Cum explică Universitatea București cozile apărute la secretariatul instituției. Ce spun studenții

DE Petre Bădică | Actualizat: 23.10.2020 - 12:22

Mai mulți studenți au semnalat Newsweek România existența unui timp de lucru cu publicul insuficient la secretariatul facultății de matematică, fapt ce generează un aflux de studenți nepotrivit de mare mai ales într-o situație precum pandemia de COVID.

SHARE

Situația a fost semnalată de acum o săptămână

„Universitatea București și-a închis porțile din cauza COVID. Toate cursurile sunt online. Secretariatul funcționează o oră pe zi, de la 12 la 13.

Studenții sunt obligați de administrație să depună în persoană un formular de înscriere, în plus fata de formularul transmis electronic semnat și scanat. Acest formular poate fi trimis prin poștă (cu confirmare de primire), însă adeverințele necesare la început de an școlar la casa de asigurări de sănătate, precum și vizarea carnetului nu pot fi obtinute decâ fizic.

Pentru aceste formalități, studenții vin din provincie la București și stau la coadă la secretariat de la 12 la 13. Cei care nu intră până la 13 își încearcă norocul a doua zi.

Cursurile care au loc de la 12 la 13 sunt sacrificate pentru ca secretariatul nu are alte ore de funcționare.

Coada la Facultatea de Matematica și informatică iese din cladire, se întinde de-a lungul străzii Academiei și ajunge până în fața statuilor”, potrivit studenților care ne-au trimis și cele două poze.

Universitatea București: există și un deficit de personal

Într-un răspuns pentru Newsweek România, Universitatea București amintește că a decis asupra derulării activităților didactice în sistem mixt în cele mai multe dintre facultățile sale.

„Astfel, 12 dintre cele 19 facultăți au optat pentru o variantă hibridă (online și față în față) pentru derularea cursurilor, seminarelor și laboratoarelor, în timp ce restul de 7 facultăți au ales varianta online.

În toate variantele în discuție, atât conducerea Universității din București, cât și cea a facultăților, au făcut eforturi pentru a asigura cele mai bune condiții de studiu și formare, în situația dată. Ca atare, în ceea ce privește afirmația potrivit căreia Universitatea din București și-ar fi ”închis porțile”, aceasta este contrazisă de fapte concrete.

Referitor la activitatea secretariatelor facultăților Universității din București, menționăm că acestea funcționează cu un program destinat relației cu publicul- cu prezența fizică a celor interesați- în intervale orare de 2 ore, zilnic sau în anumite zile, stabilite în funcție de dimensiunea comunității fiecărei facultăți în parte. Pe lângă aceasta, interacțiunea online cu studenții, cadrele didactice și orice altă persoană interesată se derulează zilnic, pe parcursul celor 8 ore de lucru din activitatea secretariatelor facultăților.

Referitor la cazul adus în discuție, precizăm că, raportat la situația generală din universitate, la Facultatea de Matematică și Informatică se înregistrează un temporar deficit de personal la secretariat, lucru care poate aglomera activitatea. Pe de altă parte, trebuie menționat că reprezentanții conducerii facultății au făcut toate eforturile necesare pentru ca studenții să aibă acces la servicii sau documentele necesare online, acolo unde prezența fizică a acestora nu era necesară. De altfel, Facultatea de Matematică și Informatică este printre primele facultăți care au organizat admiterea la studii de licență sau masterat în sistem online. Mai mult, în acest moment se află în teste o aplicație de helpdesk destinată relației cu publicul (deci și cu studenții), care va putea fi utilizată în scurt timp.”, ne-a preciat purtătorul de cuvânt al Universității București, Mirabela Amarandei.

Universitatea din București, activitate academică exclusiv online pentru o perioadă de cel puțin 14 zile

Senatul Universității din București a decis în ședința de astăzi, 21 octombrie 2020, derularea activității academice din cele 19 facultăți exclusiv în sistem online, începând de mâine, 22 octombrie 2020. Decizia vizează o perioadă de 14 zile (22 octombrie 2020 – 4 noiembrie 2020), urmând ca, în funcție de evoluția situației, perioada mai sus menționată să se prelungească.

Menționăm că, în perioada anterioară acestei decizii, cea mai mare parte a activităților academice din cadrul UB se desfășura deja pe platforme online.

Serviciile administrative ale Universității din București vor fi asigurate în continuare potrivit recomandărilor în vigoare, atât online, cât și față în față, în situațiile în care se impune prezența fizică.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.