Pentru o disciplină cu două ore pe săptămână, elevul are la dispoziție un an întreg pentru a lua 5 note, din care să rezulte media generală, a spus Cîmpeanu la TVR.â
Citește și: VIDEO Klaus Iohannis: România este de acord cu noul pachet de sancţiuni împotriva Rusiei
Digitalizarea Educației și combaterea abandonului școlar
- am lansat săptămâna trecută un apel pentru digitalizarea sistemului de educație - 234 de milioane
- am lansat programul național pentru reducerea abandonului școlar și în paralel astăzi am definitivat la nivelul Comisiei de dialog social, prin discuții cu partenerii implicați în educație, acele modificări la Regulamentul de ordine și funcționare interioară și funcționarea învățământului preuniversitar.
Fără teze semestriale și cu număr minim de note
- este vorba în esență de: renunțarea la obligativitatea tezelor semestriale - M. Educației așteaptă o singură medie generală la finalul anului școlar; profesorii vor fi cei care vor avea libertatea pentru a evalua ritmic, pe parcursul întregului an școlar, fără momente impuse și forme impuse
- singurul lucru rezultat din discuțiile la nivelul Comisiei de dialog social în prezența și la propunerea reprezentanților Inst. de Științele Educației, a fost acel număr minim, rezonabil de note necesare pe parcursul unui întreg an școlar N+3
- N este numărul de ore alocate săptămânal
- spre exemplu, la o disciplină la care elevul are 2 ore pe săptămână, are la dispoziție un an întreg pentru a lua 2 + 3 = 5 note din care să rezulte media generală
- având 5 perioade de învățare separate de 5 vacanțe, aș prefera să știu la sfârșitul fiecărei perioade care este nivelul înainte de a se intra într-o vacanță
- este o greșeală din punct de vedere pedagogic să lași notarea la final
- fiecare profesor e titular, responsabil și suveran.
Competențe, nu note
- așteptare pentru elevi - să poată dobândi acele competențe care le sunt necesare de-a lungul parcursului educațional și mai apoi în viață - literație, multilingvism, matematică și științe, competențe digitale
- trebuie să știi exact ca profesor când și cum trebuie să intervii
- evaluarea de la 1 la 10 a fost foarte potrivită să evaluezi conținutul
- în competențe mai avem și abilități și atitudini care pot fi încă și mai greu evaluate prin sistem numeric
- să facem școala mai prietenoasă
- să mutăm o sursă de stres de pe note
- profesorii să se poată concentra mai mult pe procesul didactic.
Testarea standardizată
- din păcate, există și în rândul colegilor mei persoane care nu cunosc legea
- precizează necesitatea de omologare a mijloacelor de învățare;
- evaluarea nu este mijloc de învățare pentru omologarea testelor
- în România s-au administrat testele PISA; pe această idee, testele PISA nu au fost omologate de M. Educației, prin urmare să înțelegem că au fost administrate ilegal?
- în 2024 M. Educației va avea propria platformă de administrare a testelor standardizate
- au fost administrate astăzi peste 40 de mii de teste pentru elevii claselor a treia, a cincea și a șasea
- 31 de mii dintre cei 40 de mii au completat și un chestionar de satisfacție
- 98% dintre ei apreciază bine și foarte bine testul
- administrarea digitală a fost apreciată de 80%
- că vrem sau nu vrem, educația va merge spre digital
- dincolo de rezultatul foarte important și pentru profesori, ei consideră această evaluare și mai prietenoasă
- nu au făcut parte din grupul țintă elevii din clasele terminale - nu vor mai avea posibilitatea de a beneficia de intervențiile profesorilor
- împreună cu experții vom vedea ce măsuri se impun la nivel general
- e vorba de ce trebuie făcut pe fiecare disciplină în parte
- e nevoie să generalizăm acest sistem; se lucrează la standarde pentru fiecare disciplină
- să aplicăm din 2024; până în 2026 să se consolideze
- eu cred că materia este prea stufoasă
- cu siguranță se va mai aerisi
- curriculumul la decizia școlii și libertatea elevilor de a se pregăti mai mult la o anumită materie
- pentru susținerea performanței vom avea un procent crescut, o pondere crescută a curriculumului la dispoziția școlii până la 30%
- pentru punctul comun sunt convins că materia va fi simplificată
- obiectivul nostru este de a avea planul cadru pentru liceu în septembrie 2023.
Evaluarea națională
- copiii să se aștepte la subiecte adecvate și la un grad de dificultate adaptat condițiilor pe care le-au traversat
- atât timp cât în ultimii 2 ani sistemul a avut de suferit din motive mai mult sau mai puțin obiective - le-am solicitat colegilor mei care realizează aceste subiecte să evite acele porțiuni din materie care nu au fost predate elevilor, să evite formularea subiectelor cu capcane
- o să avem în vedere, mai concret, în fiecare noapte de dinaintea fiecărui examen, în condițiile de deplină securitate, voi sta împreună cu colegii mei de la fiecare disciplină și vom analiza subiectele astfel încât să fie adaptate perioadei traversate
- media din gimnaziu - la evaluarea națională se vor păstra exact regulile cunoscute
- pe viitor, da, îmi mențin afirmația, că odată cu creșterea irelevanței notelor nu este corect să iei în considerare note irelevante pentru admiterea unui ciclu liceal important pentru viitorul oricărui tânăr
- am avut 60% medii semestriale peste 8,50
- responsabilitatea este partajată - pe de o parte sunt cauze obiective generate de imposibilitatea evaluării corecte, pentru că multe din aceste note au fost primite la evaluarea în online
- mai apoi sunt părinții care pun o presiune mult mai mare pentru obținerea acestor note
- evaluarea națională transdisciplinară - a nu se confunda transdisciplinar cu interdisciplinar
- atât timp cât s-a predat disciplină cu disciplină, evaluarea se va face disciplină cu disciplină
- dacă vorbim de trunchiul comun, propunerea e să avem subiecte de lb. română, comunicate, matematică, știință, om și societate, subiecte din științe socio-umane
- părinții cu elevi în cl. a VII-a - să aibă încredere că va fi mult mai bine decât acum.
Despre meditații
- - știu foarte bine că meditațiile sunt un fenomen în orice stat al acestei lumi
- nu cred că este normal să împiedici un părinte care vrea să investească în educația propriului copil
- nu e etic să faci meditații cu elevii de la propria clasă
- să faci meditații cu alți elevi din alte școli e un lucru absolut normal
- din punct de vedere al educației ar putea fi sancționați cei care nu respectă regula încă din 2018
- orice construiești în educație, construiești pe încredere
- în paralel, ridicăm de la nivel de ordin de ministru la nivel de lege această interdicție
- lucrăm la transpunerea în texte legislative a concluziilor "România educată"
- vom crea și mecanismele necesare - se vor activa doar în momentul în care se va aduce la cunoștință că un anumit profesor face meditații cu elevii de la clasă
- altfel nu există posibilitatea de a face controale
- sancțiunile vor fi corelate cu gravitatea faptei
- a face meditații cu elevii de la propria clasă va fi considerat un fapt grav
- avem o echipă întreagă de juriști
- se lucrează la a închega un proiect de act legislativ cu concluziile "România educată"
- e un angajament de a adopta legislația primară în acest
-
Proiect - Masa caldă în școli
- - școli cu risc mare și mediu de abandon vor beneficiade această finanțare prioritar
- școlile care nu au aplicat - fie licitațiile au fost blocate, fie nu au avut furnizori, fie - astăzi există o localitate care nu are bugetul aprobat
- guvernul va trebui să găsească o soluție pentru o masă sănătoasă bazându-se pe produse agroalimentare românești
- 80% din școlile selectate sunt în mediul rural
- unele sunt localități izolate.
Citește și: Revoluția lui Cîmpeanu: Elevul să nu mai alerge după note. Notele au puțină relevanță