Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut cu 32,19% în martie și cu 50,28% în aprilie. În mai, dacă piețele auto mari din Europa și-au continuat picajul abrupt, cu procente de până la 89%, din cauza pandemiei, România a stat mult mai bine. Piața a scăzut cu doar 45,01%.
Despre cum a evoluat sau, mai bine spus, a involuat piața auto din România, despre cum s-au adaptat și se adaptează constructorii, importatorii și dealerii la noile realități, despre cum au influențat showroom-urile virtuale vânzările, despre ce modele și motorizări se vând mai bine în pandemie și despre „boom”-ul vânzărilor de mașini electrice și electrificate discutăm la Newsweek LIVE cu Cristian Milea, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) și Country Director Opel România, Vlad Rusu, brand manager Skoda România, și Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager BMW România.
De asemenea, vom dezbate și dacă „Este momentul pentru o nouă mașină?”, având în vedere discount-urile istorice promovate de majoritatea actorilor din piață, mai ales pentru automobilele aflate pe stoc.
Nu în ultimul rând, vom încerca să facem o paralelă cu situația de pe alte piețe europene și să discutăm despre ce urmează, având în vedere criza socio-economică declanșată de pandemie, ale cărei efecte nu se vor risipi peste noapte.
Și, cum piața auto nu se rezumă la automobile, vom vedea ce se întâmplă și cu utilitarele și motocicletele.