Autostrada ar urma să aibă undeva între 150 și 170 de km, în funcție de traseul stabilit. Contractul de circa 20 de milioane de lei pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în martie cu Search Corporation SRL - Primacons Group SRL.
Momentan, conform CNAIR, este în curs analiza multicriterială 1 a proiectului și se discută practic despre culoarele variantelor de traseu și încă nu s-a ajuns la un nivel mai de detaliu sau să se stabilească exact unde și câte noduri rutiere vor fi.
Spre exemplu, în zona de vest a proiectului, autostrada ar urma să înceapă de la intersecția cu viitoarea autostradă A3 Făgăraș - Brașov (Cristian), la nord de Codlea. Potrivit CNAIR este luată în calcul extinderea A13 cu măcar un drum de legătură pentru a se face intersecția și cu DN1 în acea zonă
Din cele 5 variante de traseu studiate acum pentru A13, 4 pleacă de la intersecția cu A3 (Codlea), iar o variantă studiată este înțeparea A13 direct în centura Brașovului, la est, în zona Hărman.
În variantele studiate mai departe, trei trasee ocolesc Târgu-Secuiesc pe la Nord și continuă pe același culoar cu DN11 prin Pasul Oituz. O a patra variantă ocolește Târgu Secuiesc pe la Sud și ia o altă cale pentru trecerea munților, mult mai pe la Nord de Pasul Oituz.
Toate variantele ajung până la urmă la Nord-Vest de Onești de unde se separă.
Două variante (circa 160 km lungime totală) ocolesc Oneștiul și se îndreaptă spre est, ajungând să se intersecteze cu DN2 și viitoarea A7 Autostrada Moldovei la sud de Răcăciuni.
Alte două variante (circa 170 km lungime totală) continuă de la Onești spre Nord și apoi cotesc spre Est și ajung să se intersecteze cu DN1 și A7 Autostrada Moldovei în zona Nicolae Bălcescu, la sud de Bacău, potrivit hotnews.ro.