Sorin Grindeanu a vorbit, duminică, la Prima TV, despre cererea de ajutor de stat pentru TAROM, aflată în analiză la Bruxelles şi care are o valoare maximă de 190 de milioane de euro.
”Trebuie să facem şi noi cei din companie lucruri, astfel încât să putem să primim acest ajutor de la Comisie. Acest lucru trebuie să se întâmple în 2022, fie că vorbim despre restructurări, de optimizări de rute, acest plan este acceptat, trebuie să înceapă să fie pus în practică. Poate mai pot fi mici nuanţe, dar, în mare, acest plan este acceptat. Noi trebuie să ne ţinem de acel plan, astfel încât TAROM să revină pe plus. Nu va fi simplu, nu vreau să-mi iau angajamente că lucrurile se vor...aşa, dintr-o dată, se vor îndrepta, dar, hai să ne ţinem de acest plan şi să vedem dacă la final reuşim să salvăm o companie fanion”, a declarat Grindeanu, citat de news.ro.
Potrivit acestuia, ”anul 2022 este crucial din perspectiva TAROM”.
Întrebat de jurnalistul Sebastian Zachmann dacă se vor face restructurări la TAROM, Grindeanu a afirmat: ”Nu mă feresc să spun că anumite companii care se află în coordonarea Ministerului Transporturilor trebuie să fie restructurate (...) Nu va fi simplu peste tot, dar încercăm să găsim şi soluţii pentru cei care vor fi puşi în situaţii delicate, asta nu înseamnă că nu trebuie să facem aceste lucruri pe care le-am angajat prin PNRR”.
Întrebat dacă sunt politizare companiile de stat, Grindeanu a precizat: Unele da, la unele nu (...) Nimeni dinaintea mea nu s-a extras din acest mod de a numi oameni din partide în Consilii de Administraţie. Voi încerca în toate aceste CA (...) să numim specialişti”.
Grindeanu a explicat că multe dintre deciziile luate în legătură cu companiile de stat sunt ”borne în PNRR, sunt condiţionalităţi”.
”În 2023, există posibilitatea dată de Comisie să poţi să optimizezi fiecare Plan naţional. Când o să ajungem acolo, o să vedem ce putem să optimizăm”, a mai afirmat Grindeanu.