Trei Ferrari-uri rare, pline de emoție

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.08.2018 - 08:09

Fondată în 1939 de Enzo Ferrari, compania Ferrari a construit prima mașină în 1940. Dar primul model ce a purtat „căluțul cabrat“ pe capotă a apărut șapte ani mai târziu, în 1947.

SHARE

Fondată în 1939 de Enzo Ferrari, compania Ferrari a construit prima mașină în 1940. Dar primul model ce a purtat „căluțul cabrat“ pe capotă a apărut șapte ani mai târziu, în 1947. Iar, de atunci, Ferrari nu a încetat nicio clipă să fie un sinonim al emoției și performanțelor pe patru roți.

Zeci de supercar-uri au ieșit pe porțile fabricii din Maranello în cei peste 70 de ani, dar, evident, unele și-au atras mai multe aplauze decât altele. Un Ferrari 250 GTO din 1962 a devenit, în 2012, cea mai scumpă mașină din lume, cu un preț de 38 de milioane de dolari. Iar modele precum Dino, Testarossa (F110), sau F40 sunt adevărate „icoane“ pentru pasionați. Există însă și multe Ferrari-uri
spectaculoase mai puțin cunoscute. 

Ferrari 166MM/212 Export „Uovo“ 

Desenat de Franco Reggiani, unul dintre designerii carosierului Carrozzeria Fontana pentru contele Giannino Marzatto, „Uovo“ („ou“ în italiană) este un Ferrari aparte, datorită caroseriei din duraluminiu, un aliaj de aluminiu și cupru, mai ușoară cu circa 150 de kilograme față de un Ferrari obișnuit tot din anii 1950, și a formelor unice ale acesteia. 

Sub capotă, mașina are un șasiu compact Ferrari 166MM și un motor cu arhitectură V12 de, atenție, 2.6 litri. În 1951, „Uovo“ a condus celebra cursă Mille Miglia, cu Marzotto la volan, însă, din cauza unor probleme tehnice, a fost nevoit să abandoneze.

Ferrari 500 TRC Scaglietti

Botezat după regulamentul FIA pentru cursele de grupa „C“, Ferrari 500 TRC sau „Testa Rossa C“ se numără printre cele mai frumoase modele ieșite vreodată pe porțile din Maranello. 

Design-ul este semnat de Carrozzeria Scaglietti și, inedit, sub capotă mașina are un motor în patru cilindri de 2.0 litri. Printre succesele înregistrate de Ferrari 500 TRC se numără victoriile în clasă în cursele de anduranță de 12 ore și 24 de ore de la Sebring și, respectiv, Le Mans, din 1957.

Ferrari 275 GTB „Long Nose“ 

Orice Ferrari 275 GTB este special. Însă, modelul cu „nas lung“ („Long Nose“), desenat de Pininfarina și
realizat de carosierul Scaglietti, este cu totul aparte. Doar 80 de exemplare au fost construite. 275 GTB „Long Nose“ a fost primul Ferrari cu suspensie independentă, tehnologie testată de Ferrari întâi pe pistă. Sub capota lungă se află un V12 de 3.3 litri. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.