Prima data s-a vorbit despre Autostrada Brașov–Bacău, parte a A13, prin 2018. În mai 2020, s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Dar, în 4 ani, n-a fost gata. Iar CNAIR a desemnat pe 30 aprilie 2024 câștigătorul continuării proiectului.
Un autocar în care se aflau 60 de persoane, majoritatea adulţi şi copii români, s-a răsturnat, luni, pe autostrada A13 în apropiere de Padova (Italia). Nu s-au înregistrat victime, dar zeci de persoane au fost transportate la spital.
În doi ani, firma care a câștigat licitația pentru proiectarea autostrăzii A13 Brașov-Bacău a reușit să facă doar 15 % din studiul de fezabilitate. Contractul a fost reziliat de Ministerul Transporturilor, iar licitația pentru proiectare va fi reluată.
Dacă singurul atu al autostrăzii Bacău-Braşov ar fi costul, A8 acoperă mai bine regiunea Moldovei, stabileşte un cap de pod spre Chişinău şi face legătura cu centrul Transilvaniei.
O combinație devastatoare între disprețul afișat de la București și politicienii slabi și corupți din Moldova a făcut ca în această regiune importantă a României să nu fie construit nici un kilometru relevant de autostradă în 30 de ani. Nu se poate dezvoltare fără infrastructură.