Lansarea modelului YU7 de la Xiaomi a stârnit îngrijorări în rândul producătorilor auto occidentali, care se mândresc cu o tehnologie impresionantă și cu un preț accesibil.
Deși în prezent se concentrează pe piața chineză, inovația rapidă în domeniul vehiculelor electrice, combinată cu schimbarea preferințelor consumatorilor pentru software și inteligență artificială, reprezintă o amenințare semnificativă pentru mărcile de lux consacrate.
Lansarea săptămâna trecută a vehiculului utilitar sport electric de lux al Xiaomi Corp., YU7, a stârnit două emoții puternice: uimirea față de tehnologia sa impresionantă și îngrijorare pentru viitorul producătorilor auto occidentali.
Xiaomi a comis-o din nou. A lansat un automobil de lux electric ieftin. Cât costă acesta?
YU7 este un SUV elegant și ciucure de tehnologie înaltă, cu o autonomie de până la 835 km (adică 519 mile), la un preț accesibil. Versiunea entry-level costă doar 253.500 RMB (35.400 USD).
Xiaomi acumulează puține puncte pentru originalitatea designului. YU7 arată ca o combinație între un Ferrari Purosangue și un McLaren. Asta în timp ce primul său model, sedanul sportiv SU7, seamănă izbitor cu Porsche Taycan.
Citeşte şi: „Războiul” mașinilor electrice: Huawei brevetează bateria de 3.000 km, Xiaomi, una de 1.200 km
Chiar și așa, aceste maşini sunt realizări uimitoare, pentru o companie de smartphone care a intrat în industria auto acum doar patru ani. YU7 a primit aproape 300.000 de comenzi într-o singură oră, conform IndiaTimes.
Ecran în interiorul mașinii sport SU7, de la Xiaomi - Foto: Profimedia Images
Deși YU7 concurează direct cu Model Y de la Tesla Inc., în China, și nu este disponibil în SUA sau Europa, deocamdată, producătorii occidentali de automobile premium și de lux, cu prețuri mult mai mari, ar trebui să se teamă de vehiculele electrice din ce în ce mai sofisticate, adevărate smartphone pe roţi, pe care le produce China.
Citeşte şi: Producătorii de mașini electrice, în panică. China a restricționat exportul de pământuri rare
Cum vor concura, odată ce motoarele cu combustie puternice, care le definesc mărcile, vor dispărea? Investitorii par încrezători că Ferrari își va păstra reputația.
Într-adevăr, este norocos că China reprezintă mai puțin de 10% din vânzările globale ale modelului „Căluţului Cabrat”, deoarece modelul V12 Purosangue pornește de la aproximativ 430.000 de dolari și odată personalizat costă mult mai mult.