Super Rally 2019 - Boxul urban cu cai putere atinge un nou nivel

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 19.04.2019 - 06:52
La 112 ani de la prima cursă de viteză de „la șosea“, mașinile de raliu au luat din nou startul pe Bulevardul Kiseleff, în finala Super Rally 201

Motorsportul românesc urmează, ușor, ușor, o trasă sănătoasă.

SHARE

După succesul de anul trecut al primei ediții a Campionatului de Super Rally, în 2019, cursele urbane de mașini se anunță și mai spectaculoase. Vor fi patru etape în loc de trei, iar automobilele istorice au o clasă dedicată.

Mihai Leu, primul campion mondial român la box, campion național în diverse competiții automobilistice de-a lungul timpului și unul dintre cei mai importanți promotori ai sportului cu motor din România în ultimii ani, a dat lovitura cu Super Rally-ul. Ideea a prins contur în 2017, la Craiova, cu o cursă-pilot, în urma căreia feedback-ul piloților și, mai ales, al spectatorilor a fost deosebit de pozitiv.

Apoi, în 2018, conceptul de eveniment de motorsport care aduce mașinile de viteză în coastă și de raliu pe circuite urbane a devenit campionat național, zeci de mii de spectatori și sute de piloți participând la etapele de la Târgu Mureș, Craiova și București. Iar anul acesta Campionatul Național de Super Rally are programate patru etape.

Marea finală Super Rally va avea loc și anul acesta la București, în perioada 25-26 octombrie

Opel, marca auto germană care, anul acesta, aniversează 120 de ani și care, de-a lungul istoriei sale, și-a făcut o adevărată tradiție din aducerea tehnologiilor de ultimă generație, disponibile de regulă în segmentele superioare, pe piața mașinilor accesibile, de volum, a simțit potențialul Super Rally și a decis să sprijine direct campionatul.

„Având o expunere foarte bună și o colaborare excelentă cu Mihai Leu, extinderea parteneriatului în zona de Super Rally a venit ca o consecință firească. În 2018, am susținut etapa de Super Rally de la Craiova și, ulterior, pe cea de la București. Ținând cont de rezultatele acestei colaborări, am decis să extindem parteneriatul și să susținem anul acesta și etapele de Super Rally de la Târgu Mureș și Mangalia“, a declarat Cristian Milea, Country Director Opel România.

Înapoi în timp

La începutul anilor 1900, România se afla printre primele șase țări din lume care organizau curse de mașini, alături de Franța, Marea Britanie, Germania, Italia și Statele Unite, iar în 1937 Bucureștiul a apărut în calendarul select al curselor de Grand Prix, precursoarele Formulei 1, cu un circuit stradal în zona bulevardelor Kiseleff și Aviatorilor.

În ultimele decenii, însă, cultura autohtonă pentru motorsport s-a diluat. Cursele de mașini s-au rezumat la viteză în coastă și raliuri, discipline care, de obicei, se desfășoară pe macadam, prin păduri sau pe secțiuni de drumuri naționale și, prin urmare, sunt mai greu accesibile publicului larg.

Iar după Revoluție, de pildă, până în 2007, când a avut șansa să figureze în premieră în calendarul motorsport-ului mondial cu etapa de FIA GT desfășurată pe circuitul stradal din jurul Palatului Parlamentului, Bucureștiul nu prea a mai văzut curse de mașini.

În 2008, a mai urmat o etapă de FIA GT și cam atât, până la Super Rally-ul din toamna anului trecut. Motive și explicații există pentru declinul culturii autohtone pentru motorsport, de la lipsa de viziune a autorităților, la slaba promovare și interacțiune cu publicul larg.

Dar, acum, are șanse reale șă își revină. Lucrurile se mișcă și în raliuri, și la coastă, și la drift. Iar formatul inedit al Super Rally-ul, cu starturi date în centrul orașelor, se pare că își atinge scopul de a reaprinde pasiunea publigului larg pentru curse.

Plus de spectacol, la a doua ediție a CN de Super Rally

În sezonul 2019 al Campionatul Național de Super Rally, organizat de Mihai Leu, prin Clubul Sportiv AMC Racing, se va da startul, în premieră, la Mangalia și, apoi, la Târgu Mureș, Craiova și București.

Prin parteneriatul agreat pentru al patrulea an consecutiv cu campionul la box și de raliu, Opel România susține toate cele patru etape, precum și etapa Campionatului Național de Viteză în Coastă (CNVC) 2019 de la Brașov, Trofeul Opel. Iar adrenalina se anunță la cote maxime.


„Finala de la București va avea un nou traseu,
cu un grad de dificultate mai ridicat față
de cel ales în 2018“ 

Mihai Leu

„Am vrut să aduc etapele de Super Rally mai aproape de fani și să ofer unui număr cât mai mare de piloți posibilitatea de a concura (…) Am adăugat Mangalia pe harta campionatului și sunt convins că noutatea va bucura fanii. Am ales un traseu care să pună în valoare abilitățile piloților (...) Finala de la București va avea un nou traseu, cu un grad de dificultate mai ridicat față de cel ales în 2018. Ediția 2019 introduce și o nouă clasă. Aceasta va aduce în competiție automobilele istorice (…) Printre piloții care vor concura anul acesta vor fi Titi Aur, Dani Oțil, Lucian Răduț, Costel Cășuneanu și eu, bineînțeles“, a explicat, pentru Newsweek România, Mihai Leu, boxerul-pilot care, în 2018, s-a întors după zece ani la volanul unei mașini de curse, alergând în finala Super Rally de la București un Ferrari Challenge 458.


Trebuie să ieșim din păduri, unde doar fanaticii fenomenului ne pot urmări. Campionatul de Super Rally face foarte bine motorsportului pentru că atrage public, sponsori, piloți și începători și va crea o pepinieră pentru sportul mare. Sunt curse în oraș, în care piloții își arată măiestria, iar publicul savurează ce poate face o mașină de curse“

Titi Aur, octuplul campion național de raliu, după Super Rally 2018

Ca și în anii trecuți, ca partener principal al Super Rally, Opel România va avea o zonă expozițională dedicată la fiecare cursă, în care va prezenta gama constructorului german, precum și câteva modele în premieră. Noutățile vor fi anunțate pe parcursul sezonului.

Cine poate lua startul

Etapele Campionatului Național de Super Rally se desfășoară în interiorul orașelor, pe un traseu de asfalt, caracteristic Super Specialelor de raliu, cu o lungime maximă de trei kilometri.

Pot lua startul mașini din diferite clase, cu sau fără pașaportul tehnic FRAS/FIA, cu mențiunea că vor fi verificate tehnic de comisie, dar și monoposturi.

Piloții și copiloții nu trebuie să dețină obligatoriu licență FRAS 2019, la Super Rally urmând să se echivaleze licențele de la toate disciplinele FRAS. Echipajul poate fi format din pilot și (opțional) copilot/invitat.

De asemenea, se pot înscrie și piloți fără licență, dar numai în anumite condiții, conform regulamentului.

Calendar Super Rally 2019

10-11 mai  Mangalia

14-15 iunie Târgu Mureș

13-14 septembrie Craiova

25-26 octombrie București

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te