Primul autovehicul a apărut în București în 1889. Primul autovehicul a fost înmatriculat în București în 1900 cu numărul „1B“, prima fabrică Ford din Europa Centrală și de Est a fost ridicată în București la sfârșitul anilor 1930, iar primii și singurii români care au câștigat Raliul Monte Carlo au fost pilotul Petre Cristea și copilotul Ion Zamfirescu.
Povestea singurilor 2 români care au câștigat Raliul Monte Carlo. Start din Atena, să evite România
S-a întâmplat în iarna anului 1936, cu un Ford V8 decapotabil, asamblat și modificat la București.
Alegerea unei mașini cabrio, fără vreun sistem de încălzire, chiar dacă pe atunci iernile nu erau ca acum, nu a fost întâmplătoare. Ford-ul V8 decapotabil, cu motor de 3.622 centimetri cubi și 65 cai putere, utilizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu era mai mult mai ușor decât alte automobile de la acea vreme, având caroserie din aluminiu și două locuri.
Citește și: Victoria BMW 328 la Mille Miglia, o poveste de opt decenii cu conexiuni și în România
În Raliul Monte Carlo din 1936 s-au înscris 105 echipaje, dar doar 91 au luat startul și 72 au ajuns la final.
Cum până în 1997, când i-a fost schimbat formatul, cursa era mai mult una de anduranță (nu contau doar timpii, ca acum, ci câștigătorul era desemnat în funcție de mai multe criterii, printre care distanța parcursă, viteza medie, starea tehnică a mașinii la final, numărul de persoane din mașină, etc.), piloții având voie să ia startul din mai multe orașe europene, precum Berlin, Geneva, Paris, Viena sau Atena, și să-și aleagă propriul traseu până la Finish-ul din Monte Carlo, cu condiția să treacă prin anumite puncte de control, echipajul românesc Petre Cristea - Ion Zamfirescu a ales să pornească din Atena.
De ce Atena? Pentru că, astfel, din capitala Greciei, Petre Cristea și Ion Zamfirescu puteau să evite iarna drumurile din România, Ungaria, Austria, etc., urmând pe cât posibil drumurile de pe malurile Mării Adriatice.
Iar vremea a fost și blândă în acel an în această zonă, ceea ce a constituit un avantaj pentru echipajul românesc și nu numai, în fața echipajelor care au luat startul din orașe din nordul Europei.
Citește și: FOTOREPORTAJ Lumea auto a Bucureștiului interbelic. Prima mașină: o trăsură cu 4 CP de la Peugeot
Pe locul 2 în Raliul Monte Carlo din 1936, s-a clasat echipajul din SUA format de Lucy O'Reilly Schell și Laury Schell, la volanul unui Delahaye 135 Sport, cu motor de 3.557 centimetri cubi, care a luat startul tot din Atena.
Iar locul 3 a fost ocupat tot de un echipaj plecat din capitala Greciei, format de Charles Lahaye și René Quatresous, Franța, pe un Renault Vivasport cu motor de 4.085 centimetri cubi.