Compania auto din Austria care vinde maşini şi-n România şi este în pragul falimentului. Prăbușirea lui Fisker a avut efecte secundare, iar cel mai mare producător de automobile din Austria este acum amenințat cu blocajul financiar.
Recentul faliment al companiei americane de vehicule electrice Fisker a stârnit îngrijorare în Austria, unde istoricul producător auto Magna Steyr se confruntă cu un viitor incert.
Compania auto din Austria care vinde maşini şi-n România şi este în pragul falimentului
Magna Steyr, cu sediul la Graz, a fost un jucător important în industria auto globală zeci de ani, cu parteneriate semnificative și producții de vehicule pentru mărci importante, cum ar fi Mercedes G-Class și M-Class, VW Transporter T3 Syncro, Saab 9-3. Cabriolet și BMW X3.
De asemenea, de-a lungul anilor, a fost folosit ca unitate de producție europeană pentru modele americane, precum Jeep Grand Cherokee, Chrysler Voyager, 300C și PT Cruiser.
Citeşte şi: „Duduie” economia? Numărul firmelor și al PFA-urilor în faliment a crescut cu 8%. Ce domenii nu merg
Fisker a contractat-o pe Magna Steyr, pentru a produce SUV-ul electric Fisker Ocean, un parteneriat care a fost considerat important din punct de vedere strategic, pentru viitorul companiei.
Cu toate acestea, prăbușirea bruscă a Fisker nu numai că a pus capăt acestui parteneriat, dar a lăsat și Magna Steyr cu pierderi financiare semnificative, deoarece producția modelului Ocean, o frumuseţe de SUV, a fost plătită parțial cu acțiuni ale companiei americane, care acum sunt fără valoare.
Citeşte şi: Nissan, în „faliment” în China? Constructorul auto oprește producţia la uzina sa din Changzhou
Dincolo de Fisker, Magna Steyr a mai suferit o lovitură, când Jaguar Land Rover (JLR) a anunțat întreruperea fabricării modelelor Jaguar E-Pace și I-Pace, care au fost asamblate și la uzina din Graz, conform carandmotor.gr.
Pierderea acestor două parteneriate importante o lasă pe Magna Steyr cu doar trei modele în producție: BMW Z4, Toyota Supra și clasicul Mercedes G-Class.
Foto: GoodFon/Hatefggtsnmslms/CC0
Observatorii din industrie sunt îngrijorați de viitorul companiei, deoarece industria auto europeană se confruntă cu probleme de supracapacitate și concurență în creștere din partea vehiculelor importate, în special din China.
Citeşte şi: Constructorul de mașini electrice Fisker a dat faliment. A făcut 10.000 în 2023, a vândut doar 4.700
Cererea pentru noi contracte de producție este probabil să rămână scăzută, ceea ce pune la îndoială viabilitatea afacerii Magna Steyr.
Cu toate acestea, există o licărire de optimism pentru companie, deoarece mai mulți producători auto chinezi iau în considerare înființarea de unități de producție în Europa.
Dacă aceste parteneriate vor avea succes, ele ar putea compensa potențialele pierderi, de 450 de locuri de muncă, și veniturile pierdute, de 400 de milioane de dolari, din contractul Fisker, menținând-o pe Magna Steyr în rolul său istoric, de a fi unul dintre principalii producători contractuali de mașini din Europa.