Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 25.09.2024 - 12:30
Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI - Foto: clubferoviar.ro
Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI - Foto: clubferoviar.ro
Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI - Foto: clubferoviar.ro
Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI - Foto: clubferoviar.ro

Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel sunt echilibrate cu cărămizi, la propriu, de către mecanici, pentru a putea merge cu „monștrii de fier” vechi de peste 40 de ani.

SHARE

CFR Călători operează încă multe locomotive diesel fabricate în anii 1970 cu motoare diesel făcute la UCM Reșița (nume de cod de fabricaţie „LDE”), începând din 1960, sub licență Sulzer. 

Pe lângă faptul că aceste locomotive nu respectă niciun standard de poluare și consumă foarte mult în comparație cu cele cu motoare moderne, majoritatea sunt extrem de uzate și nesigure, iar mecanicii sunt nevoiți să facă fel de fel de improvizații ca să meargă cu ele.

Citește și: Șeful CFR, apartament în Dubai închiriat cu 30.000€. „Alba-neagra” cu un penthouse de 330.000€

Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI

CFR Călători folosește locomotive fabricate în Republica Populară Română ale căror motoare pot fi „convinse” să funcționeze doar prin atârnarea unor cărămizi de acestea, a dezvăluit un mecanic de locomotivă care a prezentat și dovezi în acest sens, relatează clubferoviar.ro.

„Este ceva cunoscut în rândul călătorilor că, dacă tracțiunea e diesel, atunci vor exista probleme, mai ales dacă operatorul acelor trenuri este compania de stat, CFR Călători (...)

Să ne aducem un pic aminte. Pe 1 Septembrie 2023, un automotor Malaxa vechi de 90 de ani, lua foc la Oradea.

Apare imediat o declarație a secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, cum că aceste vehicule, de un tip constructiv foarte vechi, vor fi retrase gradual din exploatare.

Citește și: Pe ruta București-Giurgiu se călătorește cu trenul ca acum 155 de ani. De ce se circulă greu

Din păcate, secretarul de stat nu știe că operatorul de stat exploatază și alte vechituri diesel, în speță cele propulsate de motoare diesel Sulzer, locomotive cu o vechime considerabilă de peste 40 de ani, energofage (motor diesel produs încă din 1960 la UCMR Reșița), poluante (nu au nici măcar calculator de control ECU, alimentare modernă cu rampă common-rail sau certificare la orice normă de poluare)”, a declarat mecanicul, pentru clubferoviar.ro.

Pentru a menține în funcțiune locomotivele, mecanicii au ajuns să recurgă la improvizații, precum agățarea unei cărămizi de pârghia regulatorului motorului diesel Sulzer, la o locomotivă CFR Călători, pentru a menține motorul funcțional.

Iar incendiile nu bântuie doar locomotivele vechi și de 60 de ani.

„Și alte mijloace de remorcare au mai fost implicate în incendii, de la automotoare mai noi tip Desiro (produse prin 2004) la locomotive electrice 5100kW vechi de 30-40 de ani, la locomotive diesel-hidraulice vechi de peste 40 de ani, locomotive modernizate relative recent (incendiul de la Verești din 16 iunie 2024), tot parcul operatorului a fost atins de flăcări”, a explicat mecanicul.

Citește și: CFR ia locomotive din Franța cu 9.000.000 €/bucata. Suedia cumpără de 3 ori mai ieftin de la Craiova

“Ideal ar fi dacă pe lângă automotoarele Malaxa, și locomotivele propulsate de motoare Sulzer ar fi pensionate!

De ce nu trimiteți la reparații locomotivele modernizate DHE Caterpillar și EGM Electroputere-General Motors? Acestea și-au arătat eficacitatea și fiabilitatea, le-am exploatat cu succes, acum sunt toate praf, la gard!”, a mai spus mecanicul.

Mecanicul a enumerat și câteva incidente în care au fost implicate locomotivele cu tehnologie „de ultimă oră”:

- O “degajare de fum” cu intoxicarea pasagerilor în 26 iunie 2024, lângă Dej

- Pe 29 iunie 2024, lângă Oradea, un tren spre Mangalia întârzie șase ore

- Pe 1 noiembrie 2023, o locomotivă Sulzer a operatorului de stat a luat foc la Pitești

- Din nou, o vechitură de același tip constructiv, a luat foc pe 14 Decembrie 2023, în Maramureș

- Altă secție de remorcare, același tip de locomotivă, lângă Vâlcea, pe 20 iunie 2023

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te