Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a inaugurat-o în 2017, dar lucrările se vor termina în 2022.
Pe data de 31 august 2017, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, scria pe contul său de facebook: „De azi am dat circulației 7,5 km noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi! Deși începute încă din mai 2013, lucrările la sectorul de centură, cuprins între Autostrada 1 (spre Pitești n.noastră) si DN7 (e vorba de fapt de DN71 care merge de la București la Târgoviște n.red), au stagnat pentru o lungă perioadă de timp. Abia după nenumăratele vizite pe șantier, aceste lucrări au fost reluate în ritm accelerat.
Acum, Centura de N-V a Capitalei este deschisă în mare parte circulației pe 4 benzi și mai sunt restricții doar în zona km 57, unde lucrările urmează să se încheie la jumătatea lunii octombrie. Exact așa cum am promis, am și realizat! Am dat drumul traficului pe 4 benzi, în condiții de siguranță a circulației!”.
15% au intrat la apă
Orice șofer care a trecut pe această bucată de autostradă de numai 8 kilometri a putut vedea că aceasta nu este finalizată: sensuri giratorii improvizate, lipsa marcajelor, un pod care a intrat în reparații imediat după ce Răzvan Cuc a inaugurat bucata de Centură.
Într-un răspuns pentru Newsweek România, Ministerul Fondurilor europene arată că:
„Sectorul A1 – DN7: în cadrul contractului de proiectare și execuție au fost realizate lucrările de extindere la 4 benzi a centurii București și au fost realizate lucrări de artă din cadrul obiectivului. Finalizarea lucrărilor se va realiza în cadrul unui nou contract, ca urmare a rezilierii contractului din cauza lipsei de mobilizare a Antreprenorului.
Din punct de vedere al progreselor înregistrate pe contractele de lucrări, sectorul A1 – DN 7 are un progres fizic de 86,50%”.
Contractul a fost reziliat, în 2019, la doi ani de la inaugurarea șchioapă a lui Răzvan Cuc și nici acum proiectul nu are constructor. Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, bucata de 8 kilometri, care a costat 106 milioane de lei, va fi terminată în unie 2022.
Astfel, de la momentul inaugurării lui Răzvan Cuc (august 2017), până la modernizarea restului de 14,5% din bucata de Șosea de Centură DN 7 – A1 (1,16 kilometri dacă am vorbi de lucrări liniare) vor fi trecut, în iunie 2022, cinci ani.
Ce a găsit CNAIR
1. In data de 21.06.2019 a fost reziliat contractul de proiectare si executie incheiat cu Antreprenorul Asocierea S.C. Delta A.C.M. 93 SRL & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L. din cauza nerespectarii, de catre acesta, a termenelor impuse de atre Inginer prin Instiintarile de remediere si din cauza ca Antreprenorul nu a executat lucrarile pentru care a fost contractat si a demonstrat intentia de a nu continua indeplinirea obligatiilor din cadrul Contractului.
2. A fost demarata procedura de achizitie publica pentru servicii de expertizare tehnica, din punct de vedere cantitativ si calitativ, a lucrarilor executate. Dupa emiterea Raportului expertizei tehnice si stabiliea cantitatilor de lucrari ramase de executat si a lucrarilor de remediere a lucrarilor deja executate de catre vechiul antreprenor, se va proceda la demararea procedurii de achizitie publica pentru executie lucrari ‐ rest de executat
3. In conformitate cu prevederile Legii 50/1991 cu completarile si modificarile ulterioare si ale OUG nr.7/2016, autorizatiile de construire obtinute si aflate invigoare la ata rezilierii contractului de proiectare si executie raman valabile pana la finalizarea lucrarilor la obiectul de investitii”, potrivit documentelor consultate de Newsweek România.