Asemănările dintre buggy-urile folosite pentru a străbate dunele californiene în anii 1960 și ID. Buggy nu sunt întâmplătoare. Volkswagen face apel la modelele sale emblematice pentru a face mai ușoară tranziția către mașina electrică, așa cum a procedat și în cazul ID. Buzz și Bulli.
Buggy-urile originale, proiectate pe șasiul legendarului Beetle și dotate cu un motor boxer cu patru cilindri în partea din spate, permiteau un grad ridicat de variabilitate modulară și personalizare. Iar ID. Buggy este conectat de acest concept, dar are capacitățtile tehnice oferite de epoca modernă. Baza mașinii este șasiul progresiv al platformei MEB iar în podeaua vehiculului este integrată o baterie de înaltă tensiune.
Bateria litiu-ion furnizează energia electrică necesară celor două motoare electrice (unul pe puntea față, unul pe puntea spate) care dezvoltă în total 204 cai putere și un cuplu de 349 Nm și conferă mașinuței valențe ”4x4”.
La fel ca în anii 1969, limbajul clar de design transmite experiența unică resimțită atunci când conduci buggy-ul. Pentru a putea simți vântul, s-a renunțat la acoperișul fix și la uși. Iar design-ul puternic și minimalist al interiorului este caracterizat de materiale impermeabile.
Caroseria lui ID. Buggy este realizată dintr-un amestec de aluminiu, oțel și plastic. Iar datorită designului modular, corpul superior poate fi detașat de șasiul MEB. Ceea ce constituie un semnal clar pentru producătorii de serii mici și pentru start-up-uri că, la fel ca în trecut, Volkswagen se deschide producătorilor externi prin intermediul acestui concept.