În prima etapă a Supercar Challenge 2020, care a avut loc la Assen, în Olanda, în intervalul 4-6 septembrie, Alex Cascatău a obținut prima poziție pe linia de start, deși nu mai alergase niciodată pe circuitul TT Circuit Assen, și, alături de coechipierul său, Alain Berg, s-a impus atât în clasamentul general, cât și în categoria ”CN”, la volanul unui prototip Norma M20 FC.
”Nu aș fi putut visa la un debut mai bun cu BS Racing by Baticonsult. Primul weekend de cursă cu noua echipă a fost absolut remarcabil, și m-am simțit bine atât în mașină, cât și în afara ei. Deși ziua de vineri nu a fost ideală pentru mine, fiind nevoit să ratez prima sesiune de antrenamente libere din cauza unui steag roșu, am reușit să-mi găsesc repede ritmul în cea de-a doua sesiune, fără să forțez prea tare. Cu toate acestea, nu m-am așteptat să obțin pole-ul sâmbătă, mai ales în fața unui pilot cu foarte multă experiență, cum este Sam Dejonghe.
Cele două curse au avut un caracter foarte diferit, iar pe ploaie am putut ține ritmul cu Ginetta de clasă LMP până când am prins un pilot întârziat într-un loc nefavorabil. Am profitat apoi de problemele tehnice și de pilotaj pentru a bifa două victorii la general. Vreau să îi mulțumesc lui Alain, care a pilotat fără greșeală dar și echipei care mi-a pus la dispoziție materialul tehnic ireproșabil.”, a declarat Alex Cascatău, la finalul primei etape din Supercar Challenge 2020.
Înscriși la clasa ”GT & Prototype Challenge”, Cascatău și Berg de la BS Racing s-au pregătit pentru o luptă dură cu rivalii de la Deldiche Racing, dar și cu un unic prototip Ginetta G58 adus de EDEKA Aschoff Racing, care are performanțe asemănătoare cu cele ale unei mașinii de clasă LMP2 de la Le Mans. Iar prima confruntare s-a dat în calificări, unde, deși nu prea a avut timp să se acomodeze cu mașina, deoarece a luat parte doar la cea de-a doua sesiune de antrenamente, constănțeanul a reușit un timp de 1:42.743 pe o pistă destul de udă, timp care i-a asigurat prima poziție pe grila de start.
Și al doilea cel mai rapid tur al lui Cascatău a fost bun, 1:44.042. Fix patru zecimi sub al doilea cel mai rapid timp obținut de Sam Dejonghe: 1:44.443. Mai mult, Ginetta echipei EDEKA Aschoff Racing nu s-a putut apropia de ritmul impus de Cascatău, germanul Max Aschoff rulând în 1:44-1:45.
După sesiunea calificărilor, în care s-a reeditat lupta cu cronometrul dintre Dejonghe și Cascatău la care am asistat și anul trecut în cadrul cursei de 24 de ore de la Zolder, a urmat prima cursă care a avut loc sâmbătă. Din păcate, între calificări și cursă, Dejonghe a suferit un accident cu al său prototip Norma în cadrul unei întreceri din Belcar, serie care și-a programat prima etapă tot la Assen în weekend-ul ce tocmai a trecut. Astfel, Cascatău și Berg au venit pe grilă știind că au scăpat de presiunea celui mai mare rival căci cealaltă Norma a echipei Deldiche, anume cea cu numărul 621 a lui Luc De Cock, a fost mereu mai lentă.
La start, Aschoff l-a depășit pe Cascatău pe accelerarea către primul viraj. A urmat o primă jumătate a cursei în care pilotul constănțean a păstrat constantă diferența dintre el și Aschoff. Cu 575 de cai putere din partea unui LS3 V8 de origine Chevrolet, G58-ul este un prototip care se bucură de 30% mai multă apăsare decât varianta de LMP3 a celor de la Ginetta și, deci, este cu circa 10 secunde pe tur mai rapidă ca o mașină de clasă GT3.
Mergând în ritmul propriu, Cascatău s-a distanțat la 40 de secunde de Luc De Cock, până la momentul trecerii pe la boxe care s-a petrecut în cadrul ferestrei de opriri de la jumătatea cursei de o oră. La scurt timp după ce a urcat Alain Berg în mașină, Ginetta lui Aschoff a suferit o problemă de ordin tehnic și a tras pe dreapta, deschizând drumul către o primă victorie la general în Supercar Challenge. Berg nu a greșit pe parcursul schimbului său, iar Cascatău s-a urcat astfel pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la chiar primul său start în acest campionat.
Cursa a doua a început în spatele safety car-ului căci pista era chiar mai udă decât la startul primei întreceri. După câteva tururi în spatele Audi-ului R8 folosit ca safety car și la DTM – campionat care a fost capul de afiș în weekend-ul de la Assen – Cascatău a reușit un restart impecabil și s-a desprins de Aschoff și De Cock. În ciuda avantajului prototipului Ginetta, Cascatău s-a menținut în frunte aproape pe întreaga durată a schimbului său, pierzând prima poziție doar după ce a fost prins în urma unei mașini mai lente la ieșirea din ultima șicană.
După o oprire la boxe ceva mai lentă cauzată de probleme la sistemul radio al echipei BS Racing care nu i-au permis lui Alex să anunțe momentul când urmează să treacă pe la standuri, Alain Berg a revenit pe traseu pe poziția a doua la general, respectiv prima la clasa CN. Ritmul bun al luxemburghezului l-a făcut să greșească pe Aschoff care a derapat în nisip. O nouă perioadă de neutralizare a urmat, dar Berg nu a fost depășit de singura Norma Deldiche Racing rămasă în cursă și s-a dus către a doua victorie din tot atâtea posibile.
Următoarea etapă a sezonului 2020 se va desfășura tot la Assen între 25 și 27 septembrie. Cascatău și Berg vor reveni în „Catedrală” din postura de lideri ai clasei CN din cadrul GT & Prototype Challenge urmând ca apoi să facă deplasările la Zandvoort la început de octombrie și, respectiv, înapoi la Assen în weekend-ul 30 octombrie – 1 noiembrie pentru finala campionatului.