”Conţinutul decretului are în vedere obiective pentru creşterea TAP, dezvoltarea unui hub naţional, creşterea şi ocuparea forţei de muncă în sectorul aviaţiei, o mai bună utilizare a aeroporturilor naţionale şi stabilirea preţurilor”, a declarat în această săptămână ministrul de Finanţe Fernando Medina.
Angajaţii TAP vor primi alte 5% din acţiuni, în timp ce participaţia care va rămâne în proprietatea statului urmează să fie stabilită.
Medina a spus că ofertanţii trebuie să fie jucători relevanţi din sectorul aviaţiei, nu investitori de natură strict financiară.
Citește și: CFR Marfă a scăpat de 1.274 de vagoane ruginite prin ANAF. A luat, în medie, doar 4.000 € pe bucată
Lufthansa, Air France-KLM şi British Airways, interesați de privatizarea TAP
Privatizarea companiei aeriene a atras deja interesul Lufthansa, Air France-KLM şi proprietarul British Airways, IAG.
CEO-ul IAG, Luis Gallego, a declarat miercuri că TAP s-ar încadra perfect în profilul grupului, dar compania încă mai trebuie să vadă condiţiile vânzării.
"Grupul Lufthansa caută întotdeauna să aibă un rol activ în consolidarea pieţei. De aceea, vânzarea planificată a unei participaţii la TAP este interesantă pentru noi", a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al Lufthansa.
Compania aeriană germană şi TAP s-ar completa reciproc, în special prin rutele TAP către America de Sud, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Medina a subliniat că ”legăturile privilegiate” ale TAP cu lumea vorbitoare de portugheză au valoare, inclusiv cu ţări precum Brazilia, Angola şi Mozambic.
Citește și: Ryanair impune o suprataxă absurdă de 75$ pentru pasageri. Ce pățești dacă nu le răspunzi la mail
”Există companii aeriene interesate şi interesul lor este public, ceea ce salutăm ca un semn pozitiv pentru succesul acestei operaţiuni”, a spus el.
Guvernul intenţionează să aprobe dosarul complet de privatizare cu termenii şi cerinţele până la sfârşitul anului şi să încheie procesul până la jumătatea anului 2024, a adăugat el.
Compania de transport, care a fost în curs de restructurare în temeiul unui plan de salvare aprobat de Bruxelles, a înregistrat un profit net de 23 de milioane de euro (24,3 milioane de dolari) în prima jumătate a anului trecut, de la o pierdere de 202 milioane cu un an mai devreme, datorită creşterii puternice a veniturilor, şi se aşteaptă la rezultate mai bune anul acesta.
CEO-ul principalei companii aeriene DAC a Ryanair, Eddie Wilson, a declarat joi, pentru Reuters, în marginea Salonului Mondial de Aviaţie de la Lisabona, că privatizarea TAP ”este ceea ce trebuie făcut” şi că operatorul aerian este ”o potrivire firească pentru IAG”.
”Şi cred că ar avea mai multe şanse să dezvolte şi hubul din Lisabona. IAG ar avea o înţelegere mult mai bună a afacerilor TAP decât Air France-KLM şi Lufthansa, al căror instinct natural este întotdeauna să atragă trafic în hub-urile lor”, a spus el.