Turismul, invizibil în online: 310 urmăritori pe Twitter, 900 pe youtube. Ultima postare, din 2017

DE Petre Bădică | Actualizat: 25.05.2022 - 12:54

România vrea să atragă turiști, dar este inexistentă pe rețelele de socializare acolo unde se realizează cea mai eficientă promovare. Numărul oamenilor care urmăresc noutățile din turimsul românesc nu depășesc câteva sute, o cifră infimă.

SHARE

Turismul a fost minister de sine stătător, departament, iar astăzi se află într-un „concubinaj” în Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.  

România are un Minister al antreprenoriatului și turismului. Adresa site-ului: http://turism.gov.ro

Și cum orice detaliu contează, trebuie observat, că în denumirea adresei paginii de Internet este doar „turismul” fără vreo trimite la „antreprenoriat”. Rădăcina paginii de Internet este Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

Pagina de FB nu există

Newsweek România a scris acum câteva săptămâni săptămână că ministerul promovează turismul românesc într-o manieră sărăcăcioasă și defectuoasă din punct de vedere tehnic. Ministerul are conturi pe rețelele de socializare. În josul site-ului de prezentare a Ministerului se află un buton de Facebook. El este foarte mic și greu de găsit.

Citește și: VIDEO Londra trimite în Marea Neagră nave de război să escorteze transportul de cereale ucrainene

Apăsându-l ar trebui să ajungi la Pagina de Facebook a ministerului. Lucru care nu se întâmplă. Apăsând butonul de FB ești direcționat către o pagină care nu mai există. Ești întâmpinat cu mesajul: „Această pagină nu este disponibilă S-ar putea ca linkul să nu fie valid sau ca Pagina să fi fost ştearsă. Verifică dacă linkul pe care încerci să-l deschizi este corect”.

Această eroare/problemă persistă și azi, semn că nu există niciun interes pentru promovarea turismului românesc pe cea mai mare rețea de socializare.

Citește și: Turismul românesc, de 400 ori mai puțin urmărit ca cel maghiar. Adresa de FB duce la o pagină goală

Turismul române este prezent și pe twitter unde are doar 190 de urmăritori, o cifră infimă.

Ultima postare pe twitter este din 2017.

Dacă accesezi butonul de Instagram de pe pagina de Internet a Ministerului Turismului ești direcționat spre o pagină care nu mai există. Mesajul este: „Ne pare rău, această pagină nu este disponibilă.

Este posibil ca linkul pe care l-ai accesat să nu fie valid sau ca pagina să fi fost ştearsă. Mergi înapoi la Instagram”. Istagram este o rețea de scoializare vizuală unde, preponderent, se încarcă imagini. Excelentă pentru promovarea turismului românesc. Din păcate, Ministerul nu folosește acest instrument.

Spre comparație, pagina de Instagram unde Ungaria își promovează turismul are 142.000 de urmăritori și aproape 1.400 de postări.

 Pe youtube, inexistenți

România are și un canal de youtube urmărit de numai 984 de oameni și unde nu a mai fost postat niciun clip de peste doi ani. Ultimul film a fost urmărit de 1.200 de oameni și datează din 2019. Cele mai multe filmulețe de promovare a turismului sunt vechi de minim 4 ani.

Să recapitulăm. România, țară de dimenisiune medie a Europei, cu ieșire la mare și turism ecumenic, cu munți unde se poate schia și cetăți medievale minunate, cu locuri unice în Europa unde animalele sălbatice coexistă cu oamenii, este promovată pe rețelele de socializare la nivel amatoristic sau deloc. Iar acest lucru se vede. Turismul românesc nu trezește interesul nimănui pe Instgram, Facebook, Twitter sau Youtube.

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.