Alegeri parlamentare LIVE

Rezultatele votului în timp real
Camera Deputaților
21,97 %
18,00 %
13,20 %
12,40 %
7,35 %
6,45 %
6,34 %
2,99 %
99.98 %
Senat
22,31 %
18,29 %
14,29 %
12,25 %
7,75 %
6,39 %
6,38 %
2,84 %
99.98 %
Click aici pentru statistici complete

FOTO 7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 02.12.2024 - 12:43
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels
7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României - Foto: Facebook/Wheels for Reels

Dacia nu a fost niciodată exportată în Statele Unite și, cu siguranță, majoritatea americanilor nu au văzut nici în poze modelele din anii 1970-1980. Prin urmare, 7 Dacii „1300” - un Papuc, un Break, una Sport și 4 Berline - au uimit New York-ul pe 1 Decembrie, de Ziua României.

SHARE

Nostalgici, probabil, după mașinile cu care s-au plimbat prima dată, ale părinților, bunicilor ori ale vecinilor, care, în anii 1980, depuneau avans la CEC și așteptau ani buni să le fie livrată, mai mulți români plecați în SUA și-au cumpărat și înmatriculat automobile românești clasice. Iar în zona New-York, de exemplu, există o comunitate de „Dacioți”.

Citește și: Unde se vindeau, în comunism, mașini Dacia de la 5.000$ și ARO de la 6.250$? Românii așteptau 5 ani

7 Dacii „1300” - Papuc, Break, Sport, Berlină - au uimit New York-ul de Ziua României

Cinci români stabiliți în SUA și pasionați de Dacia, Eduard Palaghita, George Dumitru, Daniel Buricea, Daniel Picu și Eric Matson, care dețin 7 Dacii clasice, un Papuc, un Break, una Sport și 4 Berline, au uimit New York-ul pe 1 Decembrie 2024, de Ziua României. Au defilat cu mașinile printre zgârie-norii din Manhattan și au organizat o ședință foto spectaculoasă pe străzile metropolei. 

Citește și: FOTO Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 €

Istoria Dacia 1300

Lucrările de construcție ale fabricii Dacia de la Mioveni au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în mai 1968. Iar pe 11 mai 1968 a început asamblarea modelului Dacia 1100.

Din 1969, în paralel cu 1100, la Mioveni a început producția legendarei Dacia 1300, care ieșit pe porțile uzinei până în 2004, cu mici îmbunătățiri (ultima versiune a fost supranumită "Zâmbetul lui Iliescu"), în 1.959.730 de exemplare.

Motorul de baza al "Berlinei" avea o capacitate de 1.289 centimetri cubi și dezvolta 54 cai putere.

Citește și: FOTO Dacia Nova, o concepție 100% românească? Nu. „Inspirația” a venit de la două mașini franțuzești

Prima Dacie 100% ”Made in Romania” a fost Nova, model lansat în 1995

Renault a revenit la Mioveni în 1999, când a cumpărat 51% din Dacia și a lansat SupeRNova, adică o Nova îmbunătățită cu mecanică și tehnologie Renault (motor, cutie de viteze, aer condiționat, air bag, etc.). 

În 2004, Grupul Dacia-Renault a adoptat filosofia ”low-cost” și a pus bazele poveștii de succes a Dacia cu modelul Logan. ”Mașina de 5.000 de euro”, disponibilă în prima fază într-o singură versiune de caroserie și cu două motorizări pe benzină, a început să plece la export în 2005 și, în numai vreo șase ani, a atins milionul de exemplare, revoluționând piața auto prin oferirea unui raport preț / prestații / spațiu interior fără egal. Dacia Logan a fost prima mașină făcută în România care a fost comercializată în 46 de țări din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, dar și pe unele piețe din America de Sud. 

Citește și: Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă

Apoi, din 2005 și până în prezent, pe baza Logan-ului a fost dezvoltată o adevărată familie de modele – Sandero, Duster, Dokker, Logan MCV (mai nou, Jogger), Lodgy, best-seller-urile Logan, Sandero și Duster contribuind din plin la succesul poveștii – peste 6,5 milioane de unități vândute în 15 ani în Europa (564.854 de unități, în 2019 – cotă de piață de 3,6%). Doar vânzările cumulate ale modelului Logan, care, după mai multe  facelift-uri, este comercializat și astăzi, ajung la 1,8 milioane de unități. Iar, ca idee, Dacia a ajuns în zilele noastre cea de-a cincea marcă din Europa în ceea ce privește vânzările către persoanele fizice.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te