Când deschid portiera pentru a se da jos din mașină, șoferii și pasagerii trebuie să se asigure foarte atent pentru ca manevra să nu provoace vreun accident, dacă vehiculul e oprit/parcat pe stradă, în trafic deschis.
Unii poate știu, alții poate nu, că folosind „manevra olandeză” la deschiderea ușii pot reduce semnificativ riscul de accident.
Citește și: De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagube de sute €
„Manevra olandeză”: Nu mulți șoferi și pasageri știu să deschidă portiera mașinii în siguranță
Cel mai la îndemână este să deschizi portiera mașinii cu mâna de pe partea acesteia. Portiera stângă cu mâna stângă, portiera dreaptă cu mâna dreaptă.
Dar, nu e corect. Întinzând și deschizând portiera cu mâna de pe partea acesteia, șoferul sau pasagerul își limitează considerabil câmpul vizual.
Nimeni nu poate să întoarcă capul peste nivelul umărului. Astfel, poate fi scăpat din vedere un vehicul care se apropie din spate, ceea ce poate duce la un accident urât.
Citește și: Ce trebuie să facă șoferii pentru ca mașina să nu ajungă să tragă prost ori să se bâlbâie la semafor
Specialiștii în siguranță rutieră recomandă, prin urmare, ca portiera să fie deschisă cu mâna opusă acesteia. Adică, „manevra olandeză” - portiera stângă cu mână dreaptă și portiera dreaptă cu mâna stângă.
Utilizând „manevra olandeză” pentru deschiderea ușii mașinii, corpul nostru este forțat să se întoarcă spre stânga, respectiv, spre dreapta și, prin urmare, privirea noastră se întoarce „automat” înapoi și câmpul vizual crește în direcția respectivă.
„Manevra olandeză” se numește așa pentru că a fost inventată cu mulți ani în urmă în Țările de Jos, cunoscute pentru număru mare de bicicliști, după desfășurarea unor ample studii de creștere a siguranței rutiere.