Noua cutie cu dublu-ambreiaj Mercedes 8G-DCT, produsă în premieră și în exclusivitate la Sebeș

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.02.2019 - 19:29

Star Assembly, fabrica de cutii de viteze a Grupului Daimler din Sebeș, a început să producă în exclusivitate noua transmisie automată cu dublu-ambreiaj și opt trepte, 8G-DCT (Double Clutch Transmission.

SHARE

Până în prezent, la Sebeș erau făcute cutia automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte 7G DCT și cutia automată cu nouă trepte 9G Tronic. Pentru noua cutie Mercedes-Benz 8G-DCT au fost ridicate două hale noi, cu o suprafață de circa 54.000 de metri pătrați. Iar în total cele două subsidiare Daimler în România, Star Assembly și Star Transmission, fabrica din Cugir un sunt produse roți dințate, țevi de înaltă presiune și fel de fel de componente pentru motoarele Mercedes, au ajuns la trei mii de angajați.

“Extinderea producției de cutii de viteze la Sebeș subliniază importanța, flexibilitatea și performanța ridicată a centrelor de producție din România în cadrul rețelei globale powertrain Mercedes-Benz Cars. Unitatea din Sebeș joacă un rol cheie în strategia de furnizare a transmisiilor de ultimă generație către fabricile de autoturisme Mercedes-Benz din toată lumea, într-un mod flexibil și eficient”, a declarat, în cadrul unei conferințe susținute la Sebeș, Frank Deiss, Director Producție Powertrain Mercedes-Benz Cars.
Daimler mai produce transmisii automate doar într-o fabrică din Germania, facilitățile sale din România jucând astfel un rol capital în lanțul de producție al modelelor Mercedes-Benz. Uzina Star Transmission din Cugir a fost înființată în anul 2001, iar producția de cutii de viteze la Sebeș a început în 2014.

Noua cutie automată cu dublu-ambreiaj și opt trepte a fost lansată pe noul Mercedes B Klasse și mai poate fi aleasă pe A Klasse, precum și pe derivatele CLA și GLA. Cutia a fost creată pentru un cuplu de până la 520 Nm. În comparație cu transmisia 7G-DCT, greutatea cutiei scade cu circa 3,6 kilograme. Rapoartele de transmisie sunt mai scăzute datorită treptei de viteză suplimentare, care crește ușurința în schimbarea vitezelor și oferind astfel posibilitatea de a folosi motorul în cei mai buni parametri de funcționare posibili. În același timp, treapta a opta are un raport de transmisie mai mare și, la viteze constante pe șosea, de exemplu, rotațiile pe minut scad, crescând eficiența și atenuând zgomotul.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.