Mie îmi place să merg cu geamurile deschise la mașină, nu prea suport aerul condiționat. Vara asta, însă, a fost prima în care nu am mai putut, pentru că pur și simplu sunt prea multe noxe în trafic.
Și da, când stai în spatele unei mașini vechi simți imediat mirosul de motorină sau benzină arsă.
Deci, din punctul ăsta de vedere înțeleg necesitatea unei reglementări privind circulația autovehiculelor vechi în centrul Bucureștiului (iar eu am o mașină de 15 ani, o taxă m-ar afecta direct, dar tot sunt de acord cu reglementări mai dure).
Azi, Gabriela Firea anunță că vrea să introducă o astfel de reglementare, o taxă pentru vehiculele non euro, euro 1, 2 și 3 care trec prin mijlocul orașului. Superb.
Numai că, din nou, Firea, ca mai toți politicienii impostori de teapa ei, alege o scurtătură care ne încurcă pe noi și mai tare, pentru că ea nu a făcut nimic în trei ani de mandat.
Aruncă toată responsabilitate asupra noastră, în timp ce asupra ei și acoliților aruncă cu bani pe concerte cu nemiluita și festivaluri penibile.
Eu mi-aș lăsa mașina acasă, că nu îmi place să conduc în oraș. Dar cu autobuzele e iad să mergi în București, iar tramvaiul și metroul nu acoperă tot orașul, ca să reprezinte alternative reale.
Aș alege centura, să ocolesc centrul. Numai că ditamai capitala de țară europeană, așezată la câmpie, pe loc drept, nu are la 30 de ani de la căderea comunismului o centură veritabilă, ci un drum îngust și denivelat, congestionat și pe care au loc zilnic tamponări.
Madam Firea, disperată că vin alegerile locale și nu știe dacă mai rămâne la cașcavalul pentru societăți ilegale și paranghelii, s-a trezit să mimeze că face ceva.
Și ce putea puțina dumneaei minte să gândească: nu un plan de modernizare și eficientizare a traficului din orașul ăsta în continuă degradare, cu asta i-a mințit pe votanții săi acum trei ani, ci o nouă taxă.
Care nu va rezolva nici o problemă, pentru că majoritatea o vom plăti și vom circula tot prin centru. Nu că vrem, dar nu avem altă soluție.