Cifrele oficiale, obținute în mediu controlat, conform normelor WLTP, privind autonomia mașinilor electrice nu prea au, în general, nicio legătură cele înregistrate în trafic real, mai ales când se iese din oraș la drum lung, unde condițiile și solicitările variază continuu.
Juriul specializat, format din 16 jurnaliști și bloggeri auto cu experiență vastă, a desemnat cele 8 mașini electrice care merg în finala competiției Best Electric Car in Romania 2025, ce se va desfășura pe 12-13 mai, în trafic real, pe un traseu de circa 500 de kilometri.
Juriul internațional specializat a anunțat câștigătorii premiilor WCOTY (World Car of The Year): „Mașina Anului 2025 în lume”, „Mașina de lux a anului”, „Mașina de performanță a anului”, „Mașina electrică a anului”, „Mașina de oraș a anului” și „Design-ul anului”.
24 dintre cele mai noi mașini electrice au fost testate iarna, în Norvegia, la temperaturi între -5 și +7 grade Celsius, până le-a murit bateria, pentru a vedea care e diferența dintre autonomia reală și cea oficială (WLTP). Abaterea maximă a fost de -32%, iar media, de -19,4%.
Renault 5 E-Tech este „Mașina Anului” 2025 în Europa. Juriul alcătuit din 60 de jurnaliști specializați i-a acordat 353 de puncte. Pe locul 2, s-a clasat Kia EV3, cu 291 de puncte. Dacia Duster, primul model făcut în România care a ajuns în finala ECOTY, a ocupat locul 5 (168 p).