Cea mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 14.05.2025 - 15:39
Ce mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ce mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ce mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ce mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Cea mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de doar 1,36 km lungime, va fi gata cu 9 luni întârziere. Termenul inițial de finalizare a fost august 2024, apoi a fost prelungit până în ianuarie 2025.

SHARE

În două-trei săptămâni, se va da în folosință podul peste Râul Buzău, cu o lungime de 1,36 km, cea mai mare structură de pe Autostrada A7 Buzău-Focșani și, implicit, se vor inaugura și ceilalți 3,24 km ai primului lot, între nodurile Buzău Est (DN2B) și Buzău Nord (Vadu Pașii), informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură.

Citește și: Încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR

Cea mai mare structură de pe Autostrada Buzău-Focșani, un pod de 1,36 km, gata cu 9 luni întârziere

„Cea mai mare structură de pe A7 Buzău-Focșani, gata spre sfârșit de mai.

În două-trei săptămâni, în funcție de cât de tare vor forța muncitorii UMB pe ultima sută de metri, vom circula pe podul peste Râul Buzău lung cât o zi de post (1,36 km), de departe cea mai mare structură a Autostrăzii A7 Buzău-Focșani. Implicit, se vor inaugura și ceilalți 3,24 kilometri ai primului lot, între nodurile Buzău Est (DN2B) și Buzău Nord (Vadu Pașii).

Deschiderea vine cu o întârziere semnificativă față de termenul contractual și mai ales față de nenumăratele declarații ale antreprenorului și ale autorităților de anul trecut care au promis că podul peste Râul Buzău va fi gata în 2024.
 

Contractul pentru cei 4,6 kilometri de autostradă ai lotului 1 Buzău-Focșani a fost semnat cu UMB pe 06.09.2022 și are ordin de începere emis în 05.12.2022 cu execuție directă 20 de luni, deci termen de finalizare inițial august 2024.
 
Cei de la UMB au primit o extensie de timp până în ianuarie 2025, și aceasta depășită.

Deși este doar un ciot, tronsonul este esențial deopotrivă pentru traficul local, regional și de lung parcurs deoarece creează o alternativă de traversare a Râului Buzău, cei mai mulți șoferi urmând a se reorienta pe varianta de tranzit prin sud-estul orașului, pe relația Spătaru-Bulevardul Industriei cu ieșire în "Bariera Brăila" pe DN2B”, relatează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.
 

De la Buzău la Focșani, pe autostradă din noiembrie 2025?

„Sunt șanse foarte mari ca în noiembrie 2025, cel mai târziu, să fie gata și turcii de la Nurol și să avem autostradă continuă între A3 (Dumbrava) și Buzău Est, continuată desigur până la nord de Focșani”, au estimat specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.
 
Contractul pentru cei 13,9 kilometri ai Autostrăzii A7 care ocolesc Buzăul între Spătaru și DN2B a fost semnat cu Nurol pe 22.11.2023 și are ordin de începere emis în 01.03.2024 cu execuție directă 20 de luni, deci termen de finalizare noiembrie 2025.
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te