Frontelligence Insight a raportat acest lucru, pe baza corespondenței expuse a producătorului rus de electronice militare Mikropribor.
Citește și: Rusia pretinde că a lovit aerodromul unde Ucraina ține avioanele F-16. Câte au putut lovi?
În conformitate cu solicitarea șefului departamentului de achiziții al OJSC Krasnoe Znamya Plant (concernul Almaz-Antey) și a conducerii Mikropribor, în august 2022, acesteia din urmă i-a fost furnizată o listă a echipamentelor necesare. Echipamentul face parte din setul de stații de lucru automate pentru testarea și calibrarea produsului MPPU-50.
Rusia a pus pe un avion de 50.000.000$ piese „furate” din SUA. A „împrumutat” și inginerii
Lista constă în componente precum atenuatorul WA36, sursele de alimentare EA-PS 3150 și PLR7 60-12, care sunt fabricate în străinătate. Acestea sunt furnizate de societăți intermediare rusești care le achiziționează din străinătate.
MPPU-50 este un element receptor radio care funcționează în benzile L și X. Ele sunt utilizate pentru comunicații prin satelit și radar.
Citește și: SUA dă Ucrainei prima bombă ghidată cu precizie ce lovește la 130 km. Putin în alertă
În scrisoarea oficială se afirmă că aceste elemente sunt critice în producția de aeronave. Iar problemele cu aprovizionarea lor ar putea pune în pericol producția noilor avioane de luptă Su-57.
Cu toate acestea, dependența de producție nu se limitează la microelectronica pentru sistemele de întreținere a avionicii aeronavelor rusești
.Chiar și după impunerea sancțiunilor internaționale, compania rusă Micropribor a încheiat un acord cu societatea rusă KMT, care s-a angajat să furnizeze un strung german Siemens KLE 360 în iulie 2012.
Industria aeronautică rusă și sancțiunile
Mil.in.ua a raportat anterior că societățile de apărare rusești folosesc intermediari, cum ar fi companiile kazahe de reparații de aeronave și furnizorii de apărare, pentru a eluda sancțiunile internaționale.
În special, grupul ARC din Kazahstan a achiziționat în mod fraudulos echipamente militare de la companiile franceze Thales și Safran, presupuse a fi destinate avioanelor de luptă kazahe, dar de fapt le-a instalat pe avioanele rusești Su-30SM.
În plus, în același mod au fost formați specialiști în străinătate, care ulterior au lucrat la companii rusești de producție de aeronave și au întreținut aeronavele rusești.