Companiile au găsit „un truc” pentru a angaja mai repede personal. Angajații îl cel de ani de zile

DE Daniel Toșa | Actualizat: 16.01.2023 - 12:29
Companiile au găsit „un truc” pentru a angaja mai repede personal. Angajații îl cel de ani de zile - FOTO: Profimedia

Companiile care sunt în căutare de noi angajați cred că e mai favorabil pentru ele ca remunerația lunară să fie menționată în anunțul job-ului, deaoarece așa vor putea angaja mai repede oameni.

SHARE

Companiile, mai pregătite decât oricând să transparentizeze piața salariilor – de două ori mai multe joburi cu salariul afișat, pe eJobs.ro, vs aceeași perioadă a anului trecut. 1 din 2 angajatori spun că obligativitatea publicării salariilor este o măsură care îi va ajuta să angajeze mai repede, potrivit unui comunicat.

33% din totalul job-urilor disponibile în acest moment pe eJobs.ro au salariul afișat, procentul fiind mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut.

Astfel, peste 8.000 de poziții pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial.

Citește și: „Răzbunătorii”, piloții mercenari care ar putea lupta pentru Ucraina pe avioane F-16

„Ieșirea salariilor din zona subiectelor tabu și intrarea lor într-o zonă de transparență marchează o schimbare majoră pe piața muncii, după foarte mulți ani în care au stat sub semnul confidențialității.

Deși încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziția mai lină atunci când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33% dintre poziții cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piața este din ce în ce mai pregătită - Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.

Citește și: VIDEO Ucrainenii distrug o întreagă unitate rusă Wagner cu o singură lovitură HIMARS în Soledar

Potrivit celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit și să închidă angajarea (34,4% dintre respondenți au făcut această mențiune). 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătățită relevanța candidaților, 9,4% au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări, iar alți 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie.

Sondajul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 180 de angajatori, reprezentați de specialiști în resurse umane, recrutori, manageri de departament sau antreprenori.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te