică Zonelor 1 și 2. Persoanele din Zona 3 vor respecta recomandările generale de
prevenție aplicabile la nivel național (distanțare socială, igiena mâinilor, igiena respiratorie).


III.Proceduri în pregătirea și desfășurarea meciului
III.1. Igiena pe stadion / terenul de joc
Înainte ca delegațiile echipelor să ajungă la stadion / terenul de joc, va fi făcută dezinfectarea
încăperilor și spațiilor comune. De asemenea, se va asigura, de către organizator, ventilarea
zonelor închise, fără recircularea aerului. Vestiarele celor două echipe și al arbitrilor vor fi
sigilate după igienizare până la sosirea acestora. Triajul epidemiologic va fi efectuat de cadre
medicale. Personalul responsabil cu curățenia și dezinfectarea încăperilor și spațiilor comune,
precum și cel implicat în mentenanța stadionului / terenului de jocul și a terenului de joc vor
efectua triajul epidemiologic la venirea echipajului medical. Totodată, se va limita la maximum
timpul petrecut în spațiile închise de la stadion / terenul de joc.
Vor fi disponibile recipiente sau vor fi instalate aparate cu soluție dezinfectantă pentru mâini în
autocarele echipelor, vestiare și pe tunelul de acces către terenul de joc.
În zona vestiarelor, va fi desemnată o persoană care se va ocupa de dezinfectarea spațiilor
comune atinse cu mâinile. Aceasta va purta în permanență mască de protecție și mănuși și va
păstra distanța recomandată față de jucătorii echipelor, staff și brigada de arbitri. Această
persoană nu va interacționa sub nicio formă cu persoanele din Zona 1 și se va supune triajului
epidemiologic.


III.2. Echipele
Echipele vor ajunge la stadion / terenul de joc la ore diferite, astfel: echipa gazdă cu 75 de
minute înaintea începerii jocului, iar echipa oaspete cu 90 de minute înaintea orei de start a
jocului.
Jucătorii vor veni la stadion / terenul de joc cu echipamentul necesar pentru joc în propriile genți,
acesta fiind distribuit de către responsabilul de echipament al echipei la baza de
cantonament/hotel fiecărui jucător în parte, înainte de plecarea spre stadion / terenul de joc. Prin
excepție, dacă clubul consideră necesar, magazionerul/responsabilul cu echipamentul poate
pregăti echipamentul jucătorilor în vestiarele proprii de la stadion / terenul de joc cu condiția ca
acesta să părăsească vestiarul cu două ore înaintea sosirii echipei sale la stadion / terenul de joc
pentru a putea fi igienizat, aerisit și sigilat.
Se recomandă ca acolo unde există posibilitatea de folosire a unor spații libere adiacente ca
vestiare suplimentare, acestea sa fie utilizate de jucătorii de rezervă. Dacă acest lucru nu este
posibil, jucătorii de rezervă vor merge direct pe suprafața de joc sau la propriile bănci de rezerve
unde vor sta până la ieșirea jucătorilor titulari la “încălzire” (după aceasta vor putea merge la
vestiar pentru a se echipa).
Jucătorii celor două echipe nu vor ieși în același timp la „încălzire” și se recomandă ieșirea
acestora la o diferență de câteva minute, la fel ca și întoarcerea la vestiar de pe teren la
sfârșitul încălzirii. Este interzisă staționarea sau încălzirea preliminară a jucătorilor
(gimnastică/streching) în spațiile interioare/holuri de acces limitrofe vestiarelor.
Dispunerea materialelor sportive pe terenul de joc pentru încălzirea jucătorilor va fi făcută astfel
încât să susțină distanța de minimum 2 metri dintre jucători. De asemenea, mingile folosite atât
la încălzire, cât și la joc, vor fi dezinfectate.
Nu sunt recomandate ședințele tehnico-tactice în vestiar. Este de preferat ca acestea să se
desfășoare înaintea sosirii la stadion / terenul de joc, în spații deschise (aer liber) sau în
săli/incinte unde se poate păstra distanța de 2 metri între participanți.
Este obligatoriu ca băuturile (energizante, hidratante etc.) folosite de jucători, staff etc. să fie
puse în sticle personalizate.
Intrarea pe teren a echipelor se va face fără copii însoțitori (copii escortă) și fără mascote. Nu se
vor face poze de grup la centrul terenului (fotografii din Zona 1 au voie să se poziționeze doar în
spatele porții și doar după linia fotografilor). Se va evita ceremonia salutului prin strângere de
mână la începutul jocului.
Distanța dintre persoanele de pe banca tehnică de cel puțin 2 m trebuie constant menținută.
Aceasta va putea fi făcută prin adăugarea lângă banca tehnică, dacă este nevoie, a mai multor
scaune așezate la respectiva distanță.
Atât staff-ul tehnic, medical, cât și jucătorii de rezervă, vor purta măști pe toata durata jocului
(prin excepție, antrenorul delegat să ofere indicații tehnice poate să nu poarte mască).
Ieșirea de pe teren prin tunelul de acces al jucătorilor și staff-urilor celor două echipe nu se va
face simultan, ci cu distanțare temporală.
La sfârșitul jocului, folosirea dușurilor se va face numai respectând o distanță de 2 metri între
persoane.


III.3. Brigada de arbitri și observatorii
Brigada de arbitri va ajunge la stadion / terenul de joc cu 100 minute înainte de începutul
meciului. Delegatul de joc va ajunge la stadion / terenul de joc cu 2 ore înaintea începerii jocului.
Observatorul de arbitri va ajunge la stadion / terenul de joc înainte de începerea jocului, va trece
prin triajul epidemiologic, va lua loc în tribună (Zona 2) de unde va viziona jocul urmărind
prestația arbitrilor și nu va intra în contact cu brigada de arbitri pe toata durata evenimentului.
Organizatorul jocului trebuie să rezerve atât acestuia, cât și delegatului de joc, un loc în tribuna
oficială, cât mai departe de celelalte persoane prezente la meci, astfel încât să poată urmări jocul
în cele mai bune condiții.
Brigada de arbitri va ieși pe suprafața de joc cu 10 minute înaintea începerii jocului. Controlul
echipamentului de către arbitrii va fi făcut pe suprafața de joc, evitându-se astfel staționarea pe
culoarul/tunelul de acces către terenul de joc (care nu este recomandată).
III.4. Presa
Toți reprezentanții presei care asistă la meci trebuie să declare că sunt de acord să respecte
normele de igienă și să se supună examenelor medicale.
Zona de lucru media și zona mixtă vor fi închise și, prin urmare, atât conferința de presă de după
joc, cât și interviurile de la zona mixtă, nu vor mai avea loc. Declarațiile de la sfârșitul jocului
vor fi oferite doar deținătorilor de drepturi TV, la flash interviuri.
Masa presei trebuie să aibă o capacitate de trei ori mai mare decât numărul jurnaliștilor
acreditați, pentru a se respecta astfel distanța de 2 metri între aceștia.
Se va păstra distanța minimă la poziționarea camerelor și în tribuna mass media. Acolo unde nu
este posibilă reducerea aglomerării în alt fel, furnizorul de servicii va instala pereți despărțitori
din plexiglas.
III.5. Personalul auxiliar
În timpul în care delegațiile echipelor sau ale arbitrilor vin la stadion / terenul de joc sau sunt în
zona vestiarelor, personalul auxiliar/de întreținere/de curățenie al stadionului / terenului de joc
trebuie să evite activitățile neesențiale în aceste zone și să intervină doar în cazuri excepționale.
Personalul auxiliar/de întreținere/de curățenie va purta obligatoriu mască de protecție și mănuși
pe întreaga durată a prezenței acestora în interiorul arenei sportive.
Personalul medical care oferă asistență de urgență pe teren și brancardierii prezenți în incinta
terenului de joc vor purta echipamente de protecție pe toată durata evenimentului (măști, mănuși
etc).
III.6. Cazarea la hotel a echipei oaspete
Pe durata competiției, dacă unei echipe îi este imposibil, din motive logistice, să se deplaseze în
decursul aceleiași zile de la propria bază de cantonament către stadionul / terenul de joc unde se
desfășoară meciul și înapoi, acesteia îi va fi permis să apeleze la serviciile de cazare ale unui
hotel. Este preferabil ca echipa să poată folosi hotelul în exclusivitate sau, cel puțin, să aibă o
zonă clar delimitată în folosință exclusivă, pentru a se evita contactul cu alți oaspeți ai hotelului.
Dacă nu e posibilă exclusivitatea, după caz, se vor organiza următoarele: intrare separată pentru
echipă; zone separate în hotel doar pentru echipă, la care alți oaspeți să nu aibă acces (hol către
camere, sală de mese, sală de ședințe; lift cu acces exclusiv.
Jucătorii și echipa însoțitoare nu vor avea acces la zona de wellness, în zonele de fitness și în alte
spații comune ale hotelului (de exemplu bar).
Va fi pus la dispoziție dezinfectant pentru mâini pe holul care asigură accesul în camere, la
intrarea și ieșirea din spațiile comune, în încăperile departamentului medical, dacă este posibil,
chiar în fiecare cameră.
Înainte de sosirea echipei, camerele și spațiile rezervate pentru aceasta vor trece printr-un proces
de dezinfecție specială/de bază și se va asigura o bună aerisire.
Nu se va face curat în camere pe durata șederii echipei în hotel. Pe palier nu se va afla în niciun
moment personalul de curățenie în cazul unui sejur de câteva zile: se vor pune la dispoziția
magazionerului / responsabilului de echipament sau pe palier destule prosoape și articole de
igienă, pentru a se evita intrarea în contact cu personalul de curățenie. Personalul hotelului va
purta mască și își va dezinfecta periodic mâinile, va fi informat și instruit. În caz de simptome ale
infecției, nu se va intra în contact cu personalul hotelul.
Cazarea participanților la competițiile sportive se va face respectând Ordinul ministrului
economiei, energiei și mediului de afaceri și al ministrului sănătății nr. 1731/832/2020 privind
măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea
desfăș̦urării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata stării
de alertă - anexa nr. 3 RECOMANDĂRI privind funcționarea structurilor de primire turistice cu
funcțiuni de cazare.


IV.Proceduri în cazul depistării unui caz suspect de COVID-19
Se va amenaja la stadion / terenul de joc un spațiu de izolare pentru cel puțin o persoană cu
simptomatologie COVID-19, care să fie bine ventilată, să nu comunice cu alte incinte sau spații
definite; utilitatea este aceea de a izola de persoanele prezente în zonele 1 și 2 orice persoană
care prezintă simptome până la un consult de specialitate / testare / evacuare. Se anunță imediat
eventualul caz suspect către personalul medical aflat la stadion / terenul de joc, si obligatoriu
Direcția de Sănătate Publică locală si serviciul de urgențe 112. Această încăpere este folosită
doar pentru o astfel de situație.
V. Proceduri în cazul depistării unui focar de infecție cu COVID-19
V.1. Proceduri medicale
Se informează Direcția de Sănătate Publică locală și se urmează întocmai dispozițiile primite.
V.2. Proceduri în ceea ce privește desfășurarea competiției
Organizatorii competiției vor opri desfășurarea meciurilor care implică echipele aflate sub
incidența anchetei epidemiologice.

 

Natație

Regulament pentru reluarea activității de natație
în bazinele acoperite și în aer liber din România


I. Scop
Acest document stabilește măsurile și procedurile care trebuie implementate de către bazinele
acoperite și în aer liber pentru a da posibilitatea sportivilor de performanță de a relua
activitățile de pregătire sportivă și competițiile sportive, păstrând la un nivel minim riscul de
infecție cu COVID-19.
II. Măsuri privind organizarea activităților
- Este obligatorie purtarea măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție
eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul. Sportivii vor trebui să păstreze masca
doar până la accesul în bazin;
- Igiena respiratorie este obligatorie (tuse și strănut în plica cotului sau în batista de
unică folosință, care va fi aruncată imediat la coșul de gunoi);
- Este interzis scuipatul sau suflatul nasului în bazin. Dacă este necesar, se utilizează
toaleta în aceste scopuri înainte de a intra în bazin;
- Este recomandată evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate;
- Spălatul regulat al mâinilor este preferabil portului de mănuși;
- Menținerea distanței fizice de minimum 2 m între oricare două persoane și asigurarea
unui spațiu de cel puțin 7 mp / persoană;
- Sportivii care au fost infectați cu COVID-19 sunt obligați ca înainte de revenirea la
pregătire să efectueze o vizită medicală completă și trebuie să prezinte documentele
legale prin care sa se certificea vindecarea și autorizarea încetarii perioadei de izolare;
- Izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie
(tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
- Izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat
de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare;
- Administratorul bazei sportive unde au loc activitățile sportive elaborează
produceduri proprii prin care să asigure respectarea normelor de desfășurare a
activității și împarte sarcinile de lucru pentru personalul angajat;
- Se vor nominaliza prin proceduri proprii, persoanele responsabile pentru respectarea
numărului maxim de persoane admis în fiecare tip de încăpere. Aceste persoane pot fi
salariați ai bazei sportive sau reprezentanți ai cluburilor utilizatoare;
- Echipamentele de protecție personală și metoda de igienizare a hainelor de lucru
trebuie să fie în concordanță cu reglementările în vigoare;
- Pentru protecția angajaților implicați în organizarea și desfășurarea activităților,
precum și a personalului care administrează baza de natație se vor elabora planuri de
sănătate și securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul comun nr. 3.577/831/2020
al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății, privind măsurile
pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea
desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă,
pe perioada stării de alertă;
- Regulilor de acces în baza sportivă trebuie să fie afișate la loc vizibil;
- Soluțiile biocide avizate trebuie să fie amplasate la intrare și în alte zone accesibile;
- Înainte de intrarea în baza sportivă, se impune efectuarea triajului epidemiologic.
Sportivii declară pe propria răspundere că nu au fost expuși la cazuri pozitive sau nu au
intrat în contact cu persoane suspecte de COVID-19 în ultimele 14 zile. Nu va fi permis
accesul persoanelor care prezintă semne de infecție respiratorie (tuse și strănut
frecvente, stare generală alterată) și febră mai mare de 37,3 0 C;
III. Măsuri pentru curățare și dezinfectare:
1. Măsuri care trebuiesc luate înainte de deschiderea bazinelor:
- Bazinele de înot/Piscinele pot fi umplute cu apă potabilă. În cazul în care apa de
umplere se obține local din alte surse decât de la rețeaua publică de alimentare cu apă
potabilă, aceasta trebuie să fie conformă cu prevederile legale din domeniu.
- Piscinele acoperite sau descoperite se dotează cu sisteme de filtrare și dezinfecție a
apei, astfel încât calitatea apei să se încadreze în valorile maxime admise prevăzute în
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 546/2008 privind gestionarea calității apei de
îmbăiere, cu modificările și completările ulterioare.
- Parametrii fizico-chimici de evaluare a calității apei din bazinele de înot/piscine
trebuie să îndeplinească cel puțin cerințele prevăzute în standardele SR EN 15288-1,
SR EN 15288-2 și SR EN 13451-1, aprobate conform dispozițiilor Legii nr. 163/2015
privind standardizarea națională, după cum urmează:
a) limpezimea - testată cu un disc negru, de 15 cm pe fond alb, care trebuie să fie
vizibil în punctul cel mai adânc al bazinului;
b) concentrația clorului rezidual liber - care trebuie să fie cuprins între 0,5 mg/l și 1
mg/l în cazul celor acoperite, respectiv între 0,5 mg/l și 1,5 mg/l în cazul celor
descoperite, pentru bazinele de înot și piscinele la care dezinfecția se face exclusiv
prin clorinare. Orice altă metodă sau combinație de metode de tratare este permisă în
măsura în care parametrii de dezinfecție sunt măsurabili și controlabili, iar apa
respectă cerințele din anexa nr. 1 la ordin;
c) pH-ul apei - care trebuie să se situeze între 7,2 și 7,8;
d) temperatura apei pentru îmbăiere - care trebuie să se situeze între 24° - 32°.
- Produsele biocide folosite ca dezinfectante pentru apa de îmbăiere din bazine,
precum și pentru operațiunile de tratare, curățenie și dezinfecție a suprafețelor și
grupurilor sanitare trebuie să fie avizatela nivel național.
- Responsabilul de piscină/bazin este obligat să realizeze monitorizarea calității apei
de îmbăiere cu frecvența prevăzută în normele în vigoare.
- dezinfectarea și igienizarea completă a tururor spațiilor cu substanțe biocide avizate
la nivel național;
- verificarea functionalității sistemelor de tratare și filtrare a apei;
- Curățarea și igienizarea sistemelor de ventilație și verificarea funcționării corecte a
sistemelor de tratare a aerului;
- verificarea calității apei din bazin, prin analize chimice și microbiologice specifice.
Se recomandă o concentrație de clor aproape de maximul admis, fără însă a se depăși
această limită.
- asigurarea unui număr adecvat de coșuri de gunoi deschise sau închise cu capac
actionat cu pedală, pentru colectarea selectivă a deșeurilor, care să fie disponibile în
fiecare zonă a bazei.
2. Măsuri care trebuiesc îndeplinite în timpul exploatării bazei:
a. Măsuri aplicate în toate zonele:
- Se vor instala panouri informative cu regulile și indicațiile guvernamentale privind
măsurile pentru combaterea răspândirii infecției cu COVID 19;
- Se vor preciza prin afișe, în mod clar, regulile de distanțare și numărul maxim de
sportivi permis în fiecare spațiu, respectiv 1 persoană/7mp, și regulile specifice
privind utilizarea bazei sportive.
b. Măsuri aplicate în zona de intrare în baza spotivă (recepție):
- Configurarea locului și elaborarea procedurii de măsurare a temperaturii corporale și
desemnarea unei persoane responsabile cu această procedură;
- Instalarea unui dispenser pentru dezinfectant;
- Marcarea cu semene vizibile pe pardoseală pentru a asigura respectarea distanței de
siguranță;
- Digitalizarea practicilor administrative (de evitat utilizarea formularelor de
înregistrare pe hartie etc.);
- Curățarea și igienizarea zonei cât mai des posibil, cel puțin în fiecare oră;
- Punerea la dispoziție permanent a produselor dezinfectante, inclusiv șervețele de
igienizare de unică folosință pentru personalul administrativ;
- Se interzice schimbul de materiale sau dispozitive între utilizatori (telefoane, tablete,
birotică, cronometre, fluiere etc.);
c. Măsuri aplicate în zona piscinei:
- Pentru a intra în zona piscinei, se va trece obligatoriu prin pediluviu/duș pentru
spălarea picioarelor, care va conține apă tratată cu clor, respectând concentrația
maxim admisă;
- Se vor curăța și igieniza materialele și instrumentele folosite după fiecare
antrenament (plute, labe, palmare etc.);
- Nu se permite accesul în tribune pentru însoțitori și/sau spectatori.
IV. Condiții de folosire a bazinului și vestiarelor
- Pe un culoar de înot este permis accesul unui singur sportiv;
- Se recomandă instalarea de separatoare între dușuri, în cazul în care distanța dintre
ele este mai mică de 2m;
- La plecare, se are în vedere intrarea eșalonată la vestiare, cu evitarea aglomerației și
menținerea distanței de min 2 m între oricare două persoane și minimum 7mp/
persoană;
- Sosirea și plecarea de la bazin se vor face individual, ori de câte ori este posibil.
Dacă transportul sportivilor se face în mod organizat, acesta va fi realizat în condițiile
prevederilor Anexei 2 la Ordinul ministrului afacerilor interne și al ministrului
transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 79/988/2020 privind măsuri și
reguli în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea
răspândirii COVID-19;
- Vestiarele, încăperile de duș și alte încăperi trebuie să fie prevazute cu materiale de
curațenie și dezinfecție a mânilor (apă, săpun, soluții dezinfectante pe bază de alcool)
și vor fi curățate și dezinfectate înaintea și după fiecare utilizare. Grupurile sanitare
vor fi prevazute cu materiale de curățenie și dezinfecție a mânilor (apă, săpun, soluții
dezinfectante pe bază de alcool) și vor fi curățate și dezinfectate la fiecare 2 ore;
- Personalul de curățenie va desfășura activitățile de curățenie și dezinfecție conform
orarului stabilit și va purta echipament adecvat de protecție împotriva infectării cu
virusul SARS-CoV-2 (mască, mănuși).
V. Măsuri pentru desfășurarea competițiilor
- Competițiile se vor desfășura fără public și cu limitarea staff-ului tehnic la minimum
posibil;
- Structurile sportive care organizează competiții își pot modifica normele și
regulamentele specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situația creată de criză,
cu condiția ca acestea să nu vină în contradicție cu normele legale în vigoare.
- Cazarea sportivilor și participanților la competiții care domiciliază în altă localitate
se va desfășura cu respectarea Ordinului ministrului economiei, energiei și mediului
de afaceri și al ministrului sănătății nr. 1731/832/2020 privind măsurile pentru
prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea
desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe
durata stării de alertă - Anexa nr. 3 RECOMANDĂRI privind funcționarea
structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare.
VI. Gestionarea cazurilor simptomatice:
Procedura de gestionare a cazurilor în care apare o suspiciune de infectare cu SarsCov2 este
stabilită prin legislația în vigoare.
În cazul în care se constată simptome de infecție respiratorie la o persoană aflată în baza
sportivă se recomandă:
a) izolarea imediată și organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu și
contactarea medicului de familie;
b) aerisirea, curățenia și dezinfecția spațiilor în care acesta s-a aflat;
c) echipamentul de protecție al personalului de curățenie se aruncă imediat după
terminare în saci de gunoi individuali. Încăperea în care respectiva persoană a petrecut
timp îndelungat se închide și se aerisește timp de 24 de ore.

 

Sporturi indoor

Regulament privind condițiile necesar a fi respectate în vederea desfășurării de către
sportivii profesioniști, sportivii de performanță și/sau legitimați, a activităților de pregătire
fizică organizate în spații închise


A. SCOP
Prezentul regulament stabilește criteriile care trebuie îndeplinite de către structurile sportive,
pentru reluarea activităților de pregătire sportivă în spații închise și diminuarea riscului de
infecție COVID 19.
Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecție COVID 19, dar
nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.
Structurile sportive care organizează activitatea de pregătire sportivă își pot modifica normele și
regulamentele specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situația creată de criză, cu condiția
ca acestea să nu vină în contradicție cu normele legale în vigoare.
B. MĂSURI GENERALE ÎN CONTEXTUL EPIDEMIEI COVID 19
1. Descrierea simptomelor și a măsurilor generale privind COVID 19
Toți participanții la activitatea de pregătire sportivă trebuie să fie întotdeauna informați și atenți
în ceea ce privește apariția simptomelor COVID 19. Informațiile generale despre COVID 19 și
simptomele acestei boli pot fi găsite pe site-ul autorităților de sănătate publică (Ministerul
Sănătății, Institutul Național de Sănătate Publică)
2. Simptomele includ:
• Cele mai comune semne: febră, dificultate în respirație (creșterea frecvenței respiratorii),
tuse, durere în gât, stare de oboseală, dureri musculare, etc.
• Rare: dureri de cap, greață, diaree.
3. Măsuri generale de prevenție pentru a limita răspândirea COVID 19:
• Spălarea frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de 20 secunde sau folosirea
dezinfectantului pentru mâini. Spălatul regulat al mâinilor este preferabil portului de
mănuși.
• Evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.
• Respectarea normelor de igienă respiratorie: gura și nasul trebuie acoperite în momentul
tusei ori strănutului cu plica cotului sau cu o batistă de hârtie. Batista trebuie aruncată
imediat și mâinile trebuie spălate cu apă și săpun.
• Limitarea contactului fizic (cu menținerea, pe cât posibil, a unei distanțe de siguranță de
2 metri).
• Pentru dezinfecție, se vor folosi doar produse de dezinfecție avizate pentru scopul și
nevoia identificată.
• Toate materialele și echipamentele sportive trebuie dezinfectate riguros după fiecare
utilizare.
• Toate locațiile vor fi prevăzute cu dispensere cu dezinfectant pentru tegumente (ex. săli
de antrenament, săli de ședință, spații pentru relaxare, holuri, etc.).
• Toate locațiile vor fi prevăzute cu covorașe de dezinfecție la intrare.
• Purtarea măștii (medicale/non-medicale) este obligatorie. Pentru o protecție eficace,
aceasta trebuie să acopere atât gura, cât și nasul. Prin excepție, activitățile fizice intense
se pot face fără a purta masca pe figură.
• În cazul în care o persoană prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse,
strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), aceasta se va izola la domiciliu.
• În cazul în care o persoană a venit în contact cu un caz suspect sau
confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2, se va izola la domiciliu și va respecta
măsurile în vigoare.
C. MĂSURI SPECIFICE ACTIVITĂȚILOR SPORTIVE ÎN SPAȚII ÎNCHISE
1. Măsuri care privesc organizarea activității de pregătire sportivă
• Organizarea spațiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menținerea distanței de
minimum 2 m între oricare două persoane și un spațiu pentru fiecare persoană de 7m2
;
• Coordonarea administratorilor sălii cu autoritățile de sănătate și cele locale astfel încât
asigurarea sănătății tuturor participanților la activitatea sportivă, dar și a personalului
auxiliar să reprezinte obiectivul prioritar;
• Plasarea la loc vizibil a anunțurilor scrise privind regulile de igienă, distanțare fizică și
cele de acces în sală;
• Triajul observațional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care
prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) și
febră mai mare de 37,3 oC.
• Plasarea recipientelor cu soluții dezinfectante pentru mâini la intrarea în sală;
• Elaborarea planurilor de sănătate și securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul
ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății nr. 3.577/831/2020
privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și
pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și
sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă;
• În cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului, se efectuează nebulizarea o dată
pe săptămână, în afara programului de lucru și se efectuează dezinfecția instalației de
climatizare conform instrucțiunilor producătorului;
• Suprafețele și spațiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puțin o dată la 4 ore);
• Asigurarea unei ventilații adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel
puțin o dată la 4 ore.
2. Accesul în centrul de pregătire
• Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului epidemiologic și termometrizării;
• Sportivii sunt informați să nu se prezinte în centrele de pregătire dacă prezintă semne
clinice de viroză respiratorie;
• Accesul în sală trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile;
• Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat, în funcție de
capacitatea sălii, pentru a se putea menține distanța fizică de minimum 2 m între oricare
două persoane și 7 mp /persoană.
3. Antrenamentul sportivilor în spații închise
• Sportivii vor fi instruiți să-și spele mâinile înainte și după terminarea antrenamentului;
• În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în
regim de circuit și se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiași
sesiuni de antrenament;
• Se delimitează spațiile de exerciții, cu menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între
oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 7 m2
/persoană. Se va asigura
aceeași distanță inclusiv între sportiv și personalul tehnic (antrenor, medic etc.);
• Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru
dezinfecția și aerisirea riguroasă a sălii;
• Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte și după fiecare utilizator;
• Cu excepția perioadei de desfășurare a activităților fizice intense, purtarea măștii este
obligatorie pe toată durata prezenței în sală;
4. Măsuri care trebuie luate după antrenament
• Se interzice folosirea în comun a dușurilor, saunei și altor zone cu risc mare de
transmitere a virusului;
• Vânzarea și/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de auto-servire nu este permisă; prin
excepție, se permite funcționarea automatelor de băuturi răcoritoare și mâncare ambalată,
cu condiția ca acestea să fie consumate în aer liber.
D. PROCEDURI ÎN CAZUL APARIȚIEI UNEI SUSPICIUNI DE INFECTARE CU
SARS-COV-2 ÎN CENTRUL DE PREGĂTIRE
În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament este suspect/confirmat cu
COVID-19:
• se realizează operațiuni de dezinfecție a încăperilor respective, de către unități
dezinfecție, dezinsecție și deratizare autorizate.
E. MĂSURI DE APLICARE
Nerespectarea prevederilor literei C din prezenta Anexă, în ceea ce privește organizarea spațiului
de pregătire fizică, astfel încât să permită menținerea distanței de minimum 2 m între oricare
două persoane și un spațiu pentru fiecare persoană de 7mp, constituie contravenție și se
sancționează în conformitate cu prevederile art. 30 lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011
privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele din domeniul sănătății publice, cu
modificările și completările ulterioare, de către personalul împuternicit din cadrul Inspecției
Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătății și al Serviciului control în sănătate publică din
cadrul direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -