Prețurile la energie au explodat în Europa după suspendarea tranzitului de petrol prin Marea Roșie

DE Adina Mutăr | 18.12.2023 - 17:29
Compania britanică BP a suspendat tranzitul de petrol Prin Marea Roșie - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)

Prețurile la energie au explodat în Europa după suspendarea tranzitului de petrol prin Marea Roșie din cauza atacurilor sporite asupra navelor civile de către militanții Houthi din Yemen.

SHARE

Prețurile la energie au explodat în Europa după  ce compania britanică BP a suspendat tranzitul de petrol prin Marea Roșie, menționând că reluarea acestuia depinde de cum evoluează evenimentele.

„În lumina deteriorării situației de securitate pentru transportul maritim în Marea Roșie, BP a decis să întrerupă temporar tranzitul prin Marea Roșie”, a transmis compania într-un comunicat.

Prețurile la energie au explodat în Europa după suspendarea tranzitului de petrol prin Marea Roșie

„Vom menține această pauză de precauție în curs de revizuire, sub rezerva circumstanțelor, pe măsura evoluțiilor în regiune.”

Prețul petrolului a crescut brusc. Țițeiul Brent, indicatorul de referință global, a crescut cu 1,1%, până la 77 de dolari pe baril. Petrolul american a crescut cu 1% la 72 de dolari pe baril.

Vestea a perturbat întreaga piață a energiei. Prețurile pentru contractul de referință pe gaze naturale din Europa au crescut cu aproape 8%, apoi s-au redus la cu 5,5% mai mult, adică 35 EUR (38,20 USD) per megawat oră.

Deși este cu mult sub maximul istoric de 320 EUR (349,24 USD) pe megawat oră observat în august 2022, la apogeul crizei energetice a continentului, este totuși un semn clar de perturbare a prețurilor la energie în urma atacurilor din Marea Roșie executate de o grupare rebelă susținută de Iran.

Citește și: Marina Regală Britanică a doborât o dronă a rebelilor houthi, deasupra Mării Roşii

Mai îngrijorător este faptul că cele mai mari companii de transport de containere din lume au întrerupt, de asemenea, tranzitul printr-una dintre arterele comerciale vitale ale lumii, într-o mișcare despre care experții spun că ar putea restrânge lanțurile de aprovizionare și poate crește costurile de transport.

MSC, Maersk, CMA CGM și Hapag-Lloyd au declarat că vor evita Canalul Suez din cauza problemelor de siguranță.

Detașamentul de transport containere al Evergreen Group s-a alăturat acestei liste luni, declarând că își va suspenda serviciul de import și export din Israel „cu efect imediat până la o nouă notificare”.

Citește și: Navă comercială, atacată cu rachete de rebelii houthi din Yemen. Distrugătorul USS Mason intervine

Vineri, rebelii Houthi au revendicat atacurile asupra a două nave MSC.

„Situația se deteriorează și mai mult, iar preocuparea privind siguranța crește”, a declarat grupul francez CMA CGM, anunțând că navele ce urmează să treacă prin Marea Roșie au primit instrucțiuni să-și întrerupă călătoriile până la noi ordine, potrivit edition.cnn.com.

Analiștii au avertizat că întreruperea unei rute comerciale cheie între Est și Vest ar putea avea efecte secundare asupra lanțurilor de aprovizionare.

„Transportul global de marfă se poate aștepta să vadă creșteri ale ratelor, redirecționări și timpi de tranzit mai lungi”, a declarat Judah Levine, șeful de cercetare la compania de logistică Freightos.

Deja, unele nave sunt redirecționate prin Capul Bunei Speranțe din Africa, adăugând până la trei săptămâni timpilor de călătorie.

„Acest lucru înseamnă că o săptămână de redirecționare semnificativă a capacității ar putea avea efecte replici pentru câteva luni înainte, după o întârziere de câteva săptămâni”, au scris analiștii UBS, subliniind că 30% din comerțul global de containere trece prin Canalul Suez. .

Analiștii au spus că, dacă întreruperile vor persista, expeditorii ar putea cere tarife mai mari decât cele așteptate, în timp ce renegociază contactele pe termen lung în următoarele zile și săptămâni.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te