De exemplu, compania feroviară de stat Indian Railways a început să mute, gratuit, containere goale din porturi spre depozitele din interiorul ţării.
Coreea de Sud a direcţionat un număr suplimentar de nouă nave spre ruta Trans-Pacific în ideea de a-i ajuta pe producătorii locali, în timp ce producătorul de nave controlat de statul chinez, Cosco Shipping Heavy Industry, a transformat cel puţin o navă specializată în transportul de hârtie şi celuloză într-o navă port-container.
Twitter, Google, Facebook, Tiktok şi Telegram, date în judecată de Rusia pentru postări pro-Navalnîi
Costurile cu transporturile navale rămân ridicate
Guvernele şi companiile controlate de stat acţionează rapid pentru a elimina întreruperile existente pe partea de ofertă a comerţului mondial, în ideea de a evita să piardă afaceri, chiar dacă unele porturi aglomerate cum este Los Angeles provoacă întârzieri la importuri iar costurile cu transporturile navale rămân ridicate. Economiile asiatice sunt puternic dependente de exporturile spre Europa şi America de Nord pentru a umple cuferele guvernamentale.
"Statul are un rol mult mai mare în sectorul de shipping din Asia, având numeroase participaţii la companiile maritime, şantiere navale şi terminale. Această influenţă este mult mai mică în alte părţi ale lumii", spune Simon Heaney, senior manager la firma de cercetare Drewry Shipping Consultants Ltd.
Compania de căi ferate Indian Railways discută în prezent dacă actualul său discount de 25% pentru transportul de containere goale în interiorul ţării trebuie prelungit şi dincolo de luna martie, a declarat directorul de transport de marfă, Manoj Singh. Acesta a mai spus că şi compania Container Corp. of India Ltd. a decis să mute containere în ţările vecine precum Sri Lanka şi Bangladesh pentru a ajuta la reducerea deficitului. În mod normal compania din India ar muta containere numai pentru a facilita livrările interne.
Bombardiere americane B-52 escortate de avioane de război israeliene, deasupra Golfului
Scăderi record anul trecut
Aceste măsuri coincid cu o relansare a comerţului Indiei, atât exporturile cât şi importurile înregistrând două luni consecutive de creştere după scăderile record de anul trecut din cauza pandemiei.
"Există un stimulent clar pentru economiile orientate spre export pentru a ajuta la rezolvarea problemei lipsei de containere astfel încât mai multe produse să poată fi exportate", precizează Simon Heaney.
Însă chiar şi ţările mai puţin dependente de exporturi, precum giganţii China sau Coreea de Sud, caută modalităţi pentru a debloca arterele comerţului mondial. Compania UTLC Eurasian Rail Alliance a redus tarifele în luna aprilie a anului trecut pentru a transporta containere goale via ruta Europa-China. Societatea mixtă formată de companiile feroviare de stat din Rusia, Kazahstan şi Belarus a subliniat că acest lucru va ajuta "la evitarea deficitului de containere pentru încărcare în China".
Într-o anumită măsură, intervenţiile statelor pot contracara deciziile pe care corporaţiile le-au luat ca răspuns la perturbările create de pandemie. De exemplu, recent firma Hapag-Lloyd a decis să majoreze tarifele, începând de luna viitoare, pentru a transporta containere din Europa până în portul Nhava Sheva din India.
"Cel mai bun lucru pe care guvernele pot să îl facă este să asigure vaccinarea rapidă şi eficientă a populaţiilor lor astfel încât capacitatea şi productivitatea în sectorul de logistică să revină la nivelul de dinaintea pandemiei. Aceasta ar avea o contribuţie foarte mare la îmbunătăţirea circulaţiei containerelor", a spus Simon Heaney.