VIDEO 74.000.000 € costă drumul expres care nu va fi gata nici anul acesta. Cauza: un pod hobanat. CNAIR a anunțat că Dorinel Umbrărescu va reuși să finalizeze în acest an cinci tronsoane de autostradă sau drum expres. Nu şi cel dintre Galaţi şi Brăila.
Este vorba despre Autostrada Moldovei, tronsoanele dintre Buzău şi Focșani, anume loturile 1, 2, 3 şi 4, dar şi Drumul Expres Craiova - Pitești, lotul 4.
74.000.000 € costă drumul expres care nu va fi gata nici anul acesta. Cauza: un pod hobanat
Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructură consideră că antreprenorul nu are cum să onoreze decât două promisiuni: loturile 2 și 4 din Autostrada Moldovei (A7).
Celelalte două loturi din tronsonul Buzău - Focșani şi tronsonul Craiova - Pitești vor fi gata cel mai probabil în primăvară, potrivit specialistului.
Nici Drumul Expres Brăila - Galați nu va fi gata anul acesta, consideră Ionuţ Ciurea. "În martie, politicienii și Umbrărescu au promis Galați - Brăila, care are doar 11 kilometri.
Citeşte şi: Umbrărescu promite, dar nu face: „Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata nici în 2024
Conform 130km.ro, drumul expres Galaţi - Brăila are jumătate din lungimea şoselei vechi: 12,29 km, deci ar fi un avantaj clar pentru apropierea celor două zone urbane, care s-ar dezvolta concertat, mai rapid.
Constructorul a fost selectat în septembrie 2020: asocierea SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tenostrade SRL, cu preţul 371.416.131,09 lei, fără TVA; durata execuţiei: 10 luni de proiectare, 24 de luni de execuţie, termen de deschidere: anul acesta. Contractul a fost semnat în aprilie 2021.
Traseul drumului expres se continuă cu marele pod peste Dunăre, dintre Brăila şi Smârdan, în judeţul Tulcea, deschis în iulie 2023.
Citeşte şi: VIDEO O autostradă „cât un strănut”, de 5 km, a fost promisă pentru 2024. Lucrările spun altceva
Acesta avea termen decembrie 2024. Nu va fi gata. Acolo este un pod hobanat (n. red. peste râul Siret), care e departe de a fi gata. Sperăm să fie gata la finalul primăverii viitoare, în 2025", a declarat Ciurea, conform cotidianului local Viaţa Liberă.
"Pilonii încă se înalță, cu greu. Apoi vin piesele de tablier metalic, hobanele (instalare, tensionare), hidroizolația, mărunțișurile (asfalt, parapete, rosturi de dilatație) și, desigur, testele absolut esențiale. A se vedea timpii tehnologici pentru alte poduri de acest tip: Satu Mare, Agigea, Basarab și Ciurel/Virtuții.
Autorizația de construire a fost semnată pe 20.12.2022 și nu este nici o șansă ca scadența din decembrie 2024 să fie respectată. Estimarea noastră realist-optimistă pentru inaugurare este primăvara 2025", se detaliază pe pagina Asociației Pro Infrastructură.
Citeşte şi: Se „naște” autostrada București - Giurgiu. Șeful CNIR: „E frustrant să vii din Grecia sau Bulgaria”
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, susține că pentru Brăila - Galați nu există presiune pe umerii antreprenorului. "Termenul contractual este aprilie 2025.
Și nimic nu-l poate obliga pe Umbrărescu să termine mai repede. Dar, având în vedere mobilizarea și capacitatea UMB, nu excludem posibilitatea să se deschidă circulația anul acesta", a declarat oficialul CNAIR.
Foto: captură video YouTube/ Raducu P Drum
Între Galaţi şi Brăila există de mult timp o şosea, pe malul Dunării, de 24 de kilometri lungime. Practic, cele două oraşe, între care e o rivalitate organică, pot forma uşor o arie metropolitană.
Rivalităţi
Dar rivalităţile sunt mai puternice. Când brăileanul Mihai Tudose a marcat pentru oraşul său, edificând podul gata acum, gălăţenii şi-au muşcat pumnii.
Ei vor de mulţi ani să facă ei o cale de trecere peste Dunăre. Timpul nu e pierdut. Dinspre Moldova, spre Dobrogea, s-ar ajunge mai rapid prin Galaţi.
Dar gălăţenii nu se hotărăsc deloc: vor un pod pe deasupra Dunării, ori un pasaj pe sub fluviu? Unul dintre motivele amânării este bac-ul local, care este deţinut indirect, printr-o afacere, de un lider local PSD, vremelnic ministru de Finanţe: Viorel Ştefan, acum la Curtea de Conturi a Uniunii Europene.