Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a venit cu un nou termen pentru darea în folosință a Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG). A recunoscut că a greșit cu termenele până acum, dar de vină ar fi specialiștii.
„Nu am nimic să-mi reproșez legat de întârzierea operării Aeroportului Brașov-Ghimbav și sunt sigur că, în condițiile date, în România, nimeni nu ar fi putut face mai mult. Infrastructura aeroportului este finalizată. E primul aeroport pe care îl fac, am greșit dând termene, dar am mers pe spusele specialiștilor.
15 iunie 2023 este data la care se va zbura de la Brașov și vom avea curse către toate hub-urile importante din Europa”, a declarat Adrian Veștea, relatează brasovromania.net.
A început marcarea pistei Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav
În această perioadă, se lucrează la realizarea marcajelor şi inscripţionărilor pe suprafeţele de mişcare de la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.
„Sunt trasate marcaje pentru o suprafaţă de 12.200 mp, în culorile galben, roşu, alb reflectorizant, precum şi 700 mp de marcaje negre.
Pentru marcare se foloseşte o vopsea specială pentru aviaţie, vopsea ce asigură un anumit coeficient de frânare şi o anumită rugozitate, încât să contribuie la frânarea corespunzătoare a aeronavelor când acestea rulează peste suprafeţele marcate.
Vopseaua folosită are depus şi un strat de bile reflectorizante ce conferă o mai bună vizibilitate pe timp de zi şi de noapte. Marcajele sunt realizate la pista de aterizare/decolare, calea de rulare şi platforma de parcare aeronave”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, primul aeroport construit în România în ultimii 50 de ani
Şeful administraţiei judeţene Brașov a precizat că primul aeroport nou din România, de după anul 1974, va fi al treilea din punct de vedere al dimensiunii terminalului, după Aeroportul «Henri Coandă» şi cel din Cluj – Napoca.
De asemenea, aeroportul din Brașov va fi primul din țară care va utiliza un turn virtual. În diverse puncte-cheie ale pistei vor fi montați mai mulți senzori și 14 camere video de înaltă definiție.
Astfel, prin tehnologia „remote power”, folosită în premieră în Europa de Est, dirijarea traficului se poate face de la o distanță de peste 450 de kilometri, tocmai de la Arad.
Construirea aeroportului de la Brașov a fost un proces lung și chinuitor. Primele demersuri s-au făcut tocmai în 2007. Abia șapte ani mai târziu, în 2014, a fost construită pista. Apoi, totul s-a oprit din nou. Din cauza unor probleme juridice legate de teren dar și a identificării surselor de finanțare, lucrările de construire a terminalului au stagnat până în 2020.
Investiția totală în Aerportul Internațional Brașov – Ghimbav s-ar ridica la 120 de milioane de euro, conform presei locale.