OFICIAL Renault aduce modelul electric low-cost City K-ZE în Europa. Dacia e în cărți!

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 28.10.2019 - 14:12

Renault a lansat pe piața chineză, la Salonul Auto de la Shanghai 2019, City K-ZE, prima mașină electrică low-cost, cu un preț de bază de 7.200 euro. La început, nu s-a spus nimic despre Europa, dar Gilles Normand tocmai a confirmat zvonurile.

SHARE

Șeful dezvoltării vehiculelor electrice din cadrul Renault, Gilles Normand, a declarat, pentru prestigioasa revistă auto britanică Autocar, că ”O versiune specială a lui K-ZE va fi lansată în Europa”. Iar vice-președintele departamentului Vânzări al constructorului francez, Olivier Murguet, a confirmat și el venirea lui K-ZE pe ”bătrânul continent”, subliniind că, în ciuda declinului pieței mașinilor mici, ”modelul este ideal pentru sistemele car sharing”.

Renault City K-ZE este dezvoltat pe baza modelului Kwid, vărul mai mic și mai sărăcăcios al Daciei Sandero dezvoltat de Renault în India. Printre liniile mașinii se și regăsesc, de altfel, mai multe elemente reinterpretate de la Sandero, precum mânerele portierelor și arhitectura profilului sau cea a hayon-ului, dar și elemente de la Renault Captur, dacă ne uităm la blocurile optice spate, de exemplu.

Renault City K-ZE are 3,74 metri lungime, 1,58 metri lățime, 1,48 metri înălțime și o gardă la sol de 151 de milimetri. Mașina cântărește 921 de kilograme și oferă un portbagaj de 300 de litri.

Sub capotă, City K-ZE dispune de un motor electric de 45 de cai putere, cu un cuplu de 125 Nm. Energia vine de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh, care se poate încărca în circa 30 de minute până la 80% din capacitate la o stație rapidă.

Viteza maximă a modelului low-cost de pe piața chineză este de 105 km/h, iar Renault anunță că, în oraș, în condiții ideale și cu o viteză maximă de 60 km/h, City K-ZE poate parcurge și 350 de kilometri. Autonomia anunțată în ciclu NEDC este de 271 de kilometri, ceea ce, în condiții de trafic real, ar însemna cam 200 de kilometri.

Pentru a fi omologat în Europa, K-ZE va trebui updatat, în primul rând, în ceea ce privește structura de rezistență și sistemele de siguranță, indiferent dacă va purta logo-ul Renault sau Dacia, standardele europene fiind cu totul altele. De asemenea, specialiștii ar putea umbla și la performanțele modelului. Dacă autonomia electrică reală de circa  200 de kilometri este suficientă pentru drumurile zilnice, viteza maximă de 105 km/h pare cam mică pentru, de exemplu, deplasările pe centurile cu regim de autostradă ale metropolelor europene.

Dacă în China K-ZE pornește de la 7.200 de euro, Autocar estimează că prețul versiunii pentru Europa vor porni de la aproximativ 11.000 de lire sterline (cca. 11.500 de euro) în Marea Britanie.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.