VIDEO Plecați în vacanță cu mașina? Trei semne că sistemul de climatizare ar putea să cedeze

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 12.07.2022 - 10:47
Plecați în vacanță cu mașina? Trei semne că sistemul de climatizare ar putea să vă lase la nevoie. / Foto: pixabay.com

Vara a venit, la fel și căldura și perioada vacanțelor. Când temperaturile cresc, devine esențial ca sistemul de aer condiționat al mașinii să funcționeze în parametri pentru a călători confortabil și a nu suferi de efectele căldurii excesive din habitaclu.

SHARE

Pentru ca aerul condiționat, fie el manual sau automat, să funcționeze corect, acesta trebuie întreținut în mod regulat. Iată trei semne care arată că sistemul de climatizare al mașinii ar putea să vă lase când aveți mai mare nevoie de răcoare:

1. Sistemul de aer condiționat nu mai „suflă” aer rece

Când aerul condiționat nu mai produce frig, în timp ce butonul „AC” este pornit și setat în poziția rece, probabil că există o piesă defectă (senzor, valvă, compresor). În caz contrar, sistemul de aer condiționat nu are lichid de răcire (freon) cât trebuie. Ca idee, un compresor de AC are o durată de viață de circa 200.000 de kilometri. Sigur, se poate strica și mai devreme, și mai târziu, dar, în medie, ține 200.000 de kilometri.

În orice caz, primul aspect ce trebuie verificat este nivelul freonului. Operațiune nu se poate face decât la un service specializat, prin vidarea intalației și reumplerea ei cu lichid de răcire și ulei pentru compresor, eventual, cu soluție de contrast, care, la nevoie, dacă instalația are vreun por, poate indica exact locul scurgerii. Operațiunea este recomandată odată la cel mult doi ani.

Citește și: VIDEO Angajații fostei uzine BMW din Rusia, trimiși să cultive cartofi. Fabrica le-a dat terenuri

2. Sistemul de ventilație scoate un sunet metalic

Dacă auziți un zgomot metalic când aerul condiționat este pornit, cu intensitate diferită în funcție de turația motorului, există o problemă cu compresorul. În acest caz, această piesă va trebui înlocuită cât mai curând posibil, astfel încât aerul condiționat să revină la funcționarea normală.

De asemenea, dacă auziți un zgomot metali sau un scârțâit cu intensitate diferită, în funcție de turația aerotermei/ventilatorului, există o problemă cu această piesă. Aeroterma trebuie reparată (în unele cazuri pot fi înlocuiți cărbunii motorașului electric, de exemplu) sau înlocuită. 

Citește și: VIDEO România, prima țară din estul Europei în care a fost prezentată prima limuzină electrică BMW

3. Sistemul de AC scoate „aburi”

Dacă sistemul de aerul condiționat începe să scoată „aburi”, este un alt semn de slăbiciune. În general, acest lucru se întâmplă atunci când debitul de aer forțat este prea scăzut la ieșire și uscătorul de aer condiționat nu își mai face treaba.

Pentru a evita acest efect nedorit, se recomandă schimbarea filtrului uscătorului (dacă mașina este dotată) aproximativ o dată la doi ani, precum și a filtrului de habitaclu cel puțin odată pe an, dacă este posibil.

Procedând astfel, veți menține un nivel bun de funcționare pentru sistemul dumneavoastră de aer condiționat. Și îi și lungiți durata de viață.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te