Cine construieşte autostrăzi de 34.500.000.000 de lei, anul acesta? Vom afla până la finalul lunii. Cele mai multe proiecte sunt cele scoase la licitație, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Mai exact, este vorba despre primele două tronsoane din A9 Timișoara – Moravița și cele șase loturi ale dumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu.
Cine construieşte autostrăzi de 34.500.000.000 lei, anul acesta? Vom afla până la finalul lunii
În total, statul român, prin CNAIR, pune la bătaie până la circa 26 de miliarde de lei pentru construcția a 180 de kilometri de autostradă și drum expres.
Tot în ianuarie este termen – limită pentru depunerea ofertelor și la licitația organizată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pentru construirea lotului Grințieș – Pipirig din Autostrada Unirii A8.
Citeşte şi: Obiectivul Guvernului 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Cât s-au făcut în 2024
Valoarea maximă estimată a contractului pentru proiectarea și execuția celor 31,5 kilometri ai acestui lot din A8 montan este de 8,18 miliarde de lei.
Tot luna aceasta au fost depuse cinci oferte, la licitația organizată de CNIR, pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila.
Este cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit într-un singur contract (73 de kilometri), conform Economica.net.
Citeşte şi: România va avea prima sa autostradă construită de ucraineni. Va avea 120 de kilometri
Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 5,4 miliarde de lei și 6,3 miliarde de lei. Rămâne de văzut dacă termenul–limită pentru depunerea ofertelor va fi respectat, în cazul procedurilor menționate.
De regulă, mai apar contestații, pe ultima sută de metri, care duc la suspendarea temporară a licitațiilor.
În alte situații, constructorii solicită mai multe clarificări, iar procedurile sunt prelungite pentru ca autoritatea contractantă să poată răspunde la acele solicitări.