Escrocii devin din ce în ce mai sofisticați și folosesc diverse metode pentru a obține banii victimelor lor. Unele bănci trimit avertismente clienților. Există și pericole care pândesc în transferurile normale de bani.
Totuși, consumatorii se pot proteja eficient de cele mai frecvente escrocherii.
O nouă escrocherie se extinde rapid. Nu transferați niciodată bani în aceste conturi bancare
Pentru fiecare transfer, clienții băncilor ar trebui să verifice cu atenție IBAN-ul înainte de a trimite bani. Se recomandă prudență în special atunci când primiți solicitări de plată neașteptate sau facturi de la expeditori necunoscuți. O simplă verificare a detaliilor contului bancar poate fi adesea suficientă pentru a detecta intențiile frauduloase.
Citește și: Escrocherie nouă în România. O femeie a făcut credit, crezând că ia dividende. A rămas săracă
Cea mai importantă parte a unui IBAN pentru verificarea rapidă sunt primele două litere – codul țării. Acest lucru dezvăluie imediat în ce țară este deținut contul. Pentru o bancă germană, IBAN-ul începe întotdeauna cu „DE”, pentru băncile franceze cu „FR”, iar pentru conturile britanice cu „GB”. Iată câteva coduri de țară comune pentru IBAN-uri:
DE: Germania (22 de poziții)
AT: Austria (20 de poziții)
CH: Elveția (21 de poziții)
FR: Franța (27 de poziții)
GB: Regatul Unit (22 de locuri)
ES: Spania (24 de locuri)
IT: Italia (27 de poziții)
NL: Olanda (18 locuri)
Conturi bancare frauduloase: Acest truc îi ajută pe consumatori să identifice IBAN-urile suspecte
Dacă consumatorii primesc solicitări de plată cu coduri IBAN din țări neașteptate, ar trebui să fie un semnal de alarmă. Se recomandă prudență extremă în special atunci când se tratează cereri de recuperare a creanțelor sau presupuse companii germane cu conturi bancare în străinătate. Companiile germane cu reputație bună folosesc de obicei și conturi bancare la instituții de credit germane.
Citește și: Escrocherie pe TikTok. O româncă i-a dat unei ghicitoare 160.000 €. Ce i-a cerut
Un alt semn de avertizare poate fi reprezentat de IBAN-urile cu coduri de țară precum „TR” pentru Turcia sau „CF” pentru Republica Centrafricană, dacă apar în legătură cu presupuși furnizori de servicii germani. Această combinație neobișnuită indică adesea intenții frauduloase și ar trebui examinată mai atent.
O nouă escrocherie se extinde rapid. Nu transferați niciodată bani în aceste conturi bancare - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Lista neagră a Centrului pentru Consumatori: Se știe că aceste conturi bancare sunt frauduloase
Centrul de consiliere pentru consumatori din Brandenburg gestionează o așa-numită listă neagră a conturilor frauduloase , care este actualizată periodic. Această listă oferă informații despre conturi dubioase, cum ar fi cele ale agențiilor frauduloase de recuperare a creanțelor care doresc să colecteze bani cu creanțe false.
Înainte ca utilizatorii să se conformeze unei solicitări de plată neașteptate, merită să aruncați o privire la această bază de date. Lista neagră online dezvăluie imediat dacă escrocii folosesc deja contul în cauză. Această măsură preventivă poate proteja împotriva pierderilor financiare.
Scrisorile de recuperare a creanțelor pun adesea destinatarii sub o presiune enormă, prin amenințări cu acțiuni în justiție, poprire pe salariu sau alte măsuri de executare silită. Mulți consumatori se simt obligați să plătească fără a verifica legitimitatea cererii.
Citește și: O escrocherie periculoasă îi vizează pe șoferi. Se folosesc de Waze. ”Am facturi de 3.500 €”
Centrul de consiliere pentru consumatori oferă o verificare online gratuită a recuperării creanțelor. Acest lucru permite beneficiarilor unei cereri de recuperare a creanțelor să afle dacă trebuie să plătească și dacă valoarea costurilor este justificată. După ce răspund la câteva întrebări, utilizatorii primesc o evaluare juridică inițială și, dacă este necesar, un model de scrisoare cu care pot contesta reclamația.
O scurtă privire asupra IBAN-ului și o a doua privire asupra ofertelor centrului de consiliere pentru consumatori pot fi suficiente pentru a evita frauda. În general, dacă nu sunteți siguri, consumatorii nu ar trebui niciodată să transfere bani în grabă, ci ar trebui să contacteze mai întâi presupusa companie – nu prin intermediul datelor de contact furnizate în cererea de plată, ci prin canale de comunicare verificate oficial, scrie ruhr24.de.