Înainte de căderea URSS, președinții ruși se plimbau cu limuzine ZIL, iar în escortă aveau modele Chaika. După 1990, Boris Elțîn și Dmitri Medvedev au optat pentru Mercedes-uri S-Klasse, lungite și blindate de firma belgiană Carat Duchatelet. Iar în primele trei mandate Vladimir Putin a optat pentru modele blindate Mercedes-Benz S Guard, dar și pentru un BMW Seria 7 High Security.
În cel de-al patrulea mandat, însă, Putin a decis să schimbe foaia și și-a făcut propria limuzină. Limuzina ”full-size” Kortezh Aurus Senat seamănă cu un Rolls Royce Phantom împerecheat cu un Mercedes S-Klasse, la nivelul blocurilor optice spate, și cu un Chrysler 300, la nivelul grilei radiatorului. Motorul supraalimentat, cu 12 cilindri în ”V”, care dezvoltă circa 850 de cai putere, este opera inginerilor Porsche. Iar cutia de viteze automată, cu nouă trepte, este făcută de specialiștii ruși.