Alegeri prezidențiale LIVE

Rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,94 %
Elena Lasconi 19,18 %
100,00 %
Marcel Ciolacu 19,15 %
George Simion 13,86 %
Click aici pentru rezultate complete

Primarul din Târgu Mureş concediază circa 20% dintre angajați

DE Valentin Mirică | Actualizat: 26.11.2020 - 18:57
Primarul Soos Zoltan Foto: Facebook
Primarul Soos Zoltan Foto: Facebook

Primarul din Târgu Mureş, Soos Zoltan, a anunţat că ucrează la noua organigramă a instituţiei şi că se preconizează restrângerea unor direcţii şi renunţarea la circa 20% dintre angajaţi, rezultând o economie la bugetul local de circa 15 milioane de lei anual.

SHARE

"Se face o evaluare în amănunt a tuturor direcţiilor şi serviciilor subordonate municipalităţii din aparatul administrativ, precum şi a personalului aferent, pentru a vedea clar modul în care este organizată instituţia primăriei şi serviciile subordonate, precum şi societăţile comerciale subordonate. (...) Noua structură va avea un număr mai mic de direcţii şi servicii subordonate, implicit un număr mai scăzut de funcţii de conducere. Cel mai probabil noua organigramă va fi finalizată într-o lună, până la sfârşitul anului. Va fi pusă apoi, conform procedurii, în dezbatere publică 45 de zile, urmând ca ulterior să fie aprobată print-o hotărâre a Consiliului Local", a declarat Soos Zoltan.

Potrivit acestuia, numărul total al angajaţilor care obţin salarii de la bugetul local este de 1.317, un număr "foarte mare" de persoane fiind în funcţii de conducere.

"În ceea ce priveşte funcţiile de conducere, directori, directori adjuncţi, şefi servicii, şefi birou, acestea sunt ocupate în procent legal de maximum 12%. Deci, avem un număr foarte mare de persoane în funcţii de conducere. Principiile prin care vom evalua vor fi competenţa şi eficienţa. Aparatul de lucru în mod sigur se va subţia, estimăm că maximum 20%, care reprezintă o economie la buget de 15 milioane de lei anual, 3 milioane de euro care se pot investi în proiecte", a susţinut Soos Zoltan.

Edilul-şef a afirmat că aparatul administrativ este "supradimensionat şi ineficient" şi că s-a constatat o lipsă a procedurilor administrative iar mijloacele şi aparatura de lucru care stau la îndemâna aparatului de specialitate nu sunt compatibile cu standardele care s-ar impune în era digitală.

"În urma analizei se va naşte o structură nouă, mai suplă, mai flexibilă, mai eficientă, adaptată nevoilor reale ale oraşului. După aprobarea noii organigrame se vor organiza concursuri pe post în fiecare nouă direcţie", a precizat primarul. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te