938 de milioane de lei, adică 20% din valoarea totală a fondurilor europene accesate. Iar „cheltuieli neeligibile“ înseamnă bani care vor trebui returnați la Bruxelles.
Printre proiectele cu sume neeligibile se numără și achiziția a 100 de tramvaie pentru a reduce poluarea din București cu 2.884 tone de CO2 echivalent în fiecare an.
Contractul de 200 de milioane de euro fost câștigat de compania Astra Vagoane Călători, patronată de Valer Blidar, în asociere cu o companie din China care este condusă de membri ai Partidului Comunist Chinez.
Alte patru proiecte europene prevăd achiziționarea a 100 de autobuze electrice pentru a reduce poluarea cu 5.883 de tone CO2 echivalent anual.
Prețul unui autobuz a fost estimat inițial la suma de 480.000 de euro, fără TVA. În mandatul primarului Nicușor Dan, însă, prețul unui autobuz a crescut cu 30%, adică la peste 620.000 euro.
Din această afacere rezultă o diferență de 14 milioane de euro, bani pe care îi va plăti în plus municipalitatea.
Finalizarea Stației de Epurare Glina costă peste 1,72 miliarde de lei, bani europeni, din care 275 de milioane de lei reprezintă cheltuieli neeligibile.
O parte dintre contracte au fost câștigate în urma unor licitații de firme cu conexiuni la vârful clasei politice românești. Firme care și-au luat toți banii.
Primăria Municipiul București a atribuit restul licitațiilor unor companii de prestigiu internațional, implicate în scandaluri de corupție la nivel național și internațional.
De exemplu, spaniolii de la FCC Construction au fost acuzați în Spania că au dat mită de 82 de milioane euro pentru a obține contractele pentru construcția liniilor de metrou în Panama.
Citește dosarul complet „Miliardul pierdut”
Tramvaie chinezești cu bani europeni
Necunoscute sunt căile tramvaiului
PMB s-a curentat în autobuzele electrice
Stația care epurează Apa Sâmbetei
_______________________________