Producătorii de automobile mai noi și mai vechi se întrec în a se adapta şi a rezolva tehnic funcțiile software dezvoltate de Tesla, ce permit actualizarea de la distanță a performanței vehiculului, a autonomiei bateriei și a capacităților de conducere autonomă.
Supercomputere pe maşinile Mercedes Benz
Maşinile Mercedes Benz vor avea supercomputere de la Google Producătorul german de automobile a fost de acord să împartă veniturile cu producătorul de semiconductori Nvidia Corp (NVDA.O), partenerul său în software-ul de conducere automată din anul 2020, pentru a reduce costul inițial al achiziționării de semiconductori scumpi, de mare putere, a declarat directorul executiv Ola Kaellenius.
„Plătești doar pentru un cip puternic subvenționat și apoi îți dai seama cum să maximizezi veniturile comune”, a spus el, motivând că costurile nefondate ar fi scăzute, chiar dacă șoferii nu ar activa toate caracteristicile permise de cip.
Citeşte şi: VIDEO Incredibil! Un Mercedes S-Klasse oprit pe avarii, zgâriat intenționat de jandarm în București
Dar numai clienții care plătesc pentru un pachet de opțiuni suplimentare ar avea mașini echipate cu tehnologia senzorilor Lidar și alte componente hardware pentru conducerea automată de Nivel, care au un cost variabil mai mare, a spus Kaellenius.
Senzori de miliarde Producătorul de senzori pentru conducere autonomă Luminar Technologies Inc (LAZR.O), în care Mercedes deține o mică participație, a declarat că a încheiat un acord de mai multe miliarde de dolari cu producătorul de automobile, pentru a-și integra senzorii într-o gamă largă de vehicule, până la mijloc al deceniului, ceea ce a dus la creşterea acțiunilor Luminar cu peste 25%.
Citeşte şi: Soldat ucrainean, impresionat de tancurile Leopard 2: „Ca diferența dintre Jiguli și Mercedes”
Anunțul Mercedes a detaliat strategia din spatele unui proces în desfășurare de ani de zile, la producătorul de automobile, pentru a trece de la o abordare mozaică, integrând software de la o serie de furnizori, la controlul nucleului software-ului său și atragerea de parteneri.
Mercedes a generat peste un miliard de euro (1,06 miliarde de dolari) din veniturile oferite de software, anul trecut, și se așteaptă ca această cifră să crească la peste un miliard de euro, până în anul 2030, după ce va lansa noul său sistem de operare MB.OS, la jumătatea deceniului.
Aceasta este o estimare mai conservatoare ca proporție din veniturile totale, decât au prezentat-o alții, precum Stellantis (STLAM.MI) și General Motors (GM.N).
„Adoptăm o abordare prudentă pentru că nimeni nu știe cât de mare este potențialul în acest stadiu”, a spus Kaellenius.