Ordinul de începere pe cel mai dificil lor al Autostrăzii A1 Pitești - Sibiu, Secțiunea 2 Boița - Cornetu, cu o lungime de 31,33km, a fost dat pe 1 iulie 2022, cu 18 luni proiectare plus 50 de execuție.
După 30 de luni, însă, lucrările n-au avansat prea mult. Nu s-a terminat încă integral proiectarea și se lucrează la un singur viaduct.
Citește și: FOTO Centura Bârlad a rezistat întreagă 5 luni. A fost furat sistemul de evacuare a apelor pluviale
Lotul de 1.000.000.000 € de pe cea mai așteptată autostradă pe care nu se face nimic de 1 an
„Un comunicat pe an despre Mapa, arhisuficient. Pe 7 ianuarie 2024 ne întrebam dacă pe Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești începem și cu sapa, nu doar cu... Mapa. A trecut un an și nu vedem niciun rezultat cu adevărat notabil, nici în teren, nici în birou.
Cei 31,33 kilometri în valoare de 4,25 miliarde lei plus TVA pentru o autostradă trasă prin peisaje ca-n Alpi, cu 7 tuneluri și vreo 50 de poduri și viaducte, au fost semnați cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 și au ordin de începere din 01.07.2022 cu 18 luni proiectare plus 50 de execuție.
Citește și: FOTO Cum arată „drumul zburător” de 105.000.000 lei de la Băile Felix. Testat cu camioane de 38 tone
După câteva luni de la expirarea (în decembrie 2023) perioadei de proiectare a fost autorizat doar un ciot de 2 kilometri fix în capătul de la Boița, zona cea mai ușoară a lotului.
Momentan în acest punct se "muncește" la un singur viaduct: jumătate din timp forezele mai mult stau, după vreo 6 luni de la startul lucrărilor încă se execută piloți forați, nu sunt gata toate fundațiile și abia se văd primele elevații ieșite din pământ.
Dezamăgitor, puțin zis. Volumul total de lucrări pe tot tronsonul este poate de 50-60 de ori mai mare, iar ceea ce a "demonstrat" asocierea turcă până acum este doar că nu-și va termina treaba în următorii 7 ani, nici vorbă în 50 de luni cât prevede contractul.
Ce s-a mai întâmplat în rest? Aparent, studiul geotehnic se apropie în sfârșit de finalizare după ce în vara 2024 s-a închis DN7 pentru accesul forezelor, care încă pot fi zărite în teren.
Citește și: Bucureștiul, marea capitală UE cu cel mai de coșmar trafic auto. Șoferii pierd 150 ore la volan
Știrea mai importantă ar fi că timid, de câteva zile, turcii s-au urnit să-și croiască un drum de acces către tunelul Robești, semn că aici așteaptă emiterea autorizației de construire în curând.
Așadar a trecut un an, mai trece încă unul. În 2025 se va termina proiectarea și vom mai vedea câteva porțiuni autorizate și lucrări incipiente în aceste puncte: portalurile la unele tuneluri plus niște fundații la câteva poduri.
Ne mai auzim prin ianuarie 2026, asta dacă nu cumva se va întâmpla o revoluție pe șantier și vom fi nevoiți să vă oferim informații proaspete”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură pe Facebook.