„Primăria Municipiului Bucureşti a atribuit contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi Asocierii turco-germane Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh, care, potrivit prevederilor contractuale, trebuia să prezinte certificatul de omologare după semnarea contractului.
Subliniem că întreaga procedură de licitaţie a fost verificată ex-ante de ANAP. Având în vedere faptul că prevederile contractuale nu au fost respectate, a fost demarată procedura legală de reziliere a contractului, în conformitate cu prevederile contractuale şi legislaţia naţională în vigoare”, se arată în comunicatul Primăriei.
Pe 31 martie 2020, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa că a semnat contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, după ce licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh.
Valoarea contractului: 43 de milioane de euro fără TVA.
Potrivit contractului, livrarea urma să se facă începând cu luna noiembrie, pe parcusul a 16 luni. Valoarea contractului era de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, finanţarea provenind de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”.
În luna februarie, Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia privind licitaţia pentru cele 100 de troleibuze.
Primăria Capitalei anunţa la momentul respectiv că în luna octombrie 2019 contractul fusese atribuit Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) - Sileo Gmbh (asociat), iar contestaţia a fost depusă de către companiile Solaris Bus&Coach SA şi Skoda Electric SA.