COTAR: După falimentul City Insurance, urmează Euroins?

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 14.09.2021 - 13:19
COTAR: După falimentul City Insurance, urmează Euroins? Vărul lui Dragnea, „paznicul” de la ASF. / Foto: caranddriver.com

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) avertizează că piața de asigurări auto este în pericol.

SHARE

„În acest moment avertizăm, încă o dată, că mai există un pericol pentru piața de asigurări, pe care autoritățile statului român le ignoră în continuare, exact ca în cazul City Insurance. Probabil pentru a-i ajuta pe clienții politici să câștige banii care le sunt asigurați prin legea falimentului, la fel ca în cazul City Insurance.

Solicităm Parlamentului României sa dea dovadă de minimă responsabilitate, să renunțe la bătăliile pentru funcții, aducându-le aminte parlamentarilor români că au primit votul de încredere al cetățenilor României, pentru a le reprezenta interesele și nu pentru bătălia pe ciolan. Jumătate dintre șoferii cu asigurare RCA și mii de service-uri românești riscă să-și piardă banii din cauza fraudelor înregistrate la cea mai importantă societate de asigurare auto. Sectorul de Asigurari din cadrul ASF a închis ochii la fraudele înregistrate la City Insurance și alte companii, permițând ca banii de daune să ajungă în paradisuri fiscale. Nu este normal ca această fraudă generată cu bună știință a autorității să-i determine pe oameni să achite din propriile buzunare reparațiile și nici ca service-urile să între în faliment. Pentru ca aceste consecințe grave să fie evitate, ASF trebuie să găsească soluții pentru recuperarea despăgubirilor”, transmite COTAR printr-un comunicat.

Citește și: Primăria Capitalei se laudă cu lucrări de „plombare” pe nouă străzi și 57 de indicatoare

„În timp ce parlamentarii nostri sunt veșnic preocupați de funcții si putere, cel pe care Parlamentul României l-a  numit la conducerea Sectorului de Asigurari din ASF au mai dat un tun financiar care destabilizează întreaga piață de asigurări private din România. Vestea proastă este că mai urmează încă un tun financiar, în 6-8 luni, dacă nu se intervine urgent! Așa cum putem observași în cazul City Insurance, decontul îl facem noi, românii, pentru tunurile date de firmele și oamenii din spatele lor. Ei vor pleca și de această dată cu banii, iar 9 milioane de șoferi vor plăti daunele”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

„Solicităm comisie de anchetă din partea Parlamentului României și intervenția Direcției Naționale Anticorupție pentru frauda uriașă de la City Insurance. De peste 2 ani am atenționat instituțiile statului român, am oferit predicții bazate pe documente, rapoarte și informații publice, pentru a arăta că în piața asigurărilor din România există două bombe cu ceas: City Insurance și Euroins, mai transmite COTAR.

„ În ciuda informatiilor mincinoase transmise public de către „avocatul din ASF al firmelor de asigurări rău-platnice”, Cristan Roșu, nicio instituție din România nu a reacționat până în prezent.

Ne întrebăm retoric, ce a păzit Serviciul Roman de Informatii? Dar Direcția Naționala Anticoruptie, care a primit informări punctuale și denunțuri exact pe aceste teme? Ce a păzit DIICOT, în timp ce rețelele de corupție se dezvoltau în piața de asigurări private și alte instituții românesti cu rol de control – despre care existau și nenumărate informații, analize și predicții în spațiul public? Ce a păzit Oficiul National de Prevenire și Combatere a Spălarii Banilor, în timp ce a primit zeci de sesizări legate de operațiunile financiare desfășurate ani la rândul de City Insurance și Euroins?

Ce a păzit Parlamentul României în ultimii doi ani, în decursul cărora atât Comisiile împotriva abuzurilor, cât și Comisiile de buget finanțe din ambele Camere ale Parlamentului României au primit nenumărate materiale din partea COTAR, cât și mii de petiții din partea cetățenilor României, care reclamau lipsa de reacție a lui Cristian Rosu  la adresa abuzurilor firmelor de asigurări care astăzi dețin, cumulat, 75% din piața RCA?”, se mai arată în comunicatul COTAR. 

ANAF nu a făcut de 30 de ani nici un control de fond la niciun asigurator

În 30 de ani, ANAF nu a făcut nici un control de fond la niciun asigurator, mai punctează COTAR.

„Este evident faptul că City Insurance a încălcat legea și că nu se mai poate continua așa, dar este esențial ca ASF să aleagă soluția care să protejeze interesele oamenilor, adică să nu lași fără polițe sute de mii de asigurați și mii de service-uri în faliment. După ce au ajuns, practic, să crediteze societățile de asigurări, luând paguba asupra lor și așteptând, normal, să încaseze, service-urile auto riscă să piardă tot, dacă cineva nu se apleacă onest asupra efectelor închiderii activității societății de asigurare.

Atât timp cât City Insurance încă vinde polițe de asigurări de 2 milioane de euro pe zi, trebuie lăsată să vândă, iar FGA să achite daunele din încasări”, se arată în comunicat.

Pe de altă parte, efectele benefice al intervenției Fondului de Garantare a Asiguraților deja se simt. În primele 3 luni de activitate, deja zeci de mii de oameni și-au încasat despăgubirile, ceea ce arată că se poate, dacă încetează practicile frauduloase, subliniază COTAR.

„După încă 6 luni cu Fondul de Garantare a Asigurărilor la conducere, plata daunelor ar putea ajunge la zi. Cu banii strânși la Fondul de Garantare și rezilierea în paralel a polițelor RCA emise de City Insurance, se pot achita banii înapoi clienților, închizând situația daunelor din trecut și a celor viitoare. Dar FGA poate, legal, să stea 1 an, deci trebuie deja pregătită soluția ulterioară.

ASF ar putea încerca vânzarea activității și a portofoliului către un alt asigurator, ceea ce merită încercat, în condițiile în care City este nr. 1 pe piața RCA din Romania, din care deține jumătate.

O banca cu capital de stat conform legii 132 /2017 trebuia sa emita polite RCA la un an de la aparitia legii, acum Guvernul Romaniei poate dovedi că se gândește la toti pagubitii si sa preia activele City Insurance , asa cum de fapt este in Polonia , Cehia , asa cum Primaria din Viena este actionar la societatea de asigurari Omniasig Ce se întâmplă daca peste noapte îi ridici licența lui City Insurance, care are sute de milioane de euro datorii la pagubiți și service-uri?

Industria auto aduce, totuși 18% din PIB-ul României. Autoritățile preferă, însă, să controleze lunar service-urile auto, sa reimpoziteze diurna transportatorilor pe ultimii 5 ani , iar asiguratorii cu practici frauduloase nu sunt deranjați”, mai transmite COTAR.

„Dacă firmele românești lucrează cinstit și își plătesc cu regularitate taxele și impozitele, de ce unele verigi din lanțul de aplicare a legii favorizează grupuri de interese din zona multinaționalelor din asigurări și intervin în forță, brutal și cu spectacolul public regizat, executând firme incomode pentru interesele necurate ale unor asiguratori?”, se întreabă COTAR. 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.