Din comoditate și/sau lipsă de timp, când vor să-și schimbe mașina, mulți șoferi nu își bat capul să-și vândă singuri mașina veche, postând anunțuri pe site-urile de profil, de exemplu, și optează să facă „Buy-Back”, adică s-o dea ca avans dealer-ului pentru cea nou, chiar dacă pe piața liberă ar obține mai mulți bani.
Și în cazul „Buy-Back”-ului, însă, există prețuri și prețuri pentru mașina veche. Job-ul evaluatorului este să găsească motive pentru a oferi un preț cât mai mic, astfel încât profitul firmei la vânzarea mai departe a vehiculului preluat prin „Buy-Back” să fie cât mai consistent.
Citește și: FOTO Descoperi un astfel de dop pe mașină? Înseamnă că a fost lovită și reparată. Cât de grav
Schimbi mașina și o dai pe cea veche la „Buy-Back? Trucuri pentru a negocia un preț cât mai bun
În general, când decideți să vă schimbați mașina, vă gândiți să o vindeți pe cea veche. Iar dacă nu doriți să vă stresați postând anunțuri și răspunzând la zeci de telefoane, cel mai la îndemână e să optați pentru un „Buy-Back”.
Dacă doriți să obțineți cel mai bun preț posibil la „Buy-Back”, trebuie să vă pregătiți însă adecvat. Altfel, riscați să fiți înșelat.
În primul rând, înainte de merge la o evaluare pentru „Buy-Back”, este esențial să cunoașteți valoarea de piață a mașinii dumneavoastră. Prin urmare, alocați-vă câteva ore și căutați anunțuri cu modele similare pe site-urile de vânză auto, luând în considerare motorul, vârsta, kilometrajul și opțiunile.
Citește și: Piața de mașini SH duduie. Dar, atenție ce cumpărați! TOP 20 mașini „umblate” de samsari în România
Apoi, după ce v-ați făcut „tema prețului de piață”, trebuie să țineți cont că aspectul mașinii joacă un rol esențial în stabilirea prețului de „Buy-Back”. Un vehicul curat și bine întreținut inspiră încredere și poate justifica o ofertă mai bună.
Așadar, înainte de a o duce la evaluare, faceți-vă timp pentru a o curăța temeinic. Spălați caroseria, aspirați interiorul, curățați geamurile și folosiți produse speciale pentru a revigora materialele plastice și țesăturile. Reparațiile minore, cum ar fi înlocuirea capacelor deteriorate ale roților sau montarea unui ornament lipsă, pot face, de asemenea, diferența.
De asemenea, dacă sunteți fumător, mirosul de tutun poate fi un „un nod în papură”. Dar, din fericire, sunt disponibile produse specializate pentru a elimina aceste mirosuri persistente. Sau, puteți face o ozonificare a habitaclului.
Citește și: Cum afli vârsta reală a mașinii second hand pe care o cumperi? Trebuie doar să te uiți pe parbriz!
Nu vă mulțumiți cu o singură ofertă de „Buy-Back”. Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Evaluatorul „Buy-Back”, ca și un potențial persoană fizică, va dori să știe clar cum a fost întreținut vehiculului. Prin urmare, nu vă prezentați la evaluare fără documente justificative: cartea de service a mașinii, facturi de service, etc.
Un istoric clar și bine organizat vă sporește credibilitatea și poate juca în favoarea obținerii unui preț cât mai bun pe mașina veche. Dacă au fost efectuate recent reparații majore (schimbarea curelei de distribuție, înlocuirea frânelor, schimbarea uleiului etc.), evidențiați-le.
Importat, de asemenea, este și să nu vă mulțumiți cu o singură ofertă de „Buy-Back”. Solicitați evaluarea autovehiculului de către mai multe reprezentanțe, garaje sau societăți specializate.
Cu cât aveți mai multe oferte, cu atât veți avea mai multe pârghii de negociere. Iar atunci când obțineți o evaluare ridicată, apropiată de ce vă doriți, folosiți-o ca argument la celelalte evaluări, pentru a-i încuraja să egaleze sau să îmbunătățească oferta lor.
În mod ideal, ar trebui să negociați „Buy-Back”-ul separat de achiziționarea mașinii noi. Începeți prin a negocia prețul de achiziție al mașinii noi, fără a menționa trade-in-ul.