Anunțul CFR care a ”amuzat” românii. Ce se întâmplă când trenurile reduc viteza cu 30-50 km/h?

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 25.06.2024 - 10:32
Anunțul CFR care a ”amuzat” românii. Ce se întâmplă când trenurile reduc viteza cu 30-50 km/h - Foto: Transilvania Train (rol ilustrativ)
Anunțul CFR care a ”amuzat” românii. Ce se întâmplă când trenurile reduc viteza cu 30-50 km/h - Foto: Transilvania Train (rol ilustrativ)
Anunțul CFR care a ”amuzat” românii - Foto: Transilvania Train (rol ilustrativ)
Anunțul CFR care a ”amuzat” românii - Foto: Transilvania Train (rol ilustrativ)

CFR a transmis că trenurile circulă cu 30-50 km/h mai încet din cauza caniculei. Acest anunț i-a indignat pe români care au început să facă haz de necaz. Ei spun că trenurile oricum circulă cu viteza aceasta.

SHARE

CFR a transmis că viteza de circulație a trenurilor va fi redusă între 30-50 km/h din cauza codului roșu de caniculă. Decizia a fost luată din cauză că la nivelul șinei temperatura ar ajunge și chiar ar depăși 50-80 de grade Celsius.

Restricțiile de viteză aplicate pe calea ferată în zona afectată se vor menține în intervalul de valabilitate a codului roșu și portocaliu de vreme severă în viguare, au mai anunțat cei de la CFR.

Anunțul CFR care a ”amuzat” românii. Ce se întâmplă când trenurile reduc viteza cu 30-50 km/h?

Românii spun că anunțul este chiar amuzant în condițiile în care oricum multe trenuri de călători nu depășesc în medie 50 km / h. Cluj24 a dat exemplul pasagerilor trenului IR 1835 care a plecat din Gara de Nord din București duminică 23 iunie la ora 15.27 și care au ajuns la Cluj-Napoca după aproape 16 ore.

Sursa citată amintește că, în mod normal, călătoria durează 14 ore, însă din cauza restricțiilor de viteză pe timp de caniculă, trenul înregistrează peste 100 de minute de întârziere. Dacă distanța pe calea ferată între cele două orașe este de mai puțin de 500 de kilometri, asta înseamnă că trenul nu a depășit, în medie, 30 km /h.

Citește și: Un tren internaţional s-a blocat în câmp, aproape de București. Oamenii stau de o oră în pustietate

Anunțul CFR a i-a indignat pe români. Pe un grup turistic, oamenii au făcut haz de faptul că trenurile vor merge cu până la 50 km / h mai lent și au dat exemplul unor trenuri care mergeau în medie cu 30-40 km / h. 

Întrebarea pe care și-au pus-o oamenii a fost cu ce viteză circulă acele trenuri, dacă vor merge cu până la 50 km / h mai încet scrie Adevărul.

„Dacă reduc viteza cu 30 km/h vom sta în realitate pe loc. Dacă trenurile reduc viteza cu 50 km / h vom merge, de fapt, cu 20 km /h, dar în sens opus”, a glumit cineva.

„Am făcut 16 ore până la Cluj, de la București, pe mai puțin de 500 km. Îmi venea să mă dau jos și să alerg pe lângă tren, aș fi ajuns mai repede.

Citește și: Șeful CFR, apartament în Dubai închiriat cu 30.000€. „Alba-neagra” cu un penthouse de 330.000€

Nici nu știu ce caniculă a fost! Afară erau 32 de grade la București, iar când am ajuns la Cluj erau 17 grade, era deja a doua zi dimineață, dar trenurile tot se târau ca și cum ar fi temperaturi de Africa”, a scris altul.

„Timișoara – București e o glumă. Trenurile cu aburi mergeau mai rapid la începutul secolului trecut”, a fost altă replică.

Altcineva s-a întrebat de ce în Occident trenurile rapide nu sunt nevoite să încetinească și să se deplaseze cu cel mult 30-50 km /h. „Am fost recent cu TGV, în Franța era foarte cald, dar trenul a avut o medie de peste 250 km / h. Doar de vreo 10 ori mai repede ca la noi. Oare la ei nu e afectată șina trenului de căldură?”

Cum merg trenurile în alte țări din Europa

În Polonia, cei 327 de km între Varşovia şi Gdansk sunt parcurși în două ore şi jumătate de trenurile rapide și în trei ore și jumătate de cele mai lente.

În Ungaria, trenurile pe distanța Budapesta - Pecs străbat cei 237 km în două ore și 47 minute. Și bulgarii stau cu mult mai bine decât noi: un drum cu trenul Sofia - Varna, pe o distanță de 540 km, durează cinci ore și jumătate.

Până și în Ucraina, țară care nu e membră UE și care nu a beneficiat de fonduri europene precum România, transportul pe calea ferată era mult mai bun, cel puțin înainte de a începe războiul.

 Astfel, o distanță similară cu cea dintre Cluj și București era parcursă la vecinii noștri din Nord în jumătate de timp. Cel mai bun exemplu e cel al trenurilor care leagă capitala Kiev de Harkov (493 km), care aveau nevoie de patru ore și 43 de minute. O distanță și mai mare, Kiev - Lviv, 627 km, era parcursă în cinci ore și 15 minute.

Azi, trenurile din Ucraina circulă cu întârzieri, lucru deloc surprinzător în condițiile în care infrastructura din această țară este bombardată masiv de ruși.

De altfel, transportul pe calea ferată în România seamănă mai degrabă cu cel din țări ca India. În ultimii ani, țări din Africa au ajuns să aibă un transport feroviar mult mai repid decât în România, mai scrie Adevărul.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te