Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani

DE Florin Budescu | Actualizat: 17.09.2024 - 19:42
Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani - Foto: Wikipedia/Spartakus79/CC BY-SA 3.0 (imagine cu caracter ilustrativ)
Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani - Foto: Wikipedia/Spartakus79/CC BY-SA 3.0 (imagine cu caracter ilustrativ)
Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani - Foto: Wikipedia/A MAGIC/CC BY-SA 3.0
Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani - Foto: Wikipedia/A MAGIC/CC BY-SA 3.0

Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani. Conceptul de design pentru Terminalul 3 al Aeroportului Sofia, care urmează să intre în funcțiune în aprilie 2031, a fost dezvăluit.

SHARE

Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani. Conceptul de design pentru Terminalul 3 al Aeroportului Sofia, care urmează să intre în funcțiune în aprilie 2031, a fost dezvăluit recent.

„Odată cu Terminalul 3, Aeroportul Sofia se angajează într-o transformare ambițioasă, care îl va face să devină primul aeroport regional de cinci stele din Europa”, a anunţat administraţia aeroportului.

Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România se chinuie cu cel de la Popeşti Leordeni

Potrivit acesteia, „designul conceptual al Terminalului 3 se inspiră din peisajele naturale uluitoare ale Bulgariei, în special din munții, culorile și siluetele acestora.

Cu o suprafață de 65.000 mp, noul terminal se va conecta perfect cu Terminalul 2 existent, îmbinând arhitectura modernă cu materialele contemporane, pentru a crea o structură coerentă și inovatoare”.

Citeşte şi: Aeroport NATO, închis după ce a fost survolat de 4 drone. Războiul psihologic dus de Putin în Europa

Pasagerii vor avea acces la toate porțile, în cinci minute faţă de piața comercială centrală, asigurând o mișcare fără probleme în întregul aeroport.

Terminalul va satisface diverse profiluri de pasageri, inclusiv călătorii de afaceri, de agrement și VFR (Visiting Friends and Relatives). De asemenea, va oferi servicii personalizate, cum ar fi locurile de joacă, zonele de joc și zonele de relaxare pentru animalele de companie.

Citeşte şi: 6.000 € salariu și multe beneficii. Lucrezi pe un mare aeroport din Europa. Ce trebuie să faci?

Terminalul va avea patru niveluri: -1 pentru operațiuni tehnice, 0 pentru sosiri și recuperarea bagajelor, 1 pentru punctele de control de securitate la plecări, F&B și zone comerciale de peste 10 000 mp și 2, pentru zboruri de legătură și non-Schengen, coridoarele de sosire din afara UE.

„Cu 34 de porți împărțite între terminalele 2 și 3, Aeroportul din Sofia își va gestiona eficient numărul tot mai mare de pasageri”, a spus administraţia aeroportului, conform Sofia Globe.

România se chinuie de foarte mulţi ani să înceapă proiectul marelui aeroport din sudul Bucureştiului. Pentru că zona de nord este puternic urbanizată, a devenit evident că Otopeniul nu mai oferă spaţiul necesar şi că investiţia trebuie făcută în sud.

Citeşte şi: Primul „ciot” al Autostrăzii Pașcani – Suceava e gata. Pe hârtie! Preț: 30.000.000 €/km

În aprilie 2008, apărea informaţia că Ministerul Transporturilor are de ales, pentru locul unde va fi construit noul aeroport, între comunele Moara Vlăsiei şi 1 Decembrie, din nordul Capitalei, şi Popeşti Leordeni, din sud.

Directorul Direcţiei de Aviaţie Civilă din Ministerul Transporturilor, Cătălin Radu, declara, conform bursa.ro: "Studiul preliminar va fi predat ministrului Transporturilor, la sfârşitul lunii aprilie, şi va fi cunoscută posibila locaţie a aeroportului. Ulterior, prin Hotărâre de Guvern, viitorul aeroport va deveni obiect de investiţii şi va fi prins în buget, în 2009".

Undă verde

Acum un an, Primăria Sectorului 4 anunţa: Proiectul aeroportului din sudul Capitalei a primit undă verde din partea Consiliului Local Sector 4.

"Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Capitalei va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de județe, cu o populație mai mare.

Terminalul 1 al Aeroportului din Sofia - Foto: Wikipedia/A MAGIC/CC BY-SA 3.0 (imagine cu caracter ilustrativ)

De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment", detalia PS4.

Servicii unice

Terminalul nou de la Sofia va oferi servicii unice, cum ar fi facilități PRM (Pasageri cu mobilitate redusă), facilități orientate spre familie și spații pentru călătorii cu animale de companie. De asemenea, îmbunătățirea serviciilor pentru companii, pasageri de agrement și VFR.

Sistemele avansate precum AMS, ERP și e-gates vor simplifica procesele aeroportuare de la 52 de ghișee de check-in, chioșcuri cu autoservire, la controale de securitate prin tomografie computerizată și porți electronice pentru controlul la îmbarcare și pașapoarte.

Punctele de control de securitate vor putea procesa până la 3.250 de pasageri pe oră, „asigurând o manipulare rapidă și eficientă”, a spus aeroportul.

În plus, un nou sistem de manipulare a bagajelor va avea capacitatea de a procesa 2.400 de bagaje pe oră, completat de șase centuri de preluare a bagajelor în zona noilor sosiri, pentru a îmbunătăți și mai mult confortul pasagerilor.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te