Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.
Costurile mari „înmoaie” Euro 7. Parlamentul European a avizat acordul Consiliul European privind amânarea introducerii noului standard de emisii poluante pentru mașinile cu motoare termice și „îmblânzirea” normelor. Euro 7 nu mai intră în vigoare în 2025, ci în 2030.
Trecerea la norma de poluare Euro 7 în forma actuală dă grele bătăi de cap constructorilor din cauza costurilor pe care le presupune. Skoda atenționează că va fi nevoită să renunțe la modelele accesibile Fabia, Scala și Kamiq și să închidă fabrica în care se fac.
Criza cipurilor, creșterea prețurilor la materii prime și energie și electrificarea forțată au scumpit deja consistent mașinile. Iar fenomenul continuă. Cum n-ar fi suficient, noul șef al Volkswagen afirmă că trecerea la norma de poluare Euro 7 va scumpi mașinile cu 3.000-5.000 €